Fanpage Dołącz do naszej grupy! Discord TeamSpeak
Aktualizacja News

Aktualizacja 1.8 Fortnite Battle Royale i Koszmarów Czar

Fortnite: Koszmarów czar

Jeszcze nie tak dawno pisaliśmy o zapowiedzi najnowszej aktualizacji, która mówiła tylko o wprowadzeniu oprawy i trybu związanego z świętem Halloween. Twórcy jednak postanowili nas bardzo pozytywnie zaskoczyć i udostępnili szczegółowe informacje dotyczące najnowszego update’u. Zmianie ulegnie nie tylko tryb Ratowania Świata, ale również Battle Royale! Wprowadzenia tych nowości możemy spodziewać się już w najbliższy czwartek 26 październikach w okolicach godziny 10:00. Pamiętajcie również, iż wraz z wprowadzeniem zmian twórcy wyłączą aktualny tryb Hordobicie.

Fortnite Battle Royale

Ranking

Nasz ulubiony darmowy tryb Battle Royale czekają spore zmiany w nadchodzącej aktualizacji. Chyba najważniejszą i najbardziej wyczekiwaną zmianą będzie wprowadzanie rankingów i poziomów sezonowych. Będziemy mogli porównywać swoje osiągnięcia i wyniki ze znajomymi oraz innymi graczami w jednej z trzech kategorii (Solo, Duo, Squad). Wraz z wprowadzeniem tych zmian pojawi się możliwość awansowania swoich postaci oraz zdobywania wyjątkowych nagród i ozdób do swoich sztandarów.

Sklep z przedmiotami i szafka

Długo wyczekiwana opcja customizacji swoich postaci zostanie udostępniona w najnowszej aktualizacji. Będziemy mogli za pomocą nowych ubiorów, lotni i kilofów wyróżnić się na tle innych graczy. Przedmioty te dostępne będą w sklepie, a będziemy mogli je kupić oczywiście za V-dolce. Zmiana wyglądu nie tylko dotknie naszych postaci, zmienić będziemy mogli również nasz sztandar!

SOK SLURP

W końcu doczekamy się również nowej możliwości leczenia naszej postaci. Oprócz dostępnej w grze apteczki, bandaży oraz eliksiru na osłonę pojawi się nowa możliwość leczenia Sokiem Slurp. Będzie to napój regenerujący, który przywracać będzie 1 pkt. zdrowia oraz 1 pkt. osłony na sekundę przez 25 sekund. Za jego pomocą będziemy mogli wyleczyć się do maksymalnego poziomu 100 pkt. zdrowia, a pojawiać się będzie wraz z innymi łupami. Maksymalnie będziemy mogli posiadać przy sobie tylko dwie sztuki tego specyfiku.

Resztę informacji dot. szczegółowych zmian w trybie Battle Royale znajdziecie pod koniec artykułu ;)

 

Informacje o aktualizacji

Zapoznajmy się teraz z szczegółowymi informacjami na temat nadchodzącej aktualizacji.

Ogólne zmiany dotyczące obu trybów

Wydajność

Zmniejszono znacznie opóźnienie sygnału z którym mogli spotykać się gracze konsolowi. Sterowania na PlayStation 4 i Xbox One powinno lepiej reagować. W celu zachowania płynności w grze ograniczeniu uległa ilość klatek na sekundę do 30 na konsolach PS4 i PS4 Pro.

Rozgrywka

Twórcy dodali opcję przełączania celownika. Będziemy mieli teraz możliwość przejścia w tryb celowania lub wyjścia z niego jednym naciśnięciem przycisku myszy. Nie będzie już konieczności przytrzymywania go, jak to ma miejsce aktualnie. Zmianę tą będziemy mogli włączyć w opcjach, wystarczy wybrać opcję przełączania celowania.

Ratowanie świata

Fortnite: Koszmar Czarów – Blask Władego Księżyca postawi przed nami nowe wyzwania. Pojawią się nowe lokację powiązane z świętem Halloween, takie jak gotyckie zamki, ponure rezydencje, koszmarne katakumby które spotkać będziemy mogli na terenach Heksylwanii. Wraz z najnowszymi zmianami pojawi się nowa misja Polujcie na Burzę, polegająca na wzmacnianiu i obronie przed pustakami istniejących budynków. Będziemy mieli również możliwość poznać zagadkową historię Heksylwanii dzięki nowym zadaniom fabularnym. W sumie pojawi się ich 36, przez co będziemy mogli odkryć mrożącą krew w żyłach historię. Nie mogło się również obyć bez nowych stworków o których pisaliśmy już wcześniej tutaj. Dyniowy pustak i kradziej-wapmir będą starali się znacząco umilić nam rozgrywkę i nowe misje fabularne. Zmieni się również nagroda za wykonane zadania i misję. Do gry zawitają cukierki. Nasze słodkości będziemy mogli wymieniać na Halloweenowe Lamy które przyniosą nam moc prezentów. Jednym z nich będą przebrani ocaleńcy, który będziemy mogli umieścić w Księdze kolekcji, by otrzymać okolicznościowe nagrody. Do gry dodane zostaną również nowe bronie, zmieni się również wystrój lobby. Nasz ekwipunek rozszerzy dostępny przez ograniczony czas miotacz dyń – Dynietnica, oraz nowy karabin szturmowy – Grabarz. Broń o dużej sile ogania oraz powiększonym magazynku świetnie sprawdzi się na czekające na nas hordy pustaków.

Najważniejsze zmiany:

  • Bohaterowie, obrońcy, przywódcy, robotnicy, schematy i klucze transformacyjne otrzymują nowy wyjątkowy wygląd
  • Zmienione zostanie menu obrońców, będziemy mogli wybierać broń i amunicję z jednego menu
  • Nowe, lepsze nagrody dnia. Wszystkie punkty doświadczenia przedmiotów zostały zmienione na rzadkie lub lepsze przedmioty, cenne zasoby oraz ulepszlamy. Te ostanie będziemy również otrzymywać częściej, jako nagrody za logowania. Otrzymamy również przedmioty o epickiej rzadkości lub wyższej, które zostaną dodane do wszystkich dni, za które już odebraliśmy nagrody
  • Znacznie zmniejszono opóźnienie sterowania na konsolach PS i Xbox One
  • Wydarzenie Hodrobicie ulegnie zakończeniu. Za każde niewydane 1000 talonów zbieraczy otrzyammy automatycznie Lamę Zbieracza, dostępną w zakładce łupów.
  • Podczas przerwy technicznej ulegnie reset Lamy dnia! (Będzie można zgarnąć dwie lamy tego samego dnia)

Rozgrywka

  • Zmieniono modyfikator zmutowanej burzy „Skaczący Ninja” tak, aby obrażenia obszarowe nakładane były, gdy Ninja wyląduję już po użyciu Skoku modliszki. Zdolność ta nadal będzie miała zmniejszony koszt energii, jednak wysokość skoku Ninjy pozostanie niezmieniona.
  • Pojawią się dwie nowe pułapki – Spadająca pułapka sufitowa Zamrażająca pułapka podłogowa. Pierwsza z nich będzie zrzucać opony, którymi będzie razić wrogów do 3 pól wysokości (opony będą się odbijać!), a druga spowolni lub zatrzyma ruch przeciwników, będąc szczególnie skuteczną przeciwko wrogom opartym na żywiole ognia
  • Dodanych zostanie kilka nowych przeróbek broni. Broń biała będzie miała zwiększoną siłę odrzutu i uderzenia. Broń dystansowa uzyska premię do obrażeń za trafienie w głowę pod rząd, celom pod wpływem bólu zwiększone zostaną zadawane obrażenia, obrażenia te zostaną zwiększone również celom spowolnionym lub spętanym, oraz powalonym, ogłuszonym, wytrąconym z równowagi
  • Zbalansowano przeróbki zmieniające szybkość przeładowania broni, ostateczny efekt jaki będziemy mogli uzyskać to +7.5% do wszystkich przeróbek szybkości przeładowania
  • Dodano nową animację grafiki rzadkości w tle kart bohaterów
  • Dużo większa i bardziej wyraźna stanie się grafika broni używanej przez Obrońców
  • Klucze transformacyjne całkowicie uległy zmianie, są teraz prostokątne i mają charakterystyczny wgląd
  • Po dopasowaniu osobowości lub premii za zestaw ikony będą świeciły jaśniej
  • Ikony typu kart są większe w oddaleniu, by łatwiej było można je rozpoznać
  • Pociski pistoletu na petardy nie wybuchają już od razu w pobliżu wieży radarowej
  • Usunięto błąd sprawiający, że pułapki ignorowały czasem wrogów w polu rażenia
  • Usunięto błąd sprawiający, że nie można było dokonać transformacji Obrońców bez użycia wyjątkowo rzadkich zasobów
  • Usunięto błąd sprawiający, że niektóre obrażenia otrzymywane na skutek błyskawic zmniejszały jednoczenie zdrowie i osłonę graczy
  • Usunięto błąd sprawiający, że pustaki otrzymywały obrażenia od upadku podczas ataku z północy na amplifikator A w misji burzowej tarczy w Dolinie Samowitości
  • Usunięto błąd przeszkadzający w odtwarzaniu animacji reakcji pustaków na trafienie
  • Usunięto błąd sprawiający, że anteny radarowe ulegały zniszczeniu gdy ulepszona została podłoga pod nimi
  • Usunięto błąd sprawiający, że Obrońcy z pistoletami przeładowywali je po oddaniu jednego strzału w ciskacza

Bohaterowie

  • Dodany zostało 8 nowych Halloweenowych bohaterów:
    • Trup Marine Ramirez (Specjalista wsparcia – Żołnierz)
    • Czaszkownik Jonesy (Miejski szturmowiec – Żołnierz)
    • Kotstruktorka Penny (Awaryjny – Budowniczy)
    • Ryzykant 13-go (Kontroler – Budowniczy)
    • Sara Hotep (Smok – Ninja)
    • Mistrz shurikenów Lamuraj (Mistrz shurikenów – Ninja)
    • Strażnik Soczek (Strażnik – Rubieżnik)
    • Krwawy Łowca Faza (Tropiciel – Rubieżnik)
  • Krwawy Łowca Faza stał się Legendarnym bohaterem, którego zdobyć będziemy mogli tylko i wyłącznie wykonując misję w nowym rejonie Heksylwanii. Resztę bohaterów będziemy mogli zdobyć za zebranie kolekcji Ocaleńców w przebraniach Fortnite: koszmarów Czar
  • Nazwy ról Złodziejki Energii oraz Maszynisty Harpera wyświetlać się będą poprawnie w podkategoriach kart ich bohaterów
  • Zmianie uległ opis profitów Recyklingów oraz Wielowątkowości (w celu poprawy czytelności)
  • Zmianie uległ opis profitu Harówa (obrażenia zbieraka -> obrażenia zadawane kilofem)
  • Usunięto błąd sprawiający, że wrogowie próbowali bić wieże elektryczne
  • Usunięto błąd powodujący kilkukrotne przyznanie profitu Plan ucieczki w polu działania kliku BAZ
  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie stanu amunicji po aktywacji zdolności Naparzanie

Interfejs

  • Przy pasku PD pojawi się żółty wskaźnik, gdy będzie możliwe ulepszenie karty, podobnie gwiazdki zaczną świecić, gdy będzie możliwa ich ewolucja
  • Bohaterowie, Obrońcy, Przywódcy, Robotnicy, schematy i klucze transformacyjne otrzymają nowy wygląd. Kształt kart schematów zmieni się z poziomego na pionowy.
  • Pojawi się nowa mapa zadań do wydarzenia Fortnite: Koszmar Czarów
  • Poprawie uległ sposób wzywania Obrońców oraz interfejs związany z tą akcją. Będzie możliwe wzywanie Obrońców bezpośrednio z wybraną bronią i amunicją z ekranu Obrońców
  • Pojawią się dodatkowe szczegóły wyświetlane po najechaniu myszką (dla graczy PC) na jej pole
  • Sekcja szczegółów aktywnego przedmiotu, nie jest już śledzona niezależnie dla schematów i przedmiotów z plecaka
  • Pojawiły się brakujące napisy w misji Dolina Samowitości – obrona burzowej tarczy 1
  • Ulepszone zostały komunikaty u ulepszlamy, zostaniemy powiadomieni o tym, że otrzymamy rzadki przedmiot lub bohatera
  •  Po otwarciu ekranu zarządzania przedmiotami, gdy nie wybraliśmy przedmiotu nie będą już wyświetlane nieaktualne informacje z innego ekranu
  • Wyświetlana siła odrzutu pułapek będzie uwzględniała zmiany związane z przeróbkami
  • Opis gazrurki zbieracza został poprawiony
  • Przywrócono licznik widniejący na stronie pułapek, gdy odzyskiwaliśmy więcej niż jedną
  • Poprawiono przewijanie interfejsu gry przy pomocy kontrolera
  • Usunięto błąd umożliwiający odblokowanie pola helikopter 2 przed odblokowaniem helikoptera
  • Usunięto błąd sprawiający, że brońlama zdobyta dzięki Księdze Kolekcji miała wygląd ulepszlamy
  • Oddziały Ocaleńców będą pokazywały już prawidłowe informacje przy usuwaniu przydzielonych do nich Oceleńców
  • Poprawiono ucięty tekst na ekranie wyboru misji
  • Poprawiono kilka literówek w opisie węzła Zrzut Zapasów: Drewno w drzewku zdolności
  • Usunięto błąd, sprawiający, że paski zdrowia sprzymierzeńców nie były widoczne po ponownym dołączeniu do misji
  • Usunięto błąd, sprawiający, że zaproszenia do ekipy i powiadomienia przestały się pojawiać.

Misje

  • Samouczek obrońcy został zaktualizowany, tak by pasował do nowego interfesju
  • Latające światła w burzowej tarczy w Deskogrodzie nie powinny się już pojawiać
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom dokończenie torów w misjach dostarczania bomby
  • Usunięto błąd powodujący brak automatycznego zaliczenia celu z granatami, jeśli gracz trzykrotnie spudłował podczas szkolenia rzutu granatem

Grafika/Animacje

  • Niebieskie tło kart schematów zostało zmienione na jaśniejsze
  • Dodano nowy filmik wprowadzający
  • Wprowadzony został nowy model i zestaw animacji Kradzieja
  • Usunięto problem z wyświetlaniem efektu cząsteczkowego Ogona Smoka u innych graczy
  • Nowe grafiki kart

Ogólne

  • Ogólne poprawki stabilności
  • Usunięto szereg błędów powodujących zacinanie się gry
  • Usunięto szereg błędów powodujących zawieszanie się klienta gry

Znane problemy

  • Istnieje możliwość, że gracz pojawi się w strefie bez kilofa
  • Pustaki czasami pojawiają się w niedostępnych miejscach podczas starć w obozach
  • Panele leczące działają nawet, gdy mają 0 trwałości
  • Kursor myszy jest czasami niewidoczny na konsoli PS4

Battle Royale

Najważniejsze zmiany

  • Nowy napój regeneracyjny Sok Slurp, przywracający przez 25 sekund po 1 punkcie zdrowie i osłony przez sekundę
  • Wygląd postaci i sztandar mogą być zmienione przez graczy
  • Uruchomiono czat głosowy na konsolach PS4 i Xbox One
  • Gracze będą automatycznie podnosić amunicję, zasoby budowlane i pułapki
  • Zmianie uległ wygląd ściany burzy oraz efekty graficzne graczy uwięzionych w poza strefą
  • Pojawiły się nowe skórki, które do kupienia będą do 4 listopada. Przedmioty te będzie można kupić za V-dolce (skórki postaci: Czaszkownik, Upiorowiec; skórki broni: skórka kilofa Żniwiarz)
  • Nowy układ kontrolera Bojowy Pro, stworzony po to by użytkownik cały czas trzymał kciuki na drążku, co pomagać mu będzie w szybkiej zmianie broni i budowaniu
  • Gracze będą mogli zakupić nowe ubrania, lotnie i kilofy w sklepie z przedmiotami. Oferta sklepu będzie zmieniać się codziennie i co tydzień. Przedmioty sprzedawane w sklepie mają charakter czysto kosmetyczny i nie zapewnią nam żadnych profitów w grze. Przedmioty te będzie można założyć przed rozpoczęciem rozgrywki w menu szafki
  • W nowym menu szafki gracze będą mogli zmienić ustawienie grafiki i koloru sztandaru, założą oni również zakupione ubiory, lotnie lub kilofy

Rankingi

  • Wyniki będziemy mogli porównywać w następujących kategoriach: łączna liczba zwycięstw, solo, duo, w oddziałach
  • Aktualne istnieją dwa rodzaje rankingów, do rankingu dywizji (dywizja składa się z 50 graczy rywalizujących ze sobą o pierwsze miejsce) gracze będą przydzielani automatycznie co tydzień. Dywizje będą osobne dla poszczególnych trybów gry
  • Ranking znajomych umożliwi nam porównywanie swoich wyników z naszymi znajomymi poprzez włączenie opcji Tylko znajmii
  • Wszystkie rankingi będą zerowane w każdą środę
  • Rankingi są oddzielne dla każdej platformy
  • Spodziewane są ulepszenia rankingów w najbliższej przyszłości

Poziomy sezonowe

  • Podczas sezonów nasza postać będzie awansowała na kolejne poziomy
  • Po zakończeniu sezonów postacie otrzymają sezonowe nagrody i ozdoby sztandarów
  • Pierwszy sezon umożliwi awansowanie postaci na max. 100 poziom, poziom będzie wyświetlany na jego sztandarze
  • Na poziomach 2-49 gracz otrzyma dodatkową ozdobę sztandaru
  • W pierwszym sezonie będziemy mogli zdobyć dwie unikatowe nagrody za postępy, nie będą dostępne w żaden inny sposób. Na poziomie 10 otrzymamy wyjątkowy sezonowy sztandar, a na poziomie 25 wyjątkową sezonową lotnię
  • Gracze będą mogli zwiększać poziom sezonowy poprzez uczestniczenie w wyzwaniach dnia. Maksymalnie będziemy mogli mieć aktywne 3 wyzwania naraz, po ukończeniu każdego z nich otrzymamy odpowiednią ilość PD

Drużynowy czat głosowy – PS4 i Xbox One

  • Włączony zostanie drużynowy czat głosowy na konsolach
  • Czat będzie automatycznie aktywowany głosem
  • Czat będzie domyślnie włączony, będzie jednak istniała opcja wyłączenia go w opcjach dźwięku

Rozgrywka

  • Wyrzutnia rakiet posiadać będzie nowy wariant kosmetyczne
  • Gracze uwięzieni w obrębie burzy spotkają się z nowymi efektami graficznymi strefy
  • Pojawi się nowy układ kontrolera Bojowy Pro, dostępny będzie w zakładce sterowania w ustawieniach. Układ ten wymusi na użytkowniku trzymanie kciuków na drążku, co pomoże w szybkiej zmianie broni i budowaniu
  • Dodane zostanie automatyczne podnoszenie amunicji, zasobów i pułapek, wystarczy po nich przejść. Przedmioty które zostały upuszczone ręcznie, nie będą podnoszone automatycznie, będziemy musieli je podnosić ręcznie
  • Poziom zdrowia balonu zaopatrzeniowego został zmniejszony z 2000 do 1250
  • Przedmioty z skrzyń lub pojemników nie powinny już zbijać się w skupiska
  • Zmniejszono szansę na to, że bezpieczna strefa przed burzą pojawi się na skraju wyspy
  • Usunięto błąd sprawiający, że zaopatrzenie nie zawsze spadały z budowli
  • Usunięto błąd uniemożliwiający dodanie stosu przedmiotów do paska szybkiego dostępu od razu po podniesieniu ich
  • Dodano więcej łupów do składu kontenerów na południe od Pomidorowego Przysiółka, ustawiono je również by lepiej pasowały do siatki budowy
  • Usunięto problemu powodujące znikanie trawy na pewnych rodzajach terenu
  • Poprawiono lewitujące obiekty i łączenia terenów
  • Poprawiono kilka przedmiotów, które były wcześniej niezniszczalne
  • Czat głosowy działa teraz też w trybie obserwatora sprzymierzeńców i po zakończeniu rozgrywki
  • Zmniejszono odległość, z jakiej gracze mogą usłyszeć pułapki ścienne i sufitowe
  • Dodano odgłos porażenia do rozmieszczony pułapek ściennych
  • Usunięto błąd sprawiający, że odgłosy kroków były zagłuszane przez inne odgłosy gry
  • Usunięto błąd który powodował kilkukrotne odtwarzanie odgłosu stąpnięcia przy każdym kroku

Bronie

  • Zmieniona parametry pistoletu maszynowego (oprócz wariantu taktycznego):
    • Zwiększono obrażenia zwykłych i niepospolitych z 11 do 12
    • Zwiększono obrażenia rzadkich z 12 do 13
    • Skrócono czas przeładowania o 15%
  • Pociski ze snajperek pozostawią teraz widoczną smugę
  • Karabin szturmowy zmieni wygląd po przybliżeniu na niego, efekty pocisków smugowych oraz dymu zostały dopasowane do zachowania broni
  • Usunięto błąd sprawiający, że podczas przełożenia broni z biodra w tryb celowania kamera zwracała się w dół
  • Usunięto błąd sprawiający, że broń nie wracała na miejsce po odrzucie, jeśli podczas odrzutu przeładowywano ją

Sterowanie

  • Czułość celownika na kontrolerach skaluje się teraz proporcjonalnie do zbliżenia broni, podobnie jak przy celowaniu myszką
  • Zmieniono klawisze domyślnie przypisane do paska szybkiego dostępu, klawisz został zastąpiony 5, a klawisz został zastąpiony 6
  • Usprawniono reakcję drążka podczas obrotu kamery, powinno to ułatwić dokonywanie poprawek celowania przy pomocy kontrolera
  • Poprawiono priorytety interakcji, gdy dostępnych było klika opcji
  • Wygładzono przejście kamery pomiędzy jazdą bojowym busem i początkiem skoku

Interfejs

  • Dodano klika nowych sposobów dostępu do sklepu z przedmiotami
  • Dodano zakładkę Sklep sezonowy, jest to zapowiedź rozwijanej wciąż funkcji która zostanie wprowadzona w przyszłości
  • Zmieniono sposób wyświetlania komunikatu dnia, pojawia się on teraz przed wejściem do lobby dobierania gracze w momencie w którym pojawiły się nowe informacje
  • Poprawiono ogólny wygląd oraz funkcjonalność interfejsu statystyk
  • Dostosowany kolor klasy rzadkości przedmiotów jednorazowych, apteczka jest teraz zielona, mikstura osłony jest teraz niebieska
  • Dodano podświetlane tło pod aktywnym w danym momencie zasobem budowlanym
  • Możemy teraz otworzyć menu w trybie obserwatora
  • Zasoby możemy upuszczać teraz przy użyciu kontrolera
  • Usunięto opcję wyświetlania trawy, założeniem jest by trawa i roślinność były widoczne zawsze
  • Usunięto błąd powodujący, że broń strzelała dalej po otworzeniu pełnoekranowej mapy
  • Usunięto błąd sprawiający, że ostateczne zadane wrogowi obrażenia nie pokazywały efektów trafienia
  • Usunięto błąd sprawiający, że celownik nie pojawiał się ponownie po przeładowaniu lub przy braku amunicji

Wydajność

  • Drzewa i roślinność nie powodują już spadku płynności po ustawieniu niższego niż wysoki poziomu jakości materiałów
  • Wprowadzono optymalizację w oparciu o profilowanie i usprawniono koligowanie wątków w celu poprawy ogólnej wydajności procesora na konsolach
  • Usprawniono wydajność systemu animacji
  • Zredukowano zacinanie się gry na wszystkich platformach
  • Usunięto ziarniste zakłócenia graficzne na drzewach przy pewnych ustawieniach grafiki

Znany problem

  • Po wybraniu członka ekipy w lobby pojawia się niewłaściwy sztandar

Podsumowanie

Zmiany patcha 1.8 wprowadzają znaczące usprawnienia w rozgrywce i mechanice gry Fortnite oraz trybu Battle Royale, wprowadzonych zostanie parę zmian na które gracze czekali od dawna. Dajcie znać co sądzicie o zmianach i jakie są wasze odczucia po wprowadzeniu zmian. Czekamy na waszą relację!

 

[Źródło]

zvr
Twoja reakcja