Fanpage Dołącz do naszej grupy! Discord
Aktualizacja

Aktualizacja 11.30 – Opis aktualizacji

Szczegóły zmian w najnowszej aktualizacji Fortnite.


Battle Royale

Aktualizacja 11.30 już w grze i w Battle Royale zawiera następujące zmiany:

  • Funkcja podzielonego ekranu.
    • Grajcie w parach i oddziałach ze znajomym na tej samej PlayStation 4 lub Xboxie One.
    • To wczesna wersja dzielonego ekranu i będziemy ulepszać tę funkcję. Zgłaszajcie nam błędy przy użyciu narzędzia do zgłaszania uwag w grze.
  • Podgląd oferty sklepu przy użyciu urządzeń mobilnych.
    • Możecie teraz podglądać ofertę sklepu przed wczytaniem się gry, korzystając z Centrum ekipy.
    • Aby to zrobić, otwórzcie Centrum ekipy, przesuńcie w prawo i dotknijcie „Sprawdź przedmioty”.
  • Zwiększono dzienny limit przekazywania prezentów ze sklepu z przedmiotami z 3 do 5.
  • Zmieniono licznik amunicji.
    • Teraz graficzne przedstawienie liczby pozostałej amunicji zamiast pełnego paska.
  • Możecie teraz wybrać, kiedy przejść z ekranu „Wyeliminowano przez” do pomeczowego ekranu doświadczenia.
    • Aby przejść do pomeczowego ekranu doświadczenia, wciśnijcie „Kontynuuj” na ekranie „Wyeliminowano przez”.
  • Przygotowano wydarzenie na żywo Gwiezdne Wojny: The Rise of Skywalker w Karkołomnym Kinie 14 grudnia o 20:00.

PL_11BR_Galileo_Poster_HYPE_UA_Social.jpg

Poprawki błędów:

  • Naprawiono błąd na Xbox One związany z resetem ustawień strefy bezpiecznej do wartości 1.00 przy każdym logowaniu.
  • Naprawiono błąd związany z częścią drzew i metalowych ogrodzeń nie dających w trybie Areny właściwy przyrost materiałów.
  • Malowanie Magmowe wyświetla się poprawnie na Bandażownicy i pistolecie.
  • Naprawiono błąd związany ze strojem Bandolierka, wyświetlającym dwie fryzury naraz.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre elementy z zestawu Dwa Talerze wyglądały na ziarniste i pikselowate.
  • Lista znajomych na urządzeniach mobilnych nie przewija się już automatycznie do samej góry, gdy gracze próbują przewijać ją w dół.
  • Naprawiono błąd związany z paskiem szybkiego dostępu, który na urządzeniach mobilnych nieumyślnie zmieniał ustawienie domyślne na wyłączone.

Tryb kreatywny

Co nowego?

Podstępne Pole
Twórzcie zapadnie i ukryte przejścia! Dzięki temu urządzeniu sprawicie, że podłogi i ściany znikną lub pojawią się, gdy tylko zechcecie.
11BR_Social_Creative_11.30_Social_TrickTile.jpg

Postępometr
Ustawcie własne wyzwania i zadania dla graczy za pomocą nowego urządzenia Postępometru.

11BR_Social_Creative_11.30_Social_QuestManager.jpg

Siorbane Szuwary – galeria
Urozmaićcie swoje wyspy za pomocą tych klasycznych rekwizytów oraz galerii i twórzcie własne stacje siorbania! To słynna atrakcja Rozdziału 2!

11BR_Social_Creative_11.30_Social_Factory.jpg

Wyspa-archipelag
Wypróbujcie wody nowej wyspy o unikalnych formacjach lądowych!

11BR_Social_Creative_11.30_Social_ArchipelagoIsland-.jpg

WYSPY

  • Dodano nową wyspę-archipelag. Obudujcie i opłyńcie różne formacje lądowe w tropikalnym klimacie!

Poprawki błędów

  • Gracze nie mogą już pojawiać się poza centrum podczas wczytywania placu zabaw.

  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie tekstur Wyspy Lodojeziornej na urządzeniach mobilnych.

  • Gracze na Switchu nie będą już widzieć niebieskich linii na wyspie o klimacie umiarkowanym podczas wczytywania gry.

  • Usunięto błąd sprawiający, że gracze widzieli niebieskie linie przecinające wyspę centrum na trawiastym wzgórzu podczas swobodnego spadku po wczytaniu gry.

ROZGRYWKA

  • Dodano nową opcję do menu interfejsu „Moja wyspa”, zmieniającą ekran zakończenia gry.

    • Komunikat zakończenia gry: wygrywasz/przegrywasz, miejsce (Domyślnie: wygrywasz/przegrywasz)

      • „Miejsce” zastępuje tekst „Przegrywasz!” na ekranie zwycięstwa komunikatem „Zajmujesz miejsce N”. Drużyna na pierwszym miejscy nadal powinna otrzymać komunikat o zwycięstwie lub inny odpowiedni tekst własny.

    • Odgłos zwycięstwa: wybierz własny odgłos.

    • Odgłos porażki: wybierz własny odgłos.

    • Odgłos remisu: wybierz własny odgłos.

    • Własny komunikat zwycięstwa: otwarte pole tekstowe (limit 80 znaków).

      • Zastępuje komunikat „Wygrywasz!” pod napisem „ZWYCIĘSTWO”.

    • Własny komunikat porażki: otwarte pole tekstowe (limit 80 znaków).

      • Zastępuje komunikat „Przegrywasz!” pod napisem „PORAŻKA”. Działa tylko jeśli komunikat zakończenia gry brzmi „wygrywasz/przegrywasz”.

  • Dodano nową opcję do menu gry „Moja wyspa”, określającą liczebność drużyn.

    • Liczebność drużyn: określa liczbę graczy w każdej drużynie.

      • 1-4, podziel po równo, dynamicznie (domyślnie: dynamicznie).

      • Podziel po równo – dzieli graczy po równo na ustaloną liczbę drużyn.

      • Dynamicznie: umożliwia ustalanie rozmiaru drużyny przez urządzenia oraz tworzenie niesymetrycznych drużyn i innych konfiguracji drużyn.

Poprawki błędów

  • Usunięto efekt spowolnienia pod koniec rundy, ponieważ wpływał on również na inne wyspy na tym samym serwerze.

  • Usunięto błąd powodujący opóźnienie sterowania u graczy wykonujących pewne czynności w grze rozłożonej na kilka rund.

  • Usunięto błąd sprawiający, że muzyka z lobby była nadal odtwarzana po wejściu graczy na plac zabaw.

  • Usunięto błąd sprawiający, że czarna mgła po ustawieniu dużej gęstości mgły nie miała wpływu na widoczność podczas gry.

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom użycie szczeliny nadajnika po wylądowaniu na wyspie gracza.

  • Usunięto błąd powodujący różnicowanie wyglądu koloru i gęstości mgły zależnie od platformy, na jakiej gra użytkownik.

  • Usunięto błąd czasami powodujący pojawianie się graczy na niebie po rozpoczęciu/zakończeniu gry mimo wystarczającej liczby paneli startowych dla wszystkich graczy.

BRONIE I PRZEDMIOTY

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący przenoszenie graczy do wody po wyciągnięciu z kamienia miecza Infinity Blade podczas gry.

  • Niepospolity karabin szturmowy z lunetą będzie teraz prawidłowo filtrowany w ekwipunku trybu kreatywnego.

  • Gracze nie mogą już tworzyć niewidzialnych skrzyń o aktywnej kolizji.

  • Usunięto błąd sprawiający, że Przytulne Ognisko po usunięciu pozostawiało po sobie walec.

  • Wyrzutnia harpunów uwzględnia teraz ustawienie nieskończonej amunicji.

  • Wyrzutnia harpunów pokazuje teraz prawidłową ilość amunicji.

  • Usunięto błąd powodujący podskakiwanie głów graczy jeżdżących na deskolotkach.

NARZĘDZIA KREATYWNE I SMARTFON

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający zaznaczenie niektórych elementów z galerii bałwanów przy pomocy Smartfona na urządzeniach mobilnych i Switchu.

  • Elementy wklejane przy użyciu Smartfona nie będą już pokazywać paska wytrzymałości.

  • Usunięto błąd sprawiający, że obiekty zmieniały kolor na szary po użyciu ich przy pomocy Smartfona.

  • Usunięto błąd sprawiający, że obiekty wklejone z paska szybkiego dostępu nie uwzględniały siatki na wyspach siatki.

  • Ikony zmiany szerokości/głębokości/wysokości przy pomocy Smartfona będą teraz widoczne na urządzeniach mobilnych.

  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie domyślnych tekstur na billboardach, jeśli zaraz po ich ustawieniu wyłączono Smartfon.

  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne wyświetlanie ikon przejrzystych rekwizytów/urządzeń na pasku szybkiego dostępu.

  • Usunięto błąd powodujący przekrzywienie osi urządzenia wskaźnika na mapie po obróceniu go za pomocą Smartfona.

  • Usunięto błąd uniemożliwiający używanie paska szybkiego dostępu na urządzeniach mobilnych, jeśli wybrano inny rozkład interfejsu niż klasyczny.

  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne wyświetlanie ikony generatora piłek po umieszczeniu go na pasku szybkiego dostępu.

  • Usunięto problemy z wyświetlaniem, które mogły występować podczas wycinania obiektów i przełączania między Smartfonem i opcjami budowy.

GOTOWCE I GALERIE

  • Dodano 7 nowych gotowców:

    • Siorbane Szuwary, fabryka

    • Siorbane Szuwary, załadownia cystern

    • Siorbane Szuwary, stacja turbin

    • Siorbane Szuwary, skład A

    • Siorbane Szuwary, skład B

    • Siorbane Szuwary, biuro

    • Siorbane Szuwary, rafineria

  • Dodano 5 nowych galerii:

    • Siorbane Szuwary, ściany

    • Siorbane Szuwary, podłogi i schody

    • Siorbane Szuwary, rekwizyty

    • Siorbane Szuwary, rury

    • Siorb, kontenery

  • Do galerii A niebieskich elementów wojskowych dodano jaśniejsze podłogi.

  • Do galerii świątecznej dodano świąteczny krzak.

  • Do galerii rekwizytów art déco dodano drzwi windy.

  • Do galerii A zamku dodano ścienną wersję przedłużonej połowy łuku.

URZĄDZENIA

  • Dodano urządzenie Podstępnego Pola.

    • Przyczepcie to urządzenie do pola ściany lub podłogi, a aktywując/deaktywując je będziecie mogli sprawić, że to pole zniknie. Pełną listę opcji znajdziecie w grze.

  • Dodano urządzenie Postępometru.

    • To urządzenie umożliwia tworzenie i śledzenie własnych celów, które mają wykonywać gracze. Pełną listę opcji znajdziecie w grze.

  • Dodano nową opcję zaawansowaną do urządzenia strefy punktowanej.

    • Wykonywanie emotek przyśpiesza przejmowanie: brak przyśpieszenia, x1,25, x1,5, x1,75, x2 (domyślnie: brak przyśpieszenia)

      • Określa, jak bardzo każdy członek drużyny wykonujący emotkę na miejscu przyśpiesza przejmowanie strefy.

  • Zastąpiono opcję wyświetlanej ikony w urządzeniu przycisku warunkowego nowymi opcjami.

    • Opcje podstawowe

      • Główna ikona: wykrzyknik, błyskawica, recykling, wł./wył., zamknięty, otwarty, bomba, wybuchowa beczka, sygnał (wył.), sygnał (wł.) (domyślnie: wykrzyknik).

        • Określa ikonę, który ma być wyświetlana na ekranie i hologramie bazy.

    • Opcje zaawansowane

      • Alternatywna ikona: wykrzyknik, błyskawica, recykling, wł./wył., zamknięty, otwarty, bomba, wybuchowa beczka, sygnał (wył.), sygnał (wł.) (domyślnie: wykrzyknik).

        • Określa ikonę w hologramie „akcji”. „Domyślna” wykorzystuje już zdefiniowane parowanie z wybraną ikoną główną.

      • Przełącz ikonę po użyciu: tak, nie (domyślnie: tak)

        • Określa, czy ikona po aktywacji zmienia się na alternatywną, czy też zawsze ma być wyświetlana ikona główna.

  • Dodano dwie nowe opcje do urządzenia strefy modyfikatora.

    • Gdy gracz zacznie wykonywać emotkę, transmituj na: brak kanału, 1-75 (domyślnie: brak kanału).

    • Gdy gracz przestanie wykonywać emotkę, transmituj na: brak kanału, 1-75 (domyślnie: brak kanału).

  • Dodano nową opcję do kreatora klas – „Przyznaj złoto po likwidacji”.

  • Dodano nowe opcje do urządzenia przycisku.

    • Widoczność podczas gry: wł., wył. (domyślnie: wł.)

      • Gracze nadal mogą używać przycisku, gdy jest on niewidoczny.

    • Obszar interakcji: przycisk, 0,25 m, 0,5 m, 0,75 m, 1 m, 1,5 m, 2 m, 2,5 m (Domyślnie: przycisk)

      • Umożliwia graczom używanie przycisku w określonej odległości, o ile nań patrzą. Możecie połączyć tę opcję z ustawieniem widoczności, by nadać dowolnemu rekwizytowi pozory interaktywności.

  • Dodano kilka opcji do urządzenia modulatora szybkości.

    • Opcje podstawowe

      • Drużyna: dowolna, 1-16 (domyślnie: dowolna)

      • Widoczność podczas gry: wł., wył. (domyślnie: wł.)

    • Opcje zaawansowane

      • Opóźnienie resetowania: nigdy nie resetuj, natychmiast, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 5 min, 10 min, 15 min, 20 min (domyślnie: natychmiast)

        • Po aktywacji wyłącza urządzenie na określony czas.

      • Włączono podczas fazy: brak, wszystkie, tylko przed grą, tylko gra (domyślnie: wszystkie)

      • Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-75 (domyślnie: brak kanału)

      • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-75 (Domyślnie: brak kanału)

      • Aktywuj przy transmisji od: brak kanału, 1-75 (domyślnie: brak kanału)

        • Zdalnie nakłada efekt na sprawcę.

      • Po aktywacji transmituj na: brak kanału, 1-75 (domyślnie: brak kanału)

  • Dodano nowe ustawienie opcji „Opóźnienie resetowania” urządzenia generatora liczb losowych: „Nigdy nie resetuj”.

  • Dodano dwie nowe opcje do urządzenia menadżera Rekwizytomatu.

    • Pokaż odliczanie pingu rekwizytów: tak, nie

      • Określa, czy czas pingu rekwizytów ma być wyświetlany w interfejsie, czy nie. Ping będzie emitowany nawet jeśli komunikat będzie ukryty.

    • Upuść Rekwizytomat po likwidacji: nie zastępuj, upuść, zachowaj, usuń (domyślnie: nie zastępuj)

      • Umożliwia to tworzenie asynchronicznych trybów gry, w których tylko niektórzy gracze mają dostęp do Rekwizytomatu, lecz wszyscy upuszczają po zlikwidowaniu resztę ekwipunku.

INTERFEJS I OPCJE SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Dodano tagi filtrowania do panelu szczegółów przedmiotu w przeglądarce.

  • Dodano kolorowe wskaźniki do ustawień edytora właściwości.

Ratowanie Świata

Dowódcy, znów nadszedł ten czas!

WĄTEK FABULARNY „ŚWIĄTECZNE PORWANIE”

Czas ubierać choinki, śpiewać kolędy i… negocjować z porywaczami? Pomóżcie bohaterom bazy głównej uratować Łupiorzecha w nowym wątku fabularnym „Świąteczne porwanie”.

StW07_Subgameselect_Frostnite_Environment.jpg

POWRACA MRÓZNITE!

Trzymajcie się ciepło w tę długą zimową noc! Zasilajcie spalacz znajdowanym Bluglutem, bo jak się skończy, sytuacja bardzo szybko stanie się lodowata. Wraz ze zmniejszaniem się wytrzymałości spalacza, kurczy się też burzowa tarcza, więc lepiej go pilnujcie!

Przetrwajcie, ile się da, mając tylko zwykłe startowe bronie, schematy i umiejętności.

Gruchotacze-Krampusy, zamieszkujące te chłodne obszary są niebezpieczne, ale cenne, bo wyrzucają bardzo potrzebny Bluglut. Wypatrujcie wyzwań tygodnia w nadchodzących tygodniach!

11StW_JingleJess_Social.jpg

ŚWIĄTECZNA JESS

Nikt nie jest zbyt fajny na Boże Narodzenie, nawet Jess!

  • Profit standardowy: Chce Mi Się
    • Wydłuża czas trwania MISIA o 4 s.
  • Profit dowódcy: Chce Mi Się +
    • Wydłuża czas trwania MISIA o 12 s.

11StW_Krampus_Social.jpg

WARTOWNIK KRAMPUS

Nie przybył po prezenty!

  • Profit standardowy: Zbieranie Węgla
    • Każda likwidacja przy użyciu EWKI zwiększa jej obrażenia o 4%. Efekt kumuluje się do 30 razy.
  • Profit dowódcy: Zbieranie Węgla +
    • Każda likwidacja przy użyciu EWKI zwiększa jej obrażenia o 12%. Efekt kumuluje się do 30 razy.

StW07_Social_GingerBlaster.jpg

PIERNIKOWA PUKAWKA

Żelka? Poproszę! Silny i szybkostrzelny rewolwer o niewielkim odrzucie, generujący leczące żelki przy likwidacjach pustaków.

StW07_Social_Crackshot.jpg

POWRACA ŁUPIORZECH, ŚWIĄTECZNY ŻOŁNIERZ!

„HEJ! Kto mnie porwał?” – Łupiorzech

  • Profit standardowy: Złe Wieści
    • Wystrzelenie z broni dystansowej daje 1 kumulację świątecznego klimatu, do maks. 50 kumulacji. Każda kumulacja świątecznego klimatu zwiększa obrażenia broni dystansowych o 1%, lecz zmniejsza stabilność broni o 0,2%. Efekt znika po przeładowaniu lub zmianie broni.
  • Profit dowódcy: Złe Wieści +
    • Wystrzelenie z broni dystansowej daje 1 kumulację świątecznego klimatu, do maks. 50 kumulacji. Każda kumulacja świątecznego klimatu zwiększa obrażenia broni dystansowych o 2,9%, lecz zmniejsza stabilność broni o 0,7%. Efekt znika po przeładowaniu lub zmianie broni.

11StW_PaperAirplane_Gun_Social.jpg

NISZCZARKA Z PAPIERU

Nie chcecie znaleźć się na drodze tego samolotu z papieru! Ten pistolet wykorzystuje loftki i breneki do wystrzeliwania powolnych wybuchowych samolotów z papieru, raniących grupy wrogów na średnim obszarze.

11Stw_Snowball_Launcher_Social.jpg

ŚNIEŻKOWNIK

To nie są zwykłe śnieżki… Wystrzeliwuje po łuku lodowe granaty, raniące i odrzucające grupy wrogów na średnim obszarze!

W sklepie tygodniowym od 13 grudnia, godz. 1:00, do 19 grudnia, godz. 1:00.

11StW_WinterLlama_Social.jpg

ZIMOLAMA

Nawet lamy przepełnia świąteczny duch. Zróbcie sobie kakao i rozwalcie tę lamę, by zdobyć świątecznych bohaterów i bronie. Im więcej, tym radośniej!

StW07_Social_DownTierCrafting_Weaponsmith.jpg

OBÓZ GENERAŁA

„Najlepsza jest obrona? Lepszy jest atak? Użyjmy obydwu! Będziemy tego potrzebować. Zmierzają do nas Geniusze Gruchotacze i Pustaki Leczące Pustaki. Dowódcy, czeka nas zaciekła walka.” – Generał

Protokoły obronne bazy głównej wymagają najwyższej formy bohaterów w starciu z nowym zagrożeniem ze strony pustaków. Generał wzmocnił obrażenia zdolności bohaterów najwyższego poziomu (do +72% obrażeń zdolności), ich zdrowie i osłony (do 42%) i znacząco przyspieszył tempo zbierania zasobów w późnych etapach Twine Peaks.

KĄCIK CLIP

11StW_AntiAirTrap_Social.jpg
„Pogadajmy o pułapkach i broniach. Wzięłam i naprawiłam wasze pułapki-talizmany. Myślałam, że przydałoby się coś na czachomiotki i butle z gazem, więc pożegnajcie pułapkę-talizman i przywitajcie pułapkę przeciwlotniczą.

Zmodyfikowałam też pułapki gazowe, żeby miały określoną funkcję. Nie zadają już obrażeń stopniowych, więc lepiej znajdźcie sposób, jak zatrzymać pustaki pod waszymi pułapkami. I jeśli macie jak ja i nienawidzicie bycia atakowanym przez tysiące wściekłych pszczół, to ucieszy was, że możecie używać pułapek gazowych do likwidowania rojów pszczół.

W ostatniej rundzie testów nasze pułapki wystrzeliwujące nie są w stanie wystrzelić gruchotaczy. Problem w tym, że gruchotacze są wielkie.

I wreszcie zmniejszyłam trochę moc Gniewu Króla Burzy. Chyba sama nie wiedziałam, co mogę, kiedy go tworzyłam. Wciąż ma kopa, ale zrobiłam, że można go zresetować.

Nie przestawajcie walczyć!” – Clip

MEMO OD KIEROWNIKA

„Jednym ze efektów ubocznych bycia Wilkiem Biznesu… jest wilcza efektywność!” – Kierownik Riggs

Gracze mogą już decydować, przedmioty jakieś klasy rzadkości mają być poddawane automatycznemu recyklingowi. Ponadto, jeśli w Księdze kolekcji nie ma przedmiotu, który ma być poddany recyklinowi, trafi on do niej automatycznie, żeby uniknąć nieumyślnego recyklingu.

epicgames.com/fortnite/pl/news