Fanpage Dołącz do naszej grupy! Discord
Aktualizacja

Aktualizacja 6.30 – Starcie na żarcie!

https://www.epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v6-30

Poznaliśmy pełny opis zmian aktualizacji 6.30. Walczyć w niej będą burger i pomidor!


Zróbcie zamieszanie w nowym trybie okresowym i brońcie swych budowli przy pomocy nowej wieżyczki strzelniczej! Kampania Ratowanie Świata zmienia oblicze dzięki nowemu drzewku zdolności! Dołączcie do walki wraz z nową bohaterką, Airheart.

Wieżyczka stacjonarna (Battle Royale)
Utrzymać pozycję! Wskakujcie do nowych wieżyczek strzelniczych i powstrzymajcie natarcie wrogów. Pamiętajcie, by nie strzelać zbyt długimi seriami, bo wieżyczka może ulec przegrzaniu.

Tryb okresowy: Plac zabaw (Battle Royale)
1 ściana, 2 pozycje w menu, tak rozpoczyna się Starcie na żarcie! Zbudujcie bazę, poczekajcie aż opadnie bariera i stoczcie bitwę w tym nowym trybie okresowym. Ogłoście przynależność do drużyn na naszych kanałach społecznościowych! #TeamBurger #TeamPizza

Udoskonalenia interfejsu (Ratowanie Świata)
Dokonaliśmy wielu usprawnień interfejsu użytkownika i jego funkcji w celu poprawy komfortu gry. Dajcie nam znać na naszych kanałach społecznościowych, co o tym wszystkim sądzicie! Więcej informacji na temat tych zmian znajdziecie na naszym blogu.

Rewolwer Ostatnie Słowo (Ratowanie Świata)
Ten nowy sześciostrzałowiec pozwala na szybkie strzelanie z biodra lub celniejsze strzały mierzone.

OGÓLNE

  • Domyślny sprint będzie włączony na początku u wszystkich nowych graczy.
  • Zoptymalizowano przetwarzanie efektów cząsteczkowych, w tym systemów niewidocznych dla gracza.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący przerwanie czatu aktywowanego przyciskiem podczas wchodzenia do menu lub opuszczania go.
  • Poprawiono proces wyboru urządzeń wejścia/wyjścia czatu głosowego w menu opcji w sytuacjach, gdy dostępne jest więcej niż jedno dodatkowe urządzenie oprócz domyślnego.
  • Usunięto błąd czasami powodujący nakładanie nieprawidłowych tekstur na broń.
  • Przyśpieszono proces zbierania informacji podczas przesyłania uwag przy pomocy opcji w grze.
  • Funkcja rozmawiania po naciśnięciu przycisku (push-to-talk) przypisana do przycisków myszki innych niż prawy i lewy działa już w menu.

SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Poprawiono sortowanie i oddzielanie zaproszeń do ekipy oraz czynności dotyczących znajomych.
  • Okno czatu automatycznie przełączy się na czat drużyny lub ekipy po dołączeniu do niej. Przywrócono komunikaty systemu wyświetlane podczas dołączania członków drużyny/ekipy.
  • Zwiększono rozmiary poszerzonego i zminimalizowanego okna czatu.
    • Pasek przewijania czatu nie jest już widoczny po zminimalizowaniu okna.
  • Szepty otrzymywane, gdy otwarte jest okno czatu drużyny/ekipy, pojawią się teraz w aktualnie używanym oknie.
  • Gracz usunięty z ekipy nie będzie już automatycznie usuwany z meczu lub strefy, w których jest.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że zaproszenia wysłane do znajomych na konsoli PS4, nienależących do epickich znajomych, nie zawsze docierały, jeżeli znajomi ci uruchomili grę po rozpoczęciu rozgrywki przez nadawcę.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie zbyt małych lub niewłaściwych sztandarów w niektórych częściach interfejsu.
  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe zawijanie tekstu czatu po kilkukrotnym otwarciu/zamknięciu okna czatu.

Uwagę naszego działu społecznościowego odwrócił przelatujący motyl. Oto sprawy, o których zapomnieliśmy wspomnieć w poprzednich aktualizacjach:

Aktualizacja 6.21

  • Usunięto błąd sprawiający, że znajomi na konsoli, którzy nie należą do epickich znajomych, widnieli na liście znajomych pod ich nazwą Epic.
  • Usunięto błąd sprawiający, że wyzwania dotyczące gry ze znajomymi nie naliczały prawidłowo postępów.
  • Elementy kosmetyczne z Battle Royale nie będą się już pojawiać na bohaterach w kampanii Ratowanie Świata.
  • Usunięto połączony kanał czatu (o nazwie „Wszystkie”). Nie był on tak przydatny, jak zakładaliśmy, i był często mylony z czatem globalnym.
  • Znajomi grający w tym samym trybie będą teraz widnieli na górze listy znajomych.

Aktualizacja 6.22

  • Ponownie dodano efekty hologramów Battle Royale u graczy, którzy biorą aktywny udział w meczu.
    • Tekst wyświetlający liczbę pozostałych graczy i czas rozgrywki zostanie przywrócony wkrótce.
  • Usunięto błąd czasami powodujący „znikanie” członków drużyny po grze w kampanii Ratowanie Świata.
  • Usunięto błąd, który umożliwiał bohaterom z trybu Battle Royale pojawienie się w lobby kampanii Ratowanie Świata.

Battle Royale

TRYB OKRESOWY: STARCIE NA ŻARCIE

Omówienie
Rozpoczyna się bitwa Durrr Burgerowni z Pizzerią Pychota. Dwie drużyny po przeciwnych stronach mapy. Wielka bariera pośrodku. Zbuduj fort, który ochroni maskotkę twojej restauracji. Gdy bariera opadnie, zniszcz maskotkę przeciwników, aby wygrać mecz!

Więcej informacji o trybie

  • Przez pierwsze kilka minut przez środek mapy będzie przebiegać nieprzekraczalna bariera.
  • Każda drużyna posiada niedokończoną restaurację w pobliżu środka mapy. W jej budynku znajduje się głowa maskotki reprezentującej tę drużynę.
  • Jeśli głowa maskotki ulegnie zniszczeniu, jej drużyna przegrywa.
  • Dopóki bariera stoi, każda drużyna powinna jak najszybciej zbudować umocnienia wokół swojej restauracji.
  • Gdy tylko bariera opadnie… zaatakujcie przeciwników i zniszczcie ich maskotkę, zanim oni zniszczą waszą!
  • Na początku meczu pojawiają się specjalne, czerwone zrzuty zaopatrzenia. Zawierają one trochę broni, amunicji, przedmiotów jednorazowych oraz kilkaset jednostek metalu.
  • Gracze odradzają się 7 sekund po likwidacji, zachowując swój ekwipunek.
  • Po zlikwidowanych graczach pozostaje część ich amunicji, a także 30/30/60 jednostek drewna/kamienia/metalu.
  • Zbieranie surowców zapewnia ich o 100% więcej niż normalnie.
  • Zwiększono ilość zasobów na ziemi z 20 do 50 w każdym przypadku.
  • W tym trybie nie ma wyjątkowych broni ani przedmiotów.

PLAC ZABAW

Poprawki błędów

  • Wyzwania Kieszonkowe nie pojawiają się już poniżej rzeźby terenu.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano wieżyczkę strzelniczą (legendarną pułapkę)
    • Można ją znaleźć jako łup luzem, w automatach do sprzedaży przedmiotów, w zaopatrzeniowych lamach oraz w zrzutach zaopatrzenia.
    • Wieżyczka ma nieograniczoną ilość amunicji, lecz przegrzewa się przy ciągłym strzelaniu.
    • Można ją umieścić wyłącznie na podłodze.
    • Wieżyczkę można uszkodzić strzelając w nią lub niszcząc strukturę, na której stoi.
      • Element podłogi, na którym stoi wieżyczka, jest niezniszczalny.
    • Po ustawieniu wieżyczki mogą z niej korzystać wszyscy gracze, niezależnie od drużyny.
  • Gdy pasażer pojazdu używa Przysysaka, pojazd zachowuje więcej pędu, co powoduje płynniejszy ruche.
  • Obrażenia zadawane wrogim graczom przy użyciu kilofa zwiększono z 10 do 20.

Poprawki błędów

  • Poprawiono ustawienia łusek wyrzucanych z karabinów szturmowych, dzięki czemu nie będą one zasłaniały celownika podczas strzałów celowanych.
  • Balony mają teraz prawidłowe efekty graficzne i dźwiękowe w sytuacji przekłucia kilku balonów naraz.
  • Usunięto błąd sprawiający, że gracz mógł odnieść obrażenia przy wysiadaniu z Tarana, jeśli w danej chwili używał balonów.
  • Usunięto możliwość przesuwania Taranów poprzez wchodzenie w nie.

ROZGRYWKA

  • Częstotliwość występowania Tarana została zwiększona z 50% do 100%.
  • Przypisania kontrolera: Zmieniono domyślny schemat kontrolera z Bojowego Pro na Budowniczy Pro. Zmieniono domyślne przypisania własne, aby pasowały do Budowniczego Pro zamiast Bojowego Pro.
  • Teraz można używać emotek, bandaży, mikstur osłony oraz innych czynności przerywanych przez ruch, także będąc pod wpływem Schładzaczy.
  • Liczby pokazujące obrażenia będą teraz wyświetlane na wyspie startowej.
    • Gracze będą otrzymywać obrażenia, lecz nie zejdą poniżej 1 pkt. zdrowia.
    • Lokalne efekty obrażeń, w rodzaju trzęsienia ekranu, nie będą widoczne.
    • Obrażenia zadane podczas rozgrzewki w lobby nie są zaliczane na konto postępów w zadaniach.
  • Poprawiono obsługę efektów w sytuacji, gdy gracze strzelają krótkimi seriami z broni automatycznej w rodzaju pistoletów maszynowych.
    • Odgłosy pocisków smugowych i strzałów będą bardziej konsekwentne.
  • Dodano nową czynność „Reset kamery” na konsoli Nintendo Switch. Użycie jej sprowadzi kamerę do poziomu horyzontu.
    • Ta opcja domyślnie nie jest przypisana.
    • Umożliwi ona graczom korzystającym ze sterowania ruchem łatwe wyzerowanie pozycji kamery.
  • Czas, po którym powalony gracz zostanie zlikwidowany, został zwiększony z 50 sek. do 60 sek.

Ponowne rozkładanie lotni

  • Wyłączamy ponowne rozkładanie lotni we wszystkich domyślnych trybach.
    • Funkcja pozostanie dostępna w trybach z większymi drużynami (Szybujące pięćdziesiątki, Taneczna dominacja) i na Placu zabaw, co pozwoli nam na dalsze eksperymenty.
  • Funkcja ponownego rozkładania lotni będzie odtąd aktywować tylko lotnię.
    • Swobodny spadek nie będzie już możliwy przy użyciu ponownego rozkładania lotni.
      • Gracz nadal będzie przechodzić w stan swobodnego spadku po skoku z busa bojowego, użyciu paneli skokowych lub szczelin dowolnego typu.
      • Wysokość, na której lotnia automatycznie rozłoży się ponownie, została zwiększona z 15,5 m do 35 m przy swobodnym spadku po użyciu paneli skokowych lub szczelin.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że przytrzymanie przycisku użycia podczas swobodnego spadku nie powodowało próby otwarcia skrzyni natychmiast po lądowaniu.
  • Usunięto błąd sprawiający, że gracze przez chwilę po lądowaniu wyglądali, jak w pozycji swobodnego spadku.
  • Usunięto błąd powodujący podświetlanie kontrolera PS4 na niewłaściwy kolor.

WYDARZENIA

  • Nowy turniej: Turniej testowy Zbieracz (gra solo)
    • Turnieje testowe to turnieje w ramach których testowane będą tryby okresowe. Dzięki Zbieraczowi sprawdzimy kilka zmian w rozgrywce – zmniejszone limity materiałów, szybsze tempo ich zbierania, a także odzyskiwanie PZ za likwidacje.
      • Limity materiałów: 500 szt. drewna, 500 szt. kamienia, 500 szt. metalu.
      • Tempo zbierania zostało zwiększone o 40%.
      • Gracze odzyskują 50 PZ, gdy zlikwidują przeciwnika.
        • Jeżeli gracz ma maksymalną liczbę PZ, zyskuje osłonę.
  • Gracze nie muszą już restartować klienta gry, by rozpocząć turniej.
  • Godziny rozpoczęcia rozgrywek uwzględniają już zmiany czasu.
  • Poprawiono czytelność licznika czasu pozostałego do rozpoczęcia turnieju, a także czasu, który pozostał do końca sesji turniejowej.

WYDAJNOŚĆ

  • Usprawniono wydajność w lobby oraz zużycie pamięci na konsoli Switch.
  • Zoptymalizowano wydajność animacji. Animacja ma teraz do dyspozycji określony czas trwania i dynamicznie dostosowuje jakość i częstotliwość aktualizacji na podstawie obciążenia sprzętu.

DŹWIĘK

  • Odgłosy lotni i kroków niewidocznych graczy są teraz dokładniej rozmieszczone w przestrzeni.
  • Dodano odgłos sygnalizujący trafienie w pojazd z dużej odległości.
  • Dodano odgłos „wiatru” sygnalizujący obecność latających graczy, w tym was samych.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że kroki potworów Sześcianu nie miały graficznych wskaźników odgłosów.
  • Usunięto błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie odgłosów odbijania się na oponie.
  • Usunięto błąd powodujący czasami nieodtwarzanie zapętlonych odgłosów broni.
  • Usunięto błąd czasami powodujący nieodtwarzanie odgłosów skoków i lądowania u innych graczy.

INTERFEJS

  • Dodano wskaźnik już zaliczonych sekretów do wyzwań Polowania.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący czasami resetowanie numeru koszulki przy zmianie stylu stroju sportowego ze stylami do wyboru.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Poprawiono tekst odblokowania różowej wersji Łuska, aby poprawnie komunikował, że odblokowanie następuje na 74. stopniu karnetu bojowego, a nie na 59.
  • Zaktualizowano opis zbieraka „Laska Zwiastuna”, by zaznaczyć, że jest on reaktywny.

SYSTEM POWTÓREK

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd występujący na skutek wielokrotnego naciskania przycisku „Odtwórz” w przeglądarce powtórek.
  • Usunięto błąd powodujący wyłączenie przycisku zamknięcia po wczytaniu nieaktualnej powtórki.
  • Eksplozje rakiet z poczwórnej wyrzutni nie resetują się już przy przewijaniu powtórki.

TRYB OBSERWATORA

  • Główny pasek szybkiego dostępu jest teraz widoczny w trybie obserwatora.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Do zmieniacza układu interfejsu dodano przycisk klaksonu, co powinno uatrakcyjnić korzystanie z pojazdów.
  • Komunikaty o likwidacji można teraz przenieść za pomocą zmieniacza układu interfejsu.
  • Opcje automatycznego podnoszenia broni oraz automatycznego otwierania drzwi będą teraz domyślnie wyłączone u nowych graczy.
  • Ikona aplikacji sięga aż do krawędzi pola w nowych wersjach Androida.
  • Interfejs bierze teraz pod uwagę nieregularny kształt ekranu w smartfonach Pixel 3 i Pixel 3 XL.
  • Włączono pamięć podręczną shaderów na smartfonach Pixel 2 XL w celu redukcji problemów z zarządzaniem pamięcią.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że przycisk kucania nie był widoczny w trybach budowania i edycji.
  • Usunięto błąd powodujący ciągłe poruszanie się podczas przeciągania palcem nad paskiem szybkiego dostępu.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający sprint niektórym graczom na urządzeniach mobilnych.

Ratowanie Świata

MISJE I SYSTEMY

  • Interfejs w grze został przeprojektowany w celu poprawy komfortu gry. Więcej informacji o tych zmianach znajdziecie na naszym blogu.
    • Niektóre menu są teraz powiązane z obszarami w bazie głównej oraz z postaciami w nich pracującymi. Wśród nich pojawi się też kilka nowych twarzy!
      • Zadania – zadania kampanii i okolicznościowe; z tego miejsca można szybko rozpocząć grę.
      • Mapa – umożliwia wybór konkretnych misji, oferujących określone nagrody.
      • Dowodzenie – zarządzanie bohaterami, ocaleńcami, obrońcami i ekspedycjami. Tu można również wydawać punkty badań oraz punkty ulepszeń. Więcej informacji poniżej!
      • Zbrojownia – tu mieszczą się schematy, magazyn, księga kolekcji oraz transformacje.
      • Sklep z przedmiotami – tu można znaleźć piniaty oraz sklep okolicznościowy.
    • Dodano nowe samouczki, odblokowujące i wyjaśniające nowym graczom nowe menu interfejsu.
  • Teraz przy każdym awansie na wyższy poziom konta otrzymacie statystyki FORT, punkty ulepszeń, przypływ punktów badań, bohaterów, schematy lub inne przedmioty i zasoby.
    • Dotychczasowi gracze otrzymają paczkę z przysługującymi im nagrodami za już osiągnięte poziomy, zależnie od ich aktualnego poziomu konta.
  • Zastąpiono drzewka zdolności nową stroną ulepszeń.
    • Wszystkie dotychczas wydane punkty zdolności zostały usunięte, a dotychczasowi gracze otrzymali nowe punkty ulepszeń w ilości zależnej od ich poziomu konta.
    • Gracze mogą wydawać te nowe punkty ulepszeń na odblokowanie lepszych kilofów, zwiększenie wytrzymałości budowli, gadżety oraz inne usprawnienia z nowej strony ulepszeń.
    • Poziom konta gracza określa, kiedy można zdobyć te gadżety oraz inne usprawnienia.
  • Zastąpiono drzewka badań nową stroną badań.
    • Gracze będą mogli wydawać punkty badań na zwiększenie statystyk FORT.
    • Wszystkie dotychczas uzyskane lub wydane punkty badań zostały zwrócone.
  • Wiele odblokowanych funkcji, które wcześniej opierały się na drzewku zdolności lub drzewku badań – np. transformacje, recykling, ewolucja lub ekspedycje – teraz wchodzą w skład nagród za zadania.
    • Wszystkie zdobyte wcześniej przez gracza funkcje będą nadal dostępne po tej migracji.
  • Dostosowano strukturę zadań i misji w Kamiennym Lesie i Deskogrodzie.
    • Dodano, usunięto lub dopasowano zadania w związku z nowym projektem interfejsu.
    • Zapewniają one teraz wiele pól oddziału oraz funkcji, które można było wcześniej odblokować w drzewku zdolności.
      • Gracze, którzy już ukończyli te zadania, otrzymają paczkę z przysługującymi im nagrodami.
    • Nowe postacie, zadania, fabuła i tempo rozwoju we wczesnej fazie gry.
    • Dodano nowe punkty orientacyjne oraz misje.
      • Walka Budowniczych!
      • Deskoujście
      • Ikar ze stali
    • Dostosowano długość walk w początkowych misjach w Kamiennym Lesie.
    • Dodano losowe uderzenia błyskawic/ministarcia do większości stref i misji.
  • Misje obrony burzowej tarczy w Deskogrodzie można teraz ukończyć jedną po drugiej, bez potrzeby wykonywania liniowych misji fabularnych między nimi.
    • Ich struktura jest podobna do misji w Dolinie Samowitości i Twine Peaks.
  • Przerobiono nagrody księgi kolekcji i przedłużono je do poziomu 500.
    • Nagrody księgi kolekcji teraz zawierają nowe materiały, np. profit+, re-profit i fluks.
    • Podwyższono ilość PD w nagrodach.
    • Zwiększono ilość materiałów do ewolucji otrzymywanych w nagrodach oraz dostosowano ją, by nagrody były bardziej konsekwentne w ciągu gry.
    • Punkty zdolności oraz V-dolce zostały usunięte z księgi kolekcji.
    • Dotychczasowi gracze otrzymają paczkę z nowymi nagrodami, przysługującymi im na aktualnym poziomie księgi kolekcji.
    • Gracze, którzy wcześniej osiągnęli maksymalny poziom, awansują na kolejne poziomy, zależnie od ilości zdobytych PD.
    • Wszystkie przedmioty dotychczas zdobyte za sprawą księgi kolekcji pozostaną przypisane do konta.
  • Usunęliśmy z mapy komunikat „Koniec misji za”. Teraz podaje on tylko pozostały czas.
  • Nowa misja główna „Uzupełnij paliwo w bazie głównej” zastępuje misję dodatkową „Syfon bluglutu”.
    • Dostosowano ogólne zasoby bluglutu w Deskogrodzie, aby zrekompensować brak ww. misji dodatkowej.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie licznika czasu w ostatnim starciu misji dostarczenia bomby na liście celów zamiast na górze ekranu.
  • Szczelina w misji dostarczenia bomby ma teraz dużo mniejsze pole zakazu budowy w jej pobliżu.
  • Gracze nie będą już musieli czekać bez widocznego interfejsu po ukończeniu misji.
    • W razie wystąpienia błędu sieciowego gracz zamiast tego powinien zobaczyć komunikat „Oczekiwanie na nagrody…”
  • Usunięto błąd, który powodował, że kradzieje z Heksylwanii nie zapewniały postępów w zadaniu powtarzalnym Zabij mgielne potwory.

INTERFEJS

  • Okno dialogowe zadań w głównym menu pojawi się dopiero po tym, jak gracz zamknie ekrany nagród.
  • Obramowania specjalnych wrogów z ozdobami na głowach teraz poprawnie odzwierciedlają ich modele.
    • Dotyczy to np. rojarzy lub dyniowych pustaków.

Poprawki błędów

  • Przycisk „Graj” na mapie zadań będzie teraz widoczny przez cały czas, nawet po wyłączeniu go.
  • Mapa zadań teraz aktualizuje szczegóły dotyczące trybu ekranu po zmianie trybu, a nie po kliknięciu przycisku.
  • Poprawiono strzałki na mapie zadań.
  • Użycie klawiszy strzałek na mapie zadań nie spowoduje już wyświetlenia informacji dotyczących ostatnio wybranej misji.
  • Usunięto literówkę w tekście dobierania graczy w lobby ekranu mapy (dotyczy jęz. angielskiego).
  • Zmieniono treść komunikatu wyświetlanego przy dodawaniu przedmiotów do księgi kolekcji.
    • Brzmi on teraz: „Spowoduje to usunięcie przedmiotu z ekwipunku i dodanie go do księgi kolekcji.”
  • Pasek postępów ekspedycji nie zmniejsza się już, gdy licznik sekund osiągnie zero.
  • Dodano liczbę posiadanych elementów do opcji zakupu zestawu przedmiotów.
    • Jeżeli gracz posiada już jakieś elementy z zestawu, pokaże się komunikat z liczbą posiadanych elementów.
  • Zaktualizowano komendy w dziale pomocy dotyczącej schematów.
  • Poprawiono widżet wariantów; teraz poprawnie przewija on możliwości wyboru, gdy pole przewijania jest aktywne.
  • Poprawiono komunikat przycisku „Przewiń tekst” – teraz jest on uznawany za aktywny, gdy gracz przejdzie na ekran nagród po ukończeniu misji.
  • Zaktualizowano komunikaty samouczka, by mogły odwoływać się do przypisań wszystkich aktualnych schematów sterowania.
  • Gra nie wyświetla już nieprawidłowego komunikatu, gdy gracz nie będący przywódcą ekipy otworzy uprawnienia burzowej tarczy.
    • Komunikat brzmi teraz: „Ta burzowa tarcza należy do kogoś innego. Nie możesz udzielić sobie zezwolenia.”
  • Nalot teraz poprawnie wyświetla czas odnowienia, gdy gracz otrzyma go podczas samouczka.
  • Przedmioty ze sklepu okolicznościowego teraz zachowają miejsce na liście w podglądzie przedmiotów okolicznościowych i tygodniowych po zmianie podglądu.
  • Usunięto niewielki przestój w menu zadań.

WYDAJNOŚĆ

  • Znacznie usprawniono zużycie pamięci na wszystkich platformach.

Poprawki błędów

  • Usunięto przestój w grze występujący podczas otwierania zakładki zadań.
  • Usunięto błąd związany z materiałami pustaków żywiołów, który mógł spowodować zawieszenie się klienta gry.
    • Miało to również korzystny skutek uboczny w postaci redukcji zużycia pamięci.

BOHATEROWIE

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że Uderzenie Burzące mogło zniszczyć fragment budowli, po czym przyczepiona do niej pułapka pozostawała nadal aktywna wisząc w powietrzu.
    • Oznacza to również, że gracze nie będą już mogli stawiać jednej pułapki na drugiej.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający aktywację „Bystrego Wzroku” po zakończeniu działania „Wiru Pracy”.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie Fali Uderzeniowej u innych graczy.
  • Zmieniono pisownię MISIA (w jęz. angielskim)
  • Zmieniono pisownię WABIK-a (w jęz. angielskim)
  • Zmieniono pisownię BAZY (w jęz. angielskim)

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano rewolwer Ostatnie Słowo do sklepu tygodniowego.
    • Rewolwer o średnim zasięgu i ograniczonej pojemności magazynka. Zadaje wyśmienite obrażenia przy trafieniu w głowę.
    • Wolny i dokładny przy celowaniu przez celownik. Można także strzelać z biodra, by zadawać większe obrażenia kosztem celności.
    • Będzie dostępny od czwartku, 15 listopada, godz. 1:00 czasu polskiego, do czwartku, 22 listopada, godz. 1:00 czasu polskiego.
  • Zwiększono częstotliwość występowania broni i pułapek w skrzyniach skarbów w Kamiennym Lesie.

Poprawki błędów

  • Przy strzelaniu z broni przebijającej przez kilka przeszkód terenowych (drzew, ścian itp.) naraz, liczby pokazują teraz łączną sumę zadanych obrażeń.
  • Odgłosy neonowej wyrzutni teraz są słyszalne u wszystkich pobliskich graczy.
  • Przywrócono do piniat kilka przedmiotów przypadkowo usuniętych przy okazji wprowadzania zabezpieczeń przed duplikowaniem przedmiotów.
    • Legendarny Sierżant Jonesy
    • Epicki karabin szturmowy Korektor
  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłową redukcję trwałości Przytulnego Ogniska w związku z profitami zwiększającymi szybkość przeładowania.
  • Gracze i obrońcy mogą teraz leczyć się przy maksymalnie 4 Przytulnych Ogniskach naraz.
  • Poprawiono nieprawidłowy model podnoszenia LKM-u Mroczny Cukierek Kukurydziany.
  • Podgląd broni Pan Hukacz będzie teraz widoczny w odpowiednim zbliżeniu.
  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowy rozrzut broni Upiór przy obniżonej płynności gry.
  • Usunięto błąd powodujący czasem zanik reakcji sterowania po jednoczesnej naprawie i wykonaniu silnego ataku w zwarciu.

ROZGRYWKA

  • Obrońców nie trzeba już specjalnie umieszczać na polach. Podczas wzywania obrońców gracze mogą wybierać dowolnych obrońców spośród posiadanych.
    • Liczba obrońców, jaką można wezwać naraz, nadal zależy od liczby odblokowanych pól obrońców w misji oraz obrońców bazy głównej.

WROGOWIE

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający osłabionym kradziejom z Heksylwanii wysysanie życia.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący, że efekty poświaty Ninjów przestawały działać po przejściu do Postawy Cienia.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowych efektów przy trafieniu pocisków w tarczę krzepkiego pustaka.

DŹWIĘK

  • Zaktualizowano odgłosy nowego interfejsu.
  • Dodano odgłos bariery burzowej tarczy, słyszalny w jej pobliżu.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie nieprawidłowych odgłosów przy trafieniu pocisków w tarczę krzepkiego pustaka.
  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie odgłosu pocisków pustaka-rojarza u graczy przy ataku na postać niezależną.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie dźwięku scenki początkowej podczas przełączania na Ramirez.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie tematu muzycznego nagród podczas rozpoczynania sekwencji nagradzania.
  • Usunięto błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie odgłosu odbijania się na oponie.

epicgames.com/fortnite/en-US/patch-notes/v6-30