Fanpage Dołącz do naszej grupy! Discord
Aktualizacja

Opis aktualizacji 11.10 w Fortnite

Poznaliśmy opis zmian w aktualizacji 11.10! Sprawdźcie co nowego skrywa w sobie Halloweenowa aktualizacja!


Battle Royale

Na nowej wyspie przebudziło się pradawne zło i w świat Fortnite powrócił mrok.

KOSZMARÓW CZAR POWRACA.

Przed swoimi koszmarami nie uciekniesz nawet w nowym świecie… Koszmarów Czar powraca z podwójną mocą.

Koszmarne stroje opanowały sklep:

  • Stroje Zombie-futbolistów: nie martw się – od odrobiny wysiłku nie odpadną ci kończyny.

PL_11BR_Dead_Ball_Set_Social.jpg

  • Kilof Pięść Króla Burzy: próżny Król Burzy stworzył ten kilof na swoją własną cześć.

PL_11BR_Storm-King_Pickaxe_Social.jpg

  • Zestaw Tajemnicza Klątwa: styl nie z tego świata. Zgarnij od razu strój Gniew oraz plecak Czasomierz i ukończ wyzwania, by odblokować różne style!

PL_11BR_CrypticCursePhantom_Social.jpg

Potrzebujesz więcej grozy? Sprawdź pakiet Osąd Ostateczny, w którym znajdziesz zatrważający strój Catrinaplecak Wieniec Pogrzebowy, niesamowity strój Willowplecak Laleczka, złowieszczy strój Ultrafiolet oraz plecak Fioletowe Skrzydła.

PL_11BR_RMT_FinalReckoning_Social.jpg

KRÓL BURZY RZUCA CI WYZWANIE. Skrzyknij oddział, by stawić mu czoła w trybie okresowym Król Burzy i powstrzymać go przed zniszczeniem wyspy! Nagrodą za twoją odwagę i umiejętności będzie specjalna parasolka.

11BR_StormKing_1920x1080.jpg

To jeszcze nie wszystko w Fortnite: Koszmarów Czar. Zaszalej w Straszliwej strzelaninie – grze autorstwa gracza BluDrive!

Połącz siły z drugim graczem i razem weźcie udział w dynamicznej wymianie ognia. Ta wielorundowa rywalizacja nie tylko sprawdzi wasze umiejętności, ale również pokaże, czy potraficie się dogadywać.

PL_11BR_2v2_GunFright_LTM_Social_Social.jpg

STAW CZOŁA SWOIM LĘKOM W MORDOWNI.

Zarząd Kevolution Energy przywrócił Mordownię, by sprawdzić, których pracowników warto zatrzymać.

Mordownia nie jest jednak taka jak wcześniej – pradawne zło sprawiło, że wygląda o wiele bardziej koszmarnie. Wskakuj do akcji i rywalizuj o najlepszy czas w rankingu!

10BR_TheCombine_Social-(1).jpg

NIE POZWÓL, BY PSEUDONIMY CZŁONKÓW EKIPY PSUŁY CI ROZGRYWKĘ.

Tworzenie ekipy jest o wiele prostsze, jeśli wiesz, jak znaleźć jej członków.

Nieważne, jak nazywa się konto znajomego i jak często zmienia nazwę – teraz każdemu przypiszesz własny pseudonim!

Ustawione pseudonimy będą widoczne tylko dla ciebie.

Ratowanie Świata

Czołem, dowódcy!

Na niebie wschodzi superkrwawy księżyc, a to może oznaczać tylko jedno: powraca Koszmarów Czar! Walka z burzą przybrała przerażające oblicze – po świecie grasują dyniogłowe pustaki, słychać plotki o pladze wilkołaków i wyzwolił się potężny król! Ale nie martwcie się, baza główna ma w zanadrzu własny straszliwy arsenał. Clip ciężko pracowała w swoim warsztacie nad nowym zestawem broni blackmetalowych. Chwytajcie nowy sprzęt i zwalczajcie mrok mrokiem!

Zobaczmy, co się tam dzieje. Zainicjować raport bazy głównej!

PL_11StW_Fortnitemares_Hexsylvania_Social_Hexsylvania.jpg

WĄTEK FABULARNY WILCZY INTERES

Wilki? Gdzie? W wiosce gadają, że jeśli dołączycie do Ekstraspędu… do waszej drużyny przyłączy się sam Krwawy Łowca Faza lub jedna z trzech innych postaci. Kto ma ochotę powyć do księżyca?

Dudebro_Loop_GIF_Logo.gif

KRÓL BURZY – WŁADCA KOSZMARÓW WYDOSTAŁ SIĘ Z DOLINY SAMOWITOŚCI!

Bohaterowie z bazy głównej, potrzebujemy was! Król Burzy powrócił i pragnie zemsty. Skrzyknijcie znajomych, uzbrójcie się i pokonajcie go. I pamiętajcie: zwycięzcy zgarniają wszystkie cukierki.

PL_11StW_FortnitemaresLlama_Social_Llama.jpg

KOSZMARLAMA

Zauważono ducha koszmarlamy nawiedzającego korytarze bazy głównej. Mówi się, że po dziś dzień wypadają z niego koszmarni bohaterowie i broń blackmetalowa.

PL_11StW_Fortnitemares_Dire_Social_Dire.jpg

NINJA STRASZLIWIEC – PRZYWÓDCA STADA POWRÓCIŁ!

Straszliwiec przyzywa siły nocy, zyskując większą prędkość ruchu i ograniczając koszty energii wieczorem oraz nocą.

  • Profit standardowy: Nocny Łowca
    • Wieczorem i nocą zwiększa prędkość ruchu o 25%.
  • Profit dowódcy: Nocny Łowca +
    • Wieczorem i nocą zwiększa prędkość ruchu o 50% i zmniejsza koszt energii zdolności o 50%

PL_11StW_GhostPistol_Social.jpg

WIDMOWY PISTOLET

Najbardziej widmowy spośród pistoletów powraca… z kilkoma upiornymi wzmocnieniami prosto z koszmarnej rusznikarni Clip! Powolny pistolet strzelający widmowymi pociskami przenikającymi przez ściany i wrogów. To idealny sposób, by pokazać światu, że jesteś urodzonym Panem Śmierci.

Dostępny w sklepie tygodniowym od 31 października, godz. 1:00, do 7 listopada, godz. 1:00.

Dzięki wszystkim!

Tryb kreatywny

CO NOWEGO?

Teleportery

Nareszcie są! Ustawiaj teleportery na całej wyspie, by szybko przenosić się do innych lokacji!

11BR_Social_Creative_11.10_Social_Teleporter.jpg

Przyznawacz przedmiotów

Przyznawaj lub odbieraj przedmioty graczom, używając tego urządzenia!

11BR_Social_Creative_11.10_Social_ItemGranter.jpg

Pasek szybkiego dostępu

Tworzenie gier nigdy nie było tak proste. Zapisz rekwizyt, urządzenie lub połączenie wielu obiektów w polu, by mieć do nich szybki dostęp.

Aktywator atrybutu

Nowe urządzenie aktywujące, które określa rezultat, sprawdzając, czy gracz, który wysłał sygnał, posiada określone atrybuty.

11BR_Social_Creative_11.10_Social_AttributeTrigger.jpg

Aktywator percepcyjny

Pojawiam się i znikam! Uruchamiaj aktywator za pomocą pola widzenia lub funkcji rozglądania się.

11BR_Social_Creative_11.10_Social_PerceptionTrigger.jpg

WYSPY

Poprawki błędów

  • Wprowadzono poprawkę, która powinna zapobiec nieprawidłowemu zapisywaniu zawartości wysp po ich opuszczeniu.

  • Podłoże w Centrum na trawiastym wzgórzu nie będzie już wystawać ponad ustawiane podłogi.

  • Obiekty będą teraz prawidłowo zapisywane po ich umieszczeniu na krawędzi wyspy.

  • Naprawiono błąd powodujący, że rekwizyty wystające poza granice wyspy nie były zapisywane. Teraz, jeśli będą wystawać poza granice wyspy, będą nieustawialne i oznaczane na czerwono. W razie próby umieszczenia rekwizytów w oceanie funkcja ta będzie pokazywać, które elementy zostaną zapisane.

  • Naprawiono błąd powodujący, że efekty związane z lodem nie działały na graczy poruszających się po Lodowej Wyspie Jeziornej.

  • Gotowce nie będą automatycznie niszczone po umieszczeniu ich na płaskich sekcjach wyspy tropikalnej.

ROZGRYWKA

Poprawki błędów

  • Skorygowano stopień ciemności filtra kamery „Krótki czas ekspozycji”.

  • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe stosowanie efektów mgły i oświetlenia na wyspach twórców.

  • Opcja „Wróć do centrum” będzie dostępna dla graczy znajdujących się w grze na wyróżnionej wyspie.

  • Gracze nie mogą już upaść na ziemię na placach zabaw bez rozłożenia lotni.

  • Naprawiono błąd umożliwiający graczom obserwowanie innych graczy znajdujących się na innych wyspach lub w Centrum.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano wyrzutnię dyń

Poprawki błędów

  • Latarka nie jest już rozmyta w trakcie gry na niskich ustawieniach.

NARZĘDZIA KREATYWNE I SMARTFON

  • Do Smartfona dodano pasek szybkiego dostępu

    • Pasek szybkiego dostępu stał się częścią Smartfona jako miejsce do przechowywania rekwizytów, by zawsze były pod ręką. Wraz z dodaniem paska szybkiego dostępu wprowadzono kilka zmian w sposobach uzyskiwania przez graczy dostępu do Smartfona.

      • Smartfon został usunięty z ekwipunku i otrzymał specjalne miejsce w lewym dolnym rogu ekranu.

      • Dostęp do Smartfona można uzyskać, stukając w niego na urządzeniu mobilnym, naciskając klawisz na komputerze PC lub przytrzymując przycisk na kontrolerze. Sposób uzyskiwania dostępu do tej funkcji na kontrolerach można zmienić w nowym Szybkim menu.

      • Gdy Smartfon jest aktywny, widocznych jest 8 pól, które można zapełnić.

    • Po pierwszym włączeniu Smartfona pojawi się komunikat opisujący sposób korzystania z paska szybkiego dostępu (po pierwszym zapełnieniu jakiegokolwiek pola paska szybkiego dostępu komunikat zniknie).

      • Namierzanie rekwizytu Smartfonem

      • Po namierzeniu wybierz pole. Aby wybrać pole:

        • PC: naciśnij przycisk pola (domyślnie od 1 do 8).

        • Kontroler: przytrzymaj lewy przycisk spustu, a następnie naciśnij krzyżak w którymś kierunku lub jeden z przycisków przednich.

        • Urządzenia mobilne: dotknij pola.

      • Po wybraniu pola rekwizyt będzie w nim przechowywany aż do wyjścia z gry. Pasek szybkiego dostępu umożliwia kopiowanie elementów między wyspami, na których można używać Smartfona.

      • Aby użyć przechowywanego elementu, ponownie wybierz pole.

    • W jednym polu możesz przechowywać więcej niż jeden rekwizyt – w tym celu wystarczy użyć funkcji zaznaczania wielu elementów!

      • Wybierz kilka rekwizytów, używając funkcji zaznaczania.

      • Zapisz rekwizyty w polu w ten sam sposób, jak opisano powyżej.

    • Aby zastąpić pole, musisz przytrzymać przycisk lub klawisz pola. Uważaj: zastąpionego pola nie da się przywrócić!

    • Znane problemy
      • Pasek szybkiego dostępu nie jest zapisywany między sesjami. Jeśli wyjdziesz z trybu kreatywnego lub utracisz z nim połączenie w inny sposób, zawartość paska szybkiego dostępu zostanie usunięta.
      • Pole można tylko zastąpić. Nie można opróżnić lub usunąć pola podczas gry.

      • Podczas używania Smartfona można przejść bezpośrednio do trybu walki/budowania, korzystając z przypisanych klawiszy.

      • Niektóre przezroczyste rekwizyty (np. Holoekrany) i urządzenia (np. Generator piłek) nie generują prawidłowych ikon.

  • Dodano Szybkie menu

    • Aby zwolnić klawisze/przyciski, uporządkować interfejs i zapewnić dostęp do dodatkowych opcji, wprowadziliśmy Szybkie menu. Gdy Smartfon jest aktywny, dostęp do Szybkiego menu można uzyskać, naciskając (domyślnie):

      • PC: klawisz „V”

      • PS4: panel dotykowy

      • Xbox: przycisk opcji

      • Switch: przycisk „-”

    • Obecnie w Szybkim menu dostępne są następujące opcje:

      • Faza

      • Szybkość lotu

      • Łupy

      • Kolizja

      • Uwzględniaj kolizje z kopiami (patrz opis poniżej)

      • Wyrównywanie do siatki

      • Klawisz Smartfona (wyłącznie kontroler)

    • Podczas korzystania ze Smartfona dostęp do opcji „Pokaż mapę” można również uzyskać, używając Szybkiego menu.

    • Uwaga: Szybkie menu jest dostępne wyłącznie po wybraniu z ekwipunku/uaktywnieniu Smartfona.

    • Dodano nową opcję „Uwzględniaj kolizje z kopiami”.

      • Po ustawieniu opcji kolizji jako „Wszystko” użycie przełącznika „Uwzględniaj kolizje z kopiami” umożliwia zignorowanie kolizji niedawno ustawionych obiektów z narzędziami do przemieszczania. Może to znacznie ułatwić umieszczanie serii obiektów!
    • Znane problemy
      • Obecnie po włączeniu opcji „Uwzględniaj kolizje z kopiami” kolizje z innymi niedawnymi kopiami będą ignorowane.

 

GOTOWCE I GALERIE

  • Dodano nowy gotowiec.

    • Pierożkarnia.

  • Dodano Pierożkarnię do galerii rekwizytów Pagody Pomyślności.

  • Dodano dodatkowy element rakiety do magazynu Przybysza w Stęchłym Składzie.

  • Dodano dodatkowy element rakiety do galerii rekwizytów Stęchły Skład i Stołówka.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący odzysk niewłaściwych materiałów z narożnego elementu dachowego i dwóch elementów okien w galerii Nawiedzone dachy.

  • Z galerii Rekwizyty wojskowe usunięto kolorowy namiot, by nie powodował migotania kolorów podczas używania go w transformacjach w Rekwizytomacie.

  • Będzie już możliwe prawidłowe kopiowanie i wklejanie wanny w galerii Nawiedzone rekwizyty.

  • Będzie już możliwe prawidłowe kopiowanie i wklejanie śmieci ze stosu nadawczego z Pandory.

  • Rekwizyty z galerii Nawiedzone rekwizyty mają teraz tekstury na spodzie.

  • W galerii Stęchły Skład i Stołówka nie brakuje już rekwizytu nadajnika szczeliny.

  • Naprawiono błąd powodujący, że zniszczenie kilofem kratowanej podłogi z galerii Zapuszczone siedlisko złoczyńcy było niemożliwe.

  • Logo bohatera lub złoczyńcy można teraz wybrać z Posiadłości Bohatera lub Legowiska Złoczyńcy, używając Smartfona.

URZĄDZENIA

  • Dodano urządzenie Teleportera.

    • Umożliwia teleportowanie graczy z jednego miejsca do innego na mapie podczas gry.

    • Grupa Teleporterów: umożliwia powiązanie grupy urządzeń z innymi Teleporterami.

      • Grupy od A do Z, Brak (domyślnie: Grupa A)

    • Grupa Teleporterów docelowych: umożliwia powiązanie grupy Teleporterów docelowych, gdy gracz korzysta ze szczeliny. Kiedy gracz wejdzie do Teleportera, funkcja wybierze z tej grupy Teleporter, do którego gracz zostanie przeniesiony.

      • Grupy od A do Z, Brak (domyślnie: Grupa A)

    • Włączono: umożliwia twórcom ustawienie, kiedy gracze mogą korzystać z Teleporterów.

      • Włączono, Tylko przed grą, Tylko gra, Wyłączono (domyślnie: Włączono)

    • Drużyna: określa, które drużyny mogą używać tego Teleportera.

      • Wszystkie, drużyny od 1 do 16 (domyślnie: Wszystkie)

    • Zmień Teleporter docelowy: jeśli po wejściu do Teleportera można wybrać wiele punktów wyjścia, funkcja ta określa, jak często zmieniana jest lokalizacja docelowa dla graczy wchodzących do Teleportera.

      • Nigdy, Po wejściu, Co 5/10/20/30/40/50 s, Co minutę (domyślnie: Nigdy)

    • Widoczność szczeliny Teleportera: daje twórcom możliwość określenia, czy gracze widzą Teleporter.

      • Widoczny, Ukryty (domyślnie: Ukryty)

    • Odtwórz efekty graficzne: daje twórcom kontrolę nad tym, czy gracze widzą efekt graficzny podczas korzystania z danego elementu.

      • Tak, Nie (domyślnie: Tak)

    • Odtwórz efekty dźwiękowe: daje twórcom kontrolę nad tym, czy gracze słyszą efekt dźwiękowy podczas korzystania z danego elementu.

      • Tak, Nie (domyślnie: Tak)

    • Zachowaj moment pędu: określa, czy moment pędu graczy wchodzących do Teleportera jest przenoszony do lokalizacji docelowej.

      • Tak, Nie (domyślnie: Tak)

    • Gracz zwrócony przodem w kierunku Teleportera: określa, w jakim kierunku będzie skierowany gracz po przejściu przez Teleporter.

      • Tak, Nie, Względnie (domyślnie: Nie)

    • Teleportuj po otrzymaniu transmisji na: po aktywowaniu danego kanału umożliwia wysłanie aktywującego go gracza do Teleportera.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Włącz przy transmisji od.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Wyłącz przy transmisji od.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Po wejściu transmituj na: transmituje na tym kanale, gdy gracz pomyślnie wejdzie do tego Teleportera.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Po przeteleportowaniu transmituj na: transmituje na tym kanale, gdy gracz wyjdzie z tego Teleportera.

      • Od Kanał 1 do Kanał 75 (domyślnie: Brak kanału)

  • Dodano urządzenie Przyznawacz przedmiotów.

    • Przyznaje przedmioty graczowi lub grupie graczy po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.

    • Włączono na początku gry: umożliwia twórcom ustalenie, czy urządzenie będzie aktywne na początku gry.

      • Tak, Nie (domyślnie: Tak)

    • Kto otrzyma przedmiot: określa, kto będzie otrzymywać przedmioty.

      • Aktywujący gracz, Aktywująca Drużyna, drużyny od 1 do 16, Wszyscy gracze (domyślnie: Aktywujący gracz)

    • Akcja po przyznaniu przedmiotu: określa działania podejmowane podczas przyznawania graczom przedmiotów.

      • Wyczyść ekwipunek, Wyczyść przedmioty, Wyczyść zasoby, Zachowaj wszystko (domyślnie: Wyczyść ekwipunek)

    • Przyznaj: Przyznawacz przedmiotów może przekazać bieżący przedmiot z listy (przedmiot zaindeksowany) lub wszystkie przedmioty, zaczynając od bieżącego.

      • Przedmiot zaindeksowany, Wszystkie przedmioty (domyślnie: Przedmiot zaindeksowany)

    • Warunek przyznania: umożliwia kreatorom określenie warunków, jakie należy spełnić, by były przyznawane przedmioty.

      • Zawsze, Tylko, gdy ekwipunek gracza jest pusty, Tylko, gdy w ekwipunku gracza jest wolne miejsce (domyślnie: Zawsze)

    • Przyznaj po zmianie indeksu: podczas przechodzenia do kolejnego lub poprzedniego przedmiotu na liście (czyli zmiany indeksu) funkcja ta określa, czy gracz otrzyma również ten przedmiot.

      • Tak, Nie (domyślnie: Tak)

    • Usuń przedmiot po przyznaniu: umożliwia kreatorom usunięcie przedmiotu po jego przyznaniu, by nie był przyznawany ponownie.

      • Nie, Tak (domyślnie: Nie)

    • Wyposaż przyznany przedmiot: umożliwia kontrolowanie, czy przyznawane przedmioty będą natychmiast wyposażane.

      • Tak, Nie (domyślnie: Tak)

    • Przyznaj dodatkową amunicję: umożliwia kontrolowanie, czy wraz z przedmiotem będzie przyznawana dodatkowa amunicja.

      • Tak, Nie (domyślnie: Tak)

    • Typ cyklu: jeśli spróbujemy przełączyć ostatni przedmiot w Przyznawaczu przedmiotów, czy zatrzymamy się na nim, czy też przejdziemy do pierwszego przedmiotu?

      • Zawijaj, Normalnie (domyślnie: Zawijaj)

    • Włącz przy transmisji od.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Wyłącz przy transmisji od.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Przyznaj przedmiot przy transmisji od: przyznaje przedmiot graczowi, który wysłał wiadomość do Przyznawacza.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Przejdź do poprzedniego przedmiotu przy transmisji od: powoduje wybranie poprzedniego przedmiotu na liście i ustawienie go jako kolejnego, który zostanie przyznany.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Przejdź do kolejnego przedmiotu przy transmisji od: powoduje wybranie kolejnego przedmiotu na liście i ustawienie go jako kolejnego, który zostanie przyznany.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Przejdź do losowego przedmiotu przy transmisji od: powoduje wybranie losowego przedmiotu na liście i ustawienie go jako kolejnego przedmiotu, który zostanie przyznany.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Uzupełnij przedmioty przy transmisji od: jeśli przedmioty zostały przyznane i usunięte z listy (za pomocą opcji „Usuń przedmiot po przyznaniu”), funkcja ta spowoduje ich ponowne dodanie do Przyznawacza przedmiotów.

      • Kanały od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

  • Dodano urządzenie Aktywator percepcyjny.

    • Urządzenie to transmituje na kanale, gdy gracz pojawi się w jego polu widzenia lub z niego zniknie, albo gdy gracz spojrzy na urządzenie lub odwróci się od niego.

    • Liczba aktywacji: Nieskończona, 1–10 (domyślnie: Nieskończona)

    • Drużyna: określa drużynę, do której będą wysyłane wiadomości po namierzeniu należącego do niej gracza.

      • Dowolna, 1–16 (domyślnie: Dowolna)

    • Transmituj co X aktywacji aktywatora: sygnał jest wysyłany co X raz, gdy powinien być wysyłany.

      • 1–100 (domyślnie: 1)

    • Opóźnienie: czas, po upływie którego aktywator namierza/przestaje namierzać gracza wysyłającego odpowiedni sygnał.

      • Brak, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 5 min, 10 min, 15 min, 20 min (domyślnie: Brak)

    • Opóźnienie resetowania: po wysłaniu sygnału przez urządzenie kolejny sygnał nie zostanie wysłany przez okres ustawiony w tej funkcji.

      • Brak, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 5 min, 10 min, 15 min, 20 min (domyślnie: Brak)

    • Odgłos aktywacji: Nie, Tak (domyślnie: Tak)

    • Przełącz efekty graficzne: po włączeniu tej opcji gracz aktualnie namierzony przez aktywator będzie oznaczony czerwoną migającą poświatą.

      • Nie, Tak (domyślnie: Tak)

    • Widoczność w grze: Wł., Wył. (domyślnie: Wł.)

    • Włączone na początku minigry: Włączone, Wyłączone (domyślnie: Włączone)

    • Włącz przy transmisji od.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Wyłącz przy transmisji od.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Resetuj liczbę aktywacji przy transmisji od.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Gdy urządzenie zobaczy gracza, transmituj na: gdy wejdziesz w zasięg urządzenia i znajdziesz się w jego polu widzenia (przy zakresie 360 stopni), Aktywator percepcyjny będzie transmitować na tym kanale.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Gdy urządzenie przestanie widzieć gracza, transmituj na: gdy opuścisz pole widzenia urządzenia lub wyjdziesz poza jego zasięg, Aktywator percepcyjny będzie transmitować na tym kanale.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Gdy gracz spojrzy na urządzenie, transmituj na: gdy spojrzysz w kierunku urządzenia i zobaczysz je, Aktywator percepcyjny będzie transmitować na tym kanale.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Gdy gracz przestanie patrzeć na urządzenie, transmituj na: gdy przestaniesz patrzeć w kierunku urządzenia lub nie będziesz już go widzieć, Aktywator percepcyjny będzie transmitować na tym kanale.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

  • Dodano urządzenie Aktywator atrybutu.

    • Urządzenie czeka, aż w kanale pojawi się sygnał, a gdy to nastąpi, wykonuje szereg testów atrybutów gracza, który wysłał sygnał. Następnie wysyła kolejny sygnał do jednego z dwóch kanałów w zależności od tego, czy wszystkie testy zostały zaliczone, czy też niektóre z nich nie zostały zaliczone.

    • Sprawdź drużynę: ten test jest zaliczany, jeśli aktywujący gracz należy do określonej drużyny.

      • Dowolne, 1–16 (domyślnie: Dowolne)

    • Sprawdź klasę: ten test jest zaliczany, jeśli aktywujący gracz należy do określonej klasy.

      • Dowolne, Brak, Id klasy od 1 do 16 (domyślnie: Dowolne)

    • Min. liczba likwidacji gracza: ten test jest zaliczany, jeśli aktywujący gracz ma co najmniej tyle likwidacji.

      • 0, 1–15, 20, 30, 50, 100 (domyślnie: 0)

    • Min. wynik gracza (0, 1–15, 20, 30, 50, 100 (domyślnie: 0))

      • Ten test jest zaliczany, jeśli aktywujący gracz osiągnął co najmniej taki wynik.

    • Min. wynik drużyny: ten test jest zaliczany, jeśli cała drużyna, do której należy aktywujący gracz, osiągnęła co najmniej taki wynik.

      • 0, 1–15, 20, 30, 50, 100 (domyślnie: 0)

    • Włączone na początku minigry: Włączone, Wyłączone (domyślnie: Włączone)

    • Liczba aktywacji: Nieskończona, 1–10 (domyślnie: Nieskończona)

    • Opóźnienie: czas, po upływie którego urządzenie namierza/przestaje namierzać gracza wysyłającego odpowiedni sygnał.

      • Brak, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 5 min, 10 min, 15 min, 20 min (domyślnie: Brak)

    • Opóźnienie resetowania: po wysłaniu sygnału przez urządzenie kolejny sygnał nie zostanie wysłany przez okres ustawiony w tej funkcji.

      • Brak, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 5 min, 10 min, 15 min, 20 min (domyślnie: Brak)

    • Widoczność w grze: Wł., Wył. (domyślnie: Wł.)

    • Włącz przy transmisji od.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Wyłącz przy transmisji od.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Resetuj liczbę aktywacji przy transmisji od.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Nasłuchuj na kanale: ustala kanał, na którym urządzenie będzie nasłuchiwać. Dowolny gracz aktywujący sygnał na tym kanale przejdzie serię testów pod kątem listy atrybutów.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Jeśli gracz przeszedł wszystkie testy, transmituj na: nadaje transmisję na ustalonym kanale, jeśli gracz pomyślnie przeszedł wszystkie testy.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Jeśli gracz nie przeszedł testu, transmituj na: nadaje transmisję na ustalonym kanale, jeśli gracz nie zaliczył przynajmniej jednego testu.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

  • Dodano wzmocnienie z efektem graficznym.

    • To wzmocnienie jest dostępne w Galerii wzmocnień. Daje efekt graficzny graczowi, który je podniesie.

    • Efekt graficzny: określa efekt graficzny, jaki otrzyma gracz, który podniesie wzmocnienie. „Poświata” nadaje jasne podświetlenie całej postaci, a „Obrys” tworzy wokół niej wyraźne obramowanie. W danym momencie gracz może mieć jeden efekt obrysu i jeden efekt poświaty.

      • Poświata, Obrys (domyślnie: Poświata)

    • Kolor: określa kolor efektu graficznego. Relacja między drużynami, Kolor drużyny, Biały, Błękitny, Czerwono-pomarańczowy, Złoty, Zielone jabłuszko, Fuksjowy, Pomarańczowy, Akwamarynowy, Kremowy, Fioletowy, Neonowy zielony, Modry, Srebrny, Zielononiebieski, Różowy, Zielony (domyślnie: Biały). Po wybraniu opcji „Relacja między drużynami” efekt będzie nadawał kolor błękitny, jeśli otrzymująca go postać należy do drużyny sojuszniczej, lub czerwono-pomarańczowy, jeśli należy do wrogiej. Opcja „Kolor drużyny” będzie nadawać kolor drużyny postaci.

    • Czas trwania efektu: Nieskończony, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 5 min (domyślnie: 3 s)

    • Kończy działanie po podniesieniu: po podniesieniu wzmocnienia nie będzie ono wywoływać efektu, ponieważ zostanie on anulowany. Anuluje wyłącznie efekt graficzny, który dane wzmocnienie ma aktywować.

      • Nie, Tak (domyślnie: Nie)

    • Zasięg podniesienia: określa, jak blisko gracz musi się znajdować, by podnieść wzmocnienie.

      • Dotyk, 0,25 m, 0,5 m, 0,75 m, 1 m, 1,5 m, 2 m, 2,5 m, 3 m, 3,5 m, 4 m, 5 m (domyślnie: Dotyk)

    • Czas do wygenerowania: określa, jak długo od podniesienia wzmocnienia pojawi się kolejne.

      • Nigdy, Natychmiast, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 45 s, 1 min, 1,5 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (domyślnie: 15 s)

    • Stwórz na początku minigry: określa, czy element jest dostępny na początku gry, czy też pojawi się dopiero po upływie czasu ponownego wygenerowania.

      • Nie, Tak (domyślnie: Tak)

    • Stwórz przy transmisji od: tworzy wzmocnienie natychmiast, z pominięciem czasu ponownego wygenerowania.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Usuń przy transmisji od: natychmiast usuwa wzmocnienie i uniemożliwia jego ponowne wygenerowanie.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Podnieś przy transmisji od: umożliwia podnoszenie wzmocnienia na odległość i stosowanie efektów innych urządzeń.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Po podniesieniu przedmiotu transmituj na: transmituje na tym kanale po podniesieniu przedmiotu.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

  • Dodano nową opcję do Kreatora klas.

    • Mnożnik ruchu: dostosowuje prędkość chodu/biegu graczy objętych efektem do określonej wartości spośród różnych domyślnych prędkości poruszania się.

      • Od x 0,1 do x 2, Nie zastępuj (domyślnie: Nie zastępuj)

  • Dodano nową opcję do Wybieracza klas:

    • Wyczyść przedmioty po zmianie: określa, które przedmioty powinny zostać usunięte z ekwipunku gracza po zmianie klasy.

      • Wszystkie przedmioty, Tylko przedmioty klasowe (domyślnie: Tylko przedmioty klasowe)

  • Dodano nowe opcje do ekwipunku i ustawień drużyny.

    • Urządzenie ekwipunku i ustawień drużyny zmienia teraz kolor na kolor drużyny, która została w nim ustawiona.

    • Mnożnik ruchu: dostosowuje prędkość chodu/biegu graczy w drużynie do określonej wartości spośród różnych domyślnych prędkości poruszania się.

      • Od x 0,1 do x 2, Nie zastępuj (domyślnie: Nie zastępuj)

    • Po zlikwidowaniu wroga przez członka drużyny nadaj transmisję na: transmituje na kanale, gdy członek określonej drużyny zlikwiduje wroga.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Po likwidacji członka drużyny transmituj na: transmituje sygnał, gdy członek określonej drużyny zostanie zlikwidowany.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

  • Dodano nową opcję do Wzmocnienia grindu.

    • Czas do wygenerowania (natychmiast): daje możliwość zablokowania ponownego generowania wzmocnienia.

    • Stwórz na początku minigry: określa, czy element jest dostępny na początku gry, czy też pojawi się dopiero po upływie czasu ponownego wygenerowania.

      • Nie, Tak (domyślnie: Tak)

    • Stwórz przy transmisji od: tworzy element natychmiast, z pominięciem czasu ponownego wygenerowania.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Usuń przy transmisji od: natychmiast usuwa element i uniemożliwia jego ponowne wygenerowanie.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Podnieś przy transmisji od: pozwala na podnoszenie wzmocnienia na odległość, umożliwiając stosowanie efektów innych urządzeń.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

    • Po podniesieniu przedmiotu transmituj na: transmituje na tym kanale po podniesieniu przedmiotu.

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

  • Dodano nową opcję do Generatora liczb losowych.

    • Wybierz raz: umożliwia ustawienie urządzenia Generatora liczb losowych w taki sposób, by wybierało każdą możliwą liczbę, którą da się wybrać, tylko raz, aż do wyczerpania możliwości (po czym wszystkie możliwości będą znowu dostępne).

      • Nie, Tak (Zresetuj na początku rundy), Tak (Zresetuj na początku gry) (domyślnie: Nie). Po wybraniu opcji „Tak” twórcy mogą ustawić resetowanie listy na początku każdej rundy lub na początku każdej gry.

  • Dodano nowe wartości opcji do Przycisku warunkowego.

    • Wymagane klucze: dodano wartości do górnego rzędu, by ułatwić używanie Przycisku warunkowego ze zgromadzonymi zasobami.

      • Dodatkowe opcje: 50, 200, 250, 300, 350, 400, 450, 500, 600, 700, 800, 900, 999

  • Dodano nowe opcje do Sekwencera.

    • Zmieniono nazwę „Sekwencer muzyczny” na „Sekwencer”, by podkreślić, że można z niego korzystać nie tylko w celu interakcji z bloczkami muzycznymi.

    • Kierunek strefy: określa kierunek, w jakim jest umieszczana strefa, w odniesieniu do pozycji urządzenia.

      • Z przodu, Z lewej, Z prawej, Z tyłu (domyślnie: Z przodu)

    • Typ aktywatora (dodatkowa opcja: Przełącznik odtwarzania/wstrzymania): poza istniejącymi typami dodano możliwość wstrzymywania i ponownego uruchamiania Sekwencera przez panel od miejsca ostatniego zatrzymania.

    • Aktywny po zatrzymaniu: czy impuls pozostaje aktywny, gdy znajduje się w stanie wstrzymania? Jeśli tak, pozostanie na miejscu, będzie aktywny, lecz nieruchomy i będzie wpływać na obiekty, z którymi zetknie się po raz pierwszy.

      • Tak, Nie (domyślnie: Nie)

    • Kierunek impulsu: dodano możliwość przemieszczania się impulsu w pionie i w poziomie.

      • Dodatkowe opcje: W górę, W dół, Odbicie

    • Wznów sekwencję przy transmisji od: ta opcja powoduje ponowne uruchomienie Sekwencera od ostatniego miejsca, w którym został zatrzymany (z kolei opcja uruchomienia zawsze będzie powodować rozpoczynanie od nowa).

      • Kanał od 1 do 75 (domyślnie: Brak kanału)

  • Dodano nowe opcje do Aktywatora

    • Drużyna: umożliwia nałożenie na Aktywator ograniczenia powodującego, że aktywacji może dokonywać tylko określona drużyna.

      • Dowolna, 1–16 (domyślnie: Dowolna)

    • Aktywuj w fazie gry: aktywuje Aktywator po rozpoczęciu określonej fazy.

      • Brak, Przed grą, Początek gry (domyślnie: Brak)

Poprawki błędów

  • Gracze nie mogą już używać Rekwizytomatu na urządzeniach Kłódka i Przycisk warunkowy.

  • Naprawiono błąd urządzenia Generator przedmiotów, który powodował, że gracze nie widzieli kosztu przedmiotu, gdy mieli wystarczająco dużo zasobów, by go kupić.

  • Zlikwidowani gracze nie będą już obserwować wrogów podczas przełączania się między członkami drużyny.

  • Naprawiono błąd powodujący, że gracze nadal obserwowali gracza, który wyszedł z gry i przeniósł się do Centrum.

  • Gracze nie będą już powalani w meczach każdy na każdego.

  • Naprawiono błąd powodujący, że po zatrzymaniu Sekwencera jego pole reagujące na nacisk świeciło, a po uruchomieniu pojawiał się statyczny impuls.

  • Zmiany w Nadajniku będą aktywowane po ich pierwszym zastosowaniu.

  • Naprawiono błąd powodujący, że po pierwszym umieszczeniu Aktywatora pokazywał on nieprawidłowy odczyt. Obecnie w przypadku braku transmisji na prawidłowym kanale pojawi się czerwony odczyt CH00.

  • Naprawiono błąd powodujący, że Generator liczb losowych nie usuwał roślinności dookoła.

  • Opcja bariery Gwiezdna Przestrzeń będzie prawidłowo wyświetlana na urządzeniach z systemem iOS.

 

INTERFEJS I OPCJE SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Przywrócono przycisk „Rozpocznij grę” do menu hamburgera.

    Dodano przycisk „Wybierz zdjęcie” do zakładki opisu „Moja wyspa”. Umożliwia on ustawienie kamery w celu wykonania zrzutu ekranu wyspy. Zrzut jest wykonywany po opublikowaniu wyspy – funkcja ta jest nadal opracowywana. Obecnie, po ustawieniu kamery nie ma żadnej informacji ani podglądu, które sygnalizowałyby, że kamera została ustawiona.

Poprawki błędów

  • Naprawiono ikonę w dolnej części interfejsu w grze oraz opis plecaka odrzutowego.

  • Naprawiono opis flagi i pochodni w dolnej części interfejsu w grze.

  • Naprawiono błąd powodujący, że przewijanie nazw szablonowych wysp nie resetowało się po wybraniu podglądu innej wyspy szablonowej.

epicgames.com/fortnite/