Fanpage Dołącz do naszej grupy! Discord
Aktualizacja

Aktualizacja 11.20 – Przedłużony sezon, opis aktualizacji

Poznaliśmy opis zmian w najnowszej aktualizacji 11.20.


Przedłużenie sezonu 1 rozdziału 2

Nowy rok oznacza nowy początek! W ubiegłym roku w okresie świątecznym obchodziliśmy 14 Dni Fortnite. W tym roku mamy dla was jeszcze więcej atrakcji do rozpakowania, w tym nowe funkcje, darmowe nagrody i wydarzenie na żywo, którego za nic nie zechcecie przegapić! Aby przygotować wszystkie świąteczne aktualizacje, przedłużamy pierwszy sezon rozdziału 2 do początku lutego. Gotujcie się na zimę!

Battle Royale

11.20 wprowadza usprawnienia do Battle Royale:

  • Wracają wyzwania dnia i można je kończyć za PD!
    • Dostępne są do trzech na raz I raz dziennie możńa wymienić jedno z nich.
  • W szafce wprowadzono filtr pozwalający sortować przedmioty według sezonu, w którym zostały wprowadzone.
    • Aby przefiltrować przedmioty według sezonu, w pasku wyszukiwania wpisz nazwę sezonu. Użyj fraz takich jak: “sezon 5”, “sezon x”,”rozdział 2 sezon 1”, itp.
  • Można teraz dostosować kontrast interfejsu.
    • Aby zmianić kontrast interfejsu, użyj ustawienia Kontrast interfejsu w ustawieniach grafiki
  • Do wersji Fortnite na urządzenia mobilne dodano samouczek.
  • Do Fortnite na PC wsparcie dla Microsoft DirectX 12.
    • Aby używać Microsoft DirectX 12, wybierz go w zaawansowanych ustawieniach grafiki.
  • Zmieniono mnożnik trafienia w głowę strzelby taktycznej tak, że teraz współgra z mnożnikiem trafienia w głowę strzelby pompki.
  • Zwiększono zdrowie i osłony zapewniane przez Cysterny Siorbu.

Poprawki błędów:

  • Naprawiono błędy synchronizacji związane z Bandażownicą. (Dzięki temu mogliśmy włączyć Bandażownicę ponownie).
  • Zmniejszono przycinanie się gry na urządzeniach mobilnych.
  • Rozwiązano problem sprawiający, że po otwarciu Ekwipunku, trzymany przedmiot zostawał automatycznie wybrany.
  • Poprawiono niskie detale budynków przy lądowaniu na mapie na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
  • Włosy stroju Dewastator mają już właściwy kolor.
  • Pistolet w stroju John Wick już nie jest wyświetlany jako większy niż powinien.
  • Malowanie Magma jest już poprawnie wyświetlane na wszystkich przedmiotach, z wyjątkiem Bandażownicy i pistoletu.
    • Będzie wyświetlane poprawnie w przyszłej aktualizacji.

Tryb kreatywny

Co nowego?

Cel na czas

Rozpoczyna się walka z czasem, w której gracze będą przechylać szale zwycięstwa na swoja stronę i liczy się każda chwila! To nowe urządzenie celu otwiera całą gamę możliwości w kwestii trybów gry i zajmującej rozgrywki.

10CM_TimedObjective_Social.jpg

Wskaźnik na mapie

Teraz faktycznie możecie pozostawić po sobie ślad – a nawet nadać mu nazwę! Przy pomocy urządzenia wskaźnika na mapie możecie ustawić i nazwać własne lokacje na wyspie (aliteracje nie są obowiązkowe).

11CM_Devices_Social_MapIndicator.jpg

Amplifikator obrażeń (UDamage)

Aby uczcić 20-lecie Unreal Tournament, do trybu kreatywnego dodajemy UDamage – podwójne wzmocnienie obrażeń – z UT! Gracze zauważą, że dany gracz posiada aktywne wzmocnienie UDamage, lecz wtedy może być już za późno.

Galerie bałwanów

Chcecie ulepić bałwana? Możecie skorzystać z już ulepionych lub sami stworzyć własne bałwany do kolekcji dzieł #FrostyFortnite.

WYSPY

Poprawki błędów

  • Minimapa będzie już poprawnie wyświetlać wyspy piaszczyste i wulkaniczne na urządzeniach mobilnych.

  • Gracze będą teraz odnosić obrażenia od lawy na Wyspie Krateru podczas ruchu.

  • Gracze nie mogą już chodzić po wodzie w niektórych miejscach wyspy tropikalnej.

ROZGRYWKA

  • Niektóre opcje ustawień gry mogą teraz wyłączać niepotrzebne elementy interfejsu, np. wyłączenie opcji „Zezwól na budowanie” spowoduje ukrycie ikon budowania podczas gry.

  • Dodano więcej wartości do opcji „Zezwól na budowanie” w menu ustawień gry.

    • Tylko pułapki – budowanie jest wyłączone, lecz nadal można stawiać pułapki.

    • Bez pułapek – budowanie jest dozwolone, lecz nie można stawiać pułapek.

  • Dodano więcej wartości do opcji „Wynik do zakończenia” w menu ustawień gry.

    • 4, 6, 7, 8, 9, 15, 25, 30, 35, 40, 45

  • Dodano więcej wartości do opcji „Likwidacje do zakończenia”, „Cele do zakończenia” i „Likwidacje stworów do zakończenia” w menu ustawień gry.

    • 25, 35, 45

  • Do menu ustawień gry dodano nowe opcje pokazywania/ukrywania zasobów w interfejsie.

    • Widoczny widżet zasobów drewna: tak, nie (domyślnie: tak)

    • Widoczny widżet zasobów kamienia: tak, nie (domyślnie: tak)

    • Widoczny widżet zasobów metalu: tak, nie (domyślnie: tak)

    • Widoczny widżet zasobów złota: tak, nie (domyślnie: nie)

  • Dodano opcję „Wyświetlaj łączną wartość statystyki”: określa, czy oprócz wartości w aktualnej rundzie wyświetlać w interfejsie również łączną wartość wybranej statystyki

    • Tak, nie (domyślnie: tak)

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący nadmierne drganie obrazu podczas wczytywania na podwyższonym panelu startowym na wyspach wymagających dużej ilości pamięci.

  • Usunięto błąd sprawiający, że zakończenie gry z obserwatorami uniemożliwiało im wyjście z trybu obserwowania i powrót do centrum.

  • Gracze powracający do centrum z trybu obserwowania teraz będą poprawnie opuszczać ten tryb i pojawiać się w centrum, a nie pod nim.

  • Gracze, którzy wejdą lub powrócą do centrum placu zabaw, nie będą się już pojawiać nad wodą zamiast w centrum.

  • Usunięto błąd sprawiający, że obserwatorzy widzieli puste paski zdrowia u graczy, którzy odrodzili się podczas gry.

  • Usunięto błąd umożliwiający graczom wejście w stan powalenia w trybie współpracy, gdy byli jedynymi graczami w grze.

  • Usunięto błąd sprawiający, że gracze noszący przedmioty jednorazowe (krzaki lub Podstępne Bałwany) byli niewrażliwi na obrażenia, jeśli wyłączono uszkodzenia budowli w menu ustawień gry.

  • Usunięto błąd sprawiający, że przetwarzanie końcowe o krótkim czasie ekspozycji dawało wyjątkowo ciemny obraz na urządzeniach mobilnych.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano wyrzutnię harpunów do ekwipunku trybu kreatywnego.

  • Dodano niepospolity karabin szturmowy z lunetą do ekwipunku trybu kreatywnego.

  • Dodano nowy surowiec: złoto

    • Tego zasobu nie można pozyskiwać ani używać do budowy, lecz można go otrzymać lub przyznać graczom za pomocą urządzeń, a także ustawić nagrodę za zdobycie likwidacji w menu ustawień gry lub urządzeniu ekwipunku i ustawień drużyny.

    • Złoto można znaleźć w zakładce przedmiotów jednorazowych w przeglądarce elementów i wstawiać do urządzeń przez upuszczanie tak, jak inne przedmioty jednorazowego użytku.

    • Można wydawać złoto na zakup przedmiotów w automatach.

    • Można otrzymywać złoto co rundę, o czym decyduje urządzenie ustawień rundy.

    • Można otrzymywać złoto za każdą likwidację, zależnie od ustawień gry.

    • Znany problem: Złoto jeszcze nie zostało dodane do generatora przedmiotów.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający wybranie zdalnych ładunków wybuchowych przy pomocy Smartfona po opuszczeniu sesji, w której zostały one umieszczone.

  • Zdalne ładunki wybuchowe nie są już zapisywane razem z wyspą.

  • Zdalne ładunki wybuchowe teraz powodują obrażenia po przyczepieniu do elementów terenu, niektórych ścian i niezniszczalnych budowli.

NARZĘDZIA KREATYWNE I SMARTFON

  • Dodano funkcję zamiany budowli w rekwizyt do szybkiego menu.

    • Po włączeniu wszystkie elementy aktualnie zaznaczone przy pomocy Smartfona zamienią się w rekwizyty, które można zwiększać/zmniejszać, obracać i umieszczać w dowolnym miejscu.

    • Uwaga: Elementy zamienione w rekwizyty nie mogą stanowić podstawy dla innych elementów ani być wyrównywane do siatki.

  • Przywrócono przypisanie wyrównywania do siatki do klawisza „V” oraz lewego kierunku krzyżaka.

Poprawki błędów

  • Zmieniono przypisanie opcji budowania w szybkim menu z klawisza „T” na „B”.

  • Zakurzony fragment rakiety teraz będzie przybierał kolor zielony po zaznaczeniu go razem z innymi elementami.

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom latanie podczas podglądu wyspy na Latających Wyspach Kevina.

  • Usunięto błąd sprawiający, że grafika kamery domyślnej na Wyspie Lodojeziornej była zasłaniana przez rzeźbę terenu podczas korzystania z podglądu wyspy.

  • Usunięto błąd uniemożliwiający działanie opcji Upuść na urządzeniach mobilnych.

GOTOWCE I GALERIE

  • 8 nowych galerii

    • Wiejskie dachy (bez śniegu)

    • Bałwany

    • Bałwany, rekwizyty

    • Naklejki (można je umieszczać na ścianach)

    • Warianty roślinności B (wcześniejsza galeria wariantów roślinności została podzielona na galerie A i B, żeby ograniczyć zużycie pamięci)

    • Warianty zimowe roślinności A

    • Warianty zimowe roślinności B

    • Warianty jesienne roślinności

Poprawki błędów

  • Ponownie dodano brakujące warianty kolorów do galerii samochodów z Neo-Wykrzywionych.

  • Usunięto błąd sprawiający, że wiejskie gotowce i galerie nie zawierały śniegu.

  • Usunięto błąd sprawiający, że kurze łapki i pióra z galerii rekwizytów chaty miały zbyt wysoką wytrzymałość.

  • Usunięto błąd sprawiający, że gracze po zniszczeniu świątecznej choinki widzieli teksturę domyślną.

  • Usunięto błąd uniemożliwiający ustawienie galerii wariantów roślinności na niektórych platformach.

  • Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlanie tekstur uszkodzeń na pojazdach widniejących w galeriach lub gotowcach.

  • Gotowce Pomyślnej Wieży i Pomyślnej Kawiarni nie będą się już pojawiać razem ze skrzyniami.

INTERFEJS I OPCJE SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Zaktualizowano przeglądarkę elementów

    • Gruntownie zaktualizowano przeglądarkę elementów. Poprawiono zarówno jej rozkład, jak i funkcjonalność.

      • Układ i grafika

        • Panel po lewej stronie zawiera teraz listę tagów, które można włączać i wyłączać, by łatwiej znaleźć konkretne elementy.

        • Po wybraniu obiektu jego nazwa pojawi się w oknie opisu, a podgląd będzie wyświetlony w panelu po prawej stronie.

        • Środkowy panel pokazuje dostępne gotowce, galerie, urządzenia, bronie i przedmioty jednorazowe, wyświetlane w postaci zestawu miniatur.

        • Przesunięto nazwę, klasę rzadkości, opis i szczegóły z lewego górnego do prawego dolnego rogu.

        • Aby uprościć wygląd i rozkład elementów, szczegóły zostały domyślnie ukryte i można je wyświetlić klikając na przycisk „Szczegóły” w prawym dolnym rogu.

        • Wprowadzono nowy schemat kolorów, zawierający nowe grafiki przycisków i zakładek.

      • Tagi są nową funkcją w przeglądarce elementów, która ułatwi wam znalezienie konkretnych obiektów.

        • Wybierając jeden lub więcej tagów z listy możecie stworzyć paletę obiektów wyświetlaną na panelu środkowym.

        • Po wybraniu kilku tagów naraz, w wynikach pojawią się obiekty zawierające przynajmniej jeden z wybranych tagów.

        • Wybranie opcji „Wyświetl wszystkie” w praktyce wyczyści listę wybranych tagów.

      • Tagi są uporządkowane w następujący sposób:

        • Gotowce

          • Gotowce sezonowe

          • Nowo dodane

          • Sortowanie motywów alfabetycznie

        • Galerie

          • Galerie sezonowe

          • Nowo dodane

          • Sortowanie typów galerii alfabetycznie

          • Sortowanie motywów alfabetycznie

        • Urządzenia

          • Nowo dodane

          • Urządzenia początkowe (tj. niezły zestaw urządzeń na początek)

          • Sortowanie typów urządzeń alfabetycznie

        • Bronie

          • Sortowanie broni alfabetycznie

        • Przedmioty jednorazowe

          • Jednorazowe przedmioty sortowane alfabetycznie

      • Zmieniliśmy również ustawienie obiektu w przeglądarce (w panelu środkowym).

        • Gotowce i galerie: obiekty te są uporządkowane alfabetycznie według nazw motywów (np. Akry Anarchii będą na górze listy, a Wykrzywione Wieże na dole).

        • Urządzenia są ustawione w alfabetycznej kolejności tagów (np. Dźwięki przed Strefami).

        • Bronie są sortowane wg klasy rzadkości (np. legendarne na górze, pospolite na dole)

        • Przedmioty jednorazowe są sortowane tak, by najczęściej używane były na górze listy, a rzadko używane na dole.

      • Znane problemy

        • Grafika podglądu widoczna po prawej stronie ma niską rozdzielczość, lecz zamierzamy poprawić jej jakość i przydatność w kolejnych aktualizacjach.

        • W przyszłych wersjach zamierzamy rozwijać funkcjonalność systemu tagów oraz ulepszać interfejs listy tagów.

        • Gotowce i galerie są aktualnie podpisane w podglądzie jako „Jednorazowe”. W kolejnych wersjach zamierzamy poprawić nazwy obiektów w przeglądarce elementów, by usprawnić jej działanie.

  • Dostosowanie urządzeń

    • Zaktualizowano interfejs dostosowania urządzeń: wprowadzono filtrowanie kategorii, wyszukiwanie tekstu i nową szatę graficzną.

    • Menu dostosowania zajmuje teraz tylko pół ekranu i zachowuje widok na edytowane urządzenie oraz waszą postać.

    • Filtrowanie wg kategorii: na górnym panelu jest pięć przycisków, przy użyciu których można zmieniać wybór możliwości dostosowania widocznych poniżej.

      • Opcje podstawowe: pokazuje tylko podstawowy zestaw dostępnych opcji urządzenia.

      • Wszystkie opcje: pokazuje wszystkie dostępne opcje urządzenia.

      • Opcje zmodyfikowane: pokazuje wyłącznie opcje, które nie są ustawione na wartości domyślne.

      • Tylko kanały: pokazuje tylko opcje dotyczące aktywatorów i odbiorników.

      • Wyszukiwanie tekstu: Zacznij wpisywać tekst w polu wyszukiwania, by wyświetlić opcje zawierające wpisany tekst.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że menu kreatywne pozostawało otwarte dla odwiedzających wyspę graczy nawet po tym, jak właściciel wyspy rozpoczął grę.

  • Usunięto błąd utrudniający odczytanie opcji uprawnień edycji w menu po podświetleniu jej.

  • Usunięto błąd sprawiający, że ulubione wyspy pojawiały się na dole listy ostatnich wysp.

  • Usunięto błąd sprawiający, że finałowa tablica wyników wyświetlana w grze trwającej wiele rund nie pokazywała łącznych wyników.

  • Usunięto błąd sprawiający, że przycisk opuszczenia trybu kreatywnego nosił nazwę „Opuść rozgrywkę”, co wprowadzało w błąd graczy.

  • Usunięto błąd sprawiający, że opcja „Zakończ po wygraniu rundy meczowej” zawsze pokazywała remis i nie wyświetlała wyników.

  • Zakurzony fragment rakiety teraz będzie przybierał kolor zielony po zaznaczeniu go razem z innymi elementami.

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom latanie podczas podglądu wyspy na Latających Wyspach Kevina.

  • Usunięto błąd sprawiający, że grafika kamery domyślnej na Wyspie Lodojeziornej była zasłaniana przez rzeźbę terenu podczas korzystania z podglądu wyspy.

  • Usunięto błąd uniemożliwiający działanie opcji Upuść na urządzeniach mobilnych.

Ratowanie Świata

Przez: Twórcy Fortnite
Witajcie w swoim najgorszym koszmarze, dowódcy!Mamy dla was nowy sposób na granie w Ratowanie Świata… lochy! Walczcie z potworami, unikajcie pułapek, zbierajcie sprzęt i zgłębiajcie czeluści, stając oko w oko ze złem.A skoro mowa o horrorach, to w Twine Peaks szaleje mityczny Król Burzy! Do wzięcia za ukończenie tygodniowej serii wymagających wyzwań, kończących się walką z samym Królem, są potężne mityczne bronie Króla Burzy. Dodaliśmy także malowania broni dystansowej i wyjątkowe treści z najnowszej gry Epic, Battle Breakers!!!11STW_DungeonsStarlight_Social.jpg

LOCHY

Krążą plotki, że w Heksylwanii znajduje się zakazana strefa. Mówi się, że można tam znaleźć nowe bronie i bohaterów. Magiczne klucze, rozległy mroczny labirynt, złote monety… Wygląda na to, że czas na małą wycieczkę krajoznawczą!

11StW_SwampKnight_Social.jpg

BAGIENNY RYCERZ

Tajemniczy bohater, którego profit Nieziemski Smakołyk daje mu przewagę w walce z mgielnymi potworami.

  • Profit standardowy: Nieziemski Smakołyk
    • Zwiększa obrażenia zadawane mgielnym potworom o maksymalnie 42%, zależnie od procentowego ubytku zdrowia
    • .
  • Profit dowódcy: Nieziemski Smakołyk +
    • Zwiększa obrażenia zadawane mgielnym potworom o maksymalnie 42%, zależnie od procentowego ubytku zdrowia. Ponadto każde otrzymanie obrażeń ma 45% szansy na przyzwanie zjawy (która kieruje się w stronę pobliskiego wroga i po trafieniu zadaje 62 pkt. bazowe obrażeń od energii w promieniu 0,5 pola. Czas odnowienia: 1,5 s).

11StW_Merma-Ken_Social.jpg

SYREN KEN

Słodkowodny mistrz walki bronią białą, którego profit Z Głębin zadaje ogromne obrażenia podczas walki w zwarciu.

  • Profit standardowy: Z Głębin
    • Zwiększa obrażenia w zwarciu o 44%, zależnie od procentowego ubytku zdrowia.
  • Profit dowódcy: Z Głębin +
    • Zwiększa obrażenia w zwarciu o 44%, zależnie od procentowego ubytku zdrowia. Ponadto każda likwidacja silnym atakiem w zwarciu ma 60% szansy na przyzwanie zjawy (która kieruje się w stronę pobliskiego wroga i po trafieniu zadaje 62 pkt. bazowych obrażeń od energii w promieniu 0,5 pola. Czas odnowienia: 1,5 s).

PL_11StW_FN_BB_Razor_1920x1080.jpg

BATTLE BREAKERS I RATOWANIE ŚWIATA

Gra Battle Breakers jest już dostępna! Potwory z kosmosu uwięziły największych bohaterów świata w technomagicznych kryształach, a postacie z Ratowania Świata chcą dołączyć do walki! Ukończcie zadania, by odblokować elementy z RŚ w Battle Breakers, a także zdobyć mistrzynię sztyletów z BB, Razor!

Dudebro_Loop_GIF_Logo.gif

MITYCZNY KRÓL BURZY

UWAGA! Wykresy aktywności sejsmicznej wyskakują poza skalę, a nasze raporty wskazują, że Król Potworów wprost kipi mocą. Wzywamy doświadczonych dowódców do pomocy przy pokonaniu mitycznego Króla Burzy! Wykorzystajcie całą swoją wiedzę… to nie będzie łatwa walka!

11StW_StormKingMythicWeapons_Social.jpg

MITYCZNE BRONIE

Mityczny Król Burzy zdaje się emanować potężną aurą… Co to może być? Zmierzcie się z Królem Potworów, by zdobyć jego moc dla własnych celów!

11StW_BlackMetalPistol_Social.jpg

LAMENT

Dzierżcie moc najnowszego dzieła Clip, Lamentu! Strzela krótkimi seriami po 9 lekkich nabojów. Zadaje średnie obrażenia z dużą siłę trafienia i średnim odrzutem.

11StW_BlackMetalAxe_Social.jpg

PUSTAKOŻERCA

Zwieńczcie swój zestaw broni blackmetalowych najmroczniejszym toporem świata, Pustakożercą. Zadaje średnie obrażenia i ma dużą siłę trafienia; oferuje też niszczycielski Atak Wirowy.

StW07_Social_DownTierCrafting_Weaponsmith.jpg

KĄCIK CLIP

„Trwałość wyrzutni rakiet jest teraz o wiele lepsza, a do tego używa ona pocisków wybuchowych. Idźcie coś wysadzić.” – Clip

  • Wyrzutnie rakiet – Znacząco zwiększono trwałość. Strzelają pociskami rakietowymi
  • Większość wyrzutni korzysta teraz z pocisków wybuchowych. Do ich stworzenia trzeba 2 żywic, 15 prochów górniczych i 10 śrubek i nitów.
  • Kilka wybranych wyrzutni używa zamiast tego dużych ilości ogniw energetycznych.

MEMO OD KIEROWNIKA

„Zespół ds. produktywności i efektywności stworzył nowy interfejs specjalnie dla lochogromców. Dzięki niemu interakcje bohaterów z pustakami będą bardziej satysfakcjonujące, więc ruszajcie do podziemi i walczcie efektywnie!” – Kierownik Riggs

epicgames.com/fortnite/