Fanpage Dołącz do naszej grupy! Discord
Aktualizacja

Aktualizacja 3.6 w Fortnite – Zwrot przedmiotów i nowa broń Czepiak!

Najnowsza aktualizacja wprowadza dwie nowe bronie, jedna jest Czepiak, a drugą Wyrzutnia szlachetna.


Aktualizacja 3.6 to dla Battle Royale zmiany zwiększające komfort gry, poprawki miniguna oraz debiut nowego przedmiotu… Czepiaka! Prawdziwa z niego przylepa i pomoże się wam wykaraskać z każdej śliskiej sytuacji. Jak go wykorzystacie?

Dzierżcie w dłoniach moc Burzy dzięki Wyrzutni szlachetnej

Zamień wrogów w skwierczące skwarki.

Czepiak (Battle Royale + Ratowanie Świata)
Przyklejcie go do swoich wrogów i zgarnijcie Królewskie Zwycięstwo. Ten nowy granat znajdziecie jako łup luzem w świecie gry, w zrzutach zaopatrzenia, zaopatrzeniowych lamach i skrzyniach skarbów.

Wyrzutnia szlachetna (Ratowanie Świata)
Naładujcie tę wyrzutnię i zaszokujcie potwory! Im dłuższe ładowanie, tym większe wy-ładowanie.

OGÓLNE

  • Możliwość połączenia konta Epic z kontem Twitch została usunięta z klienta gry ze względu na problemy ze skalowaniem.
    • Połączenia wciąż można dokonać na stronie Epic Games.

Poprawki błędów

  • Poprawiono błąd, który powodował, że przy zamykaniu metalowych drzwi nie było słychać żadnych dźwięków.

ZNANE PROBLEMY

BATTLE ROYALE

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano Czepiak.
    • Statystyki:
      • Rzadkość: Niepospolita
      • Lokacja:
      • łupy luzem w świecie gry, lamy zaopatrzeniowe, skrzynie skarbów.
      • Opóźnienie eksplozji (po przyczepieniu do celu): 2,5 sek
      • Obrażenia zadawane graczom: 100
      • Obrażenia zadawane strukturom: 200
      • Promień działania: 1 pole
      • Maksymalnie w stosie: 10
      • Ilość w podnoszonym stosie: 3
    • Przyklejcie ten granat do wroga i poczekajcie małą chwilkę na eksplozję!
      • Nie wybucha w powietrzu.
    • Przyczepia się do każdej powierzchni lub gracza.
    • Eksploduje przed czasem tylko, jeśli struktura, do której został przyklejony, ulegnie zniszczeniu.
  • O około 40% zmniejszono częstotliwość występowania zdalnie odpalanych ładunków z skrzyniach skarbów.
  • Poprawki miniguna:
    • Celność zwiększono o 10%.
    • Odrzut zmniejszono o 10%.
    • Zwiększono obrażenia tej broni w wersji epickiej/legendarnej z 16/17 do 18/19.
  • Znacząco poprawiono współczynnik trafień pocisków wypuszczanych na dużą odległość z kuszy i karabinu snajperskiego.
  • Ulepszenia Fortu Kieszonkowego:
    • Stos opon z Fortu Kieszonkowego nie zapewnia już odporności na obrażenia od upadku po tym, gdy gracze na nim skaczą.
    • Podgląd Fortu Kieszonkowego wyświetlany wraz z trajektorią informuje obecnie graczy o tym, czy budowla powstanie w wersji na palach i z rampą.
    • Trajektoria lotu Fortu Kieszonkowego od teraz będzie zmieniała kolor na czerwony, jeżeli granat zostanie wycelowany zbyt wysoko.

Poprawki błędów

  • Poprawiono błąd kolizji, który umożliwiał powalonym graczom chowanie się w oponach Fortu Kieszonkowego.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że przeładowywanie pistoletu maszynowego czasami kończyło się niepowodzeniem.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że Przytulne Ognisko leczyło graczy o sekundę dłużej, niż powinno.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że czerwone znaczniki trafień nie wyświetlały się, kiedy wyrzutnia rakiet zadawała obrażenia.
  • Czerwona lampka na zdalnie odpalanych ładunkach nie będzie już widoczna przez drzwi.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przedmioty jednorazowe z łupolam i zrzutów zaopatrzenia mogły w ekwipunku gracza tworzyć stosy większe, niż stosy maksymalne.

ROZGRYWKA

  • Niskie ogrodzenia nie będą już uniemożliwiały graczom budowania struktur.
  • Celność pierwszego strzału będzie się od teraz resetowała, gdy gracz będzie kucać, wyprostuje się lub zmieni bronie.
  • Gracze pojawiają się bliżej członków oddziału na wyspie startowej.
  • Przeniesiono grupy punktów odradzania na wyspie startowej tak, by były bliżej siebie.
  • Punkty zdrowia balonów zrzutów zaopatrzenia zostały dopasowane zgodnie z trybem:
    • Solo: 500
    • Gra w parach: 750
    • Gra w oddziałach: 1250
  • Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się dwa razy wyżej niż dotychczas i spadają dwa razy szybciej.

Poprawki błędów

  • Budowniczy Pro
    • Naprawiono błąd, który powodował, że atak główny mógł zostać przerwany po zwolnieniu przycisku celownika.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że sprint mógł zostać przerwany, jeżeli gracz przełączył się w tryb budowania i próbował szybko zbudować rampę.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że bronie graczy strzelały automatycznie po postawieniu struktury i przełączeniu się z powrotem na broń.
  • Naprawiono liczne błędy zrzutów zaopatrzenia:
    • Kolizja balonu nie będzie już działać po tym, jak skrzynia została otwarta.
    • Zrzuty zaopatrzenia nie będą się już blokować na strukturach, drzewach czy w powietrzu.
    • Naprawiono błąd, powodujący, że opony z Fortu Kieszonkowego unosiły się w powietrzu, jeżeli Fort został postawiony na zrzucie zaopatrzenia.
  • Gracze nie będą już odnosić obrażeń od upadku po wylądowaniu na oponach.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że drzwi odskakiwały po tym, gdy gracze wielokrotnie klikali przycisk interakcji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że podczas próby wyedytowania jednego fragmentu budowli, tryb edycji włączał się dla innego.

INTERFEJS

  • Dodano opcję samodzielnego zwrotu przedmiotów kosmetycznych.
    • Istnieje możliwość zwrotu zakupionych przedmiotów w zamian za V-dolce.

Poprawki błędów

  • Przycisk ShadowPlay Highlights jest znowu widoczny na ekranie zwycięstwa.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przycisk ShadowPlay Highlights nie działał w zakładce lobby po uprzednim przełączeniu się na inną zakładkę.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że ikona „Usuń znacznik” znikała z mapy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że ikony członków oddziału pojawiały się na mapie jako ikony busa bojowego.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre interakcje uniemożliwiały zamknięcie koła komunikacji oddziału.

EFEKTY DŹWIĘKOWE

  • Poprawiono dźwięki podczas pojawiania się wielu wielu zrzutów zaopatrzenia naraz; będą one wskazywać na to, ile zrzutów się pojawiło i gdzie.

Poprawki błędów

  • Poprawiono dźwięk otwierania skrzyni zrzutu zaopatrzenia, który nie był słyszalny z większej odległości.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że dźwięki skrzyń w niektórych przypadkach nie odtwarzały się.
  • Dźwięki metalowych drzwi będą od teraz odtwarzały się podczas zamykania drzwi.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że fragmenty ubioru Kruka rozciągały się na ekranie szafki.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że fizyka gryzienia kilofu Gryzik nie działała poprawnie.

WYDAJNOŚĆ

  • Naprawiono część błędów powodujących zacinanie się gry po likwidacji gracza (więcej poprawek pojawi się w aktualizacji 4.0).
  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry podczas generowania roślinności.
  • Naprawiono błędy, które powodowały zacinanie się gry: wykorzystano do tego prekompilowane shadery, dzięki czemu nie muszą się one już kompilować w trakcie gry.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Dodano opcję umożliwiającą włączenie przycisku ataku (w prawej części ekranu); można to zrobić przy pomocy ustawienia „Dotknij, by strzelać”.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd interakcji, który powodował, że reanimacja graczy i otwieranie skrzyń kończyły się niepowodzeniem.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zbierane zasoby wyświetlały się w złym miejscu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że postaci czasami poruszały się, gdy mapa była otwarta.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający edytowanie budowli wzniesionych przez członków oddziału.

RATOWANIE ŚWIATA

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano Czepiak.
    • Ten granat przyczepia się do celów i eksploduje chwilę później.
    • Nie zadaje uszkodzeń strukturom zbudowanym przez gracza.
    • Można znaleźć go w świecie gry, a jego maksymalna żywotność to koniec danej misji.
  • Dodano wyrzutnię szlachetną.
    • Ciężka broń, która wypuszcza falę przebijającej energii.
    • Można załadować ją na trzy sposoby:
      • Niezaładowana (0,5 pola zasięgu)
      • Średnio załadowana (1 pole zasięgu)
      • Maksymalnie załadowana (1,5 pola zasięgu)
    • Zadaje obrażenia od energii, jest więc dość skuteczna w walce ze wszystkimi wrogami żywiołowymi.
  • Od teraz bekon będzie pojawiał się w większych ilościach… wszędzie tam, gdzie można bekon znaleźć ??
  • Dostosowano koszty amunicji energetycznej:
    • Zwiększono liczbę amunicji na akcję tworzenia z 80 do 100.
    • Zwiększono o 20% ilość amunicji energetycznej, która pojawia się w świecie gry.

MISJE I SYSTEMY

  • Poprawki misji „Odzyskaj drona”:
    • Dron będzie się odtąd rozbijał rzadziej.
    • Dron nie powinien już rozbijać się koło budowli obronnych w miejscu misji głównej.
    • Nagrody za ukończenie misji zostały ulepszone tak, by zawierały więcej różnych przedmiotów.
    • Odzyskiwanie zasobów zostało potrojone.
  • Niszczenie struktur wspierających miny na Grzmiącej Drodze 99 gwarantuje obecnie uzyskanie poprawnego zasobu, czyli drewna.
  • Koszt podwyższenia poziomu trudności o 1 w pylonach poziomu trudności został przywrócony do stałej wartości 2 bluglutów.
  • [Przeprojektowanie] Anomalie
    • Anomalia może zostać zniszczona jakimkolwiek sposobem, który zadaje obrażenia otoczeniu w grze, wliczając w to zdolności i strzelanie.
    • Po tym, jak anomalia zostanie zniszczona, gracze muszą odzyskać odłamki poprzez wejście z nimi w interakcję.

Poprawki błędów

  • Betonowe narożniki w miastach i strefach przemysłowych nie będą już blokowały struktur graczy.

ROZGRYWKA

  • Skrócono czas potrzebny do ożywienia obrońcy z 5 do 2 sek.

Poprawki błędów

  • Szczeliny i obozy nie powinny już blokować pocisków.
  • Pułapki nie unoszą się już w powietrzu po tym, jak ściana, na której się znajdowały, została zniszczona.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rzucanie zdalnie odpalanych ładunków w trakcie sprintu.
  • Usunięto automatyczne obracanie schodów, które często ustawiało schody błędnie.

INTERFEJS

  • Od teraz można przybliżać ekran wyboru misji spustami kontrolera.
  • Można wybierać misje podwójnym kliknięciem na mapie.
  • Usunięto wizualizację amunicji z interfejsu gry ze względu na to, iż czasami nie mieściła się na ekranie.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że nie dało się przewijać opisu misji „Nowa trasa koncertowa”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że informacje o wykonywanym zadaniu pojawiały się za interfejsem budowania.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że nagrody na ekranie wyboru misji wyświetlały się poza ekranem.
  • Naprawiono opóźnienie, które pojawiało się po opuszczeniu misji przy pomocy przycisku „Powrót do bazy głównej”.
  • Znacząco zredukowano zawieszanie się gry w menu transformacji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze wysokich poziomów mogli osiągnąć jedynie 124. poziom mocy. Obecnie mogą osiągnąć poziom 125.

BOHATEROWIE

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że profity Rozkręcenie i Szybsze Rozkręcenie Kulograda Jonesy’ego nie zapewniały poprawnej premii do szybkostrzelności.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli strzelać w trakcie animacji Byczego Pędu Budowniczego.

WROGOWIE

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektórzy z wrogów pojawiali się w świecie gry zbyt często.

EFEKTY DŹWIĘKOWE

  • Dźwięki fali uderzeniowej profitu Poczuj BAZĘ zostały przeprojektowane tak, by były silniejsze i miały więcej… bazów… to znaczy basów ?!