Fanpage Dołącz do naszej grupy! Discord
Aktualizacja

Aktualizacja 6.31 – Nowy tryb „Naparzanka”, nowa strzelba, labolatorium!

Przed nami aktualizacja 6.31, a w niej sporo nowej zawartości i zmian!


Wpadnijcie się zabawić w nowym trybie okresowym lub zwiększcie ciśnienie dzięki strzelbie pompce nowej rzadkości. Najnowsza Budownicza debiutuje wystawiając EWKĘ, a w kampanii pojawia się druga część wątku Doliny Samowitości!

Tryb okresowy: Naparzanka (Battle Royale)
Jesteście gotowi na Naparzankę? W tym trybie okresowym Królewskie Zwycięstwo zdobędzie pierwsza drużyna, która dokona 100 likwidacji.

Epicka i legendarna strzelba pompka (Battle Royale)
Odkryjcie nowe, rzadsze warianty strzelby pompki i skoście wrogów ogniem ze strzelb lepszej klasy.

Nowa Budownicza (Ratowanie Świata)
Airheart przybywa razem z przyjaciółką! Ustawcie Egzoskielet Wartowniczy Kierunkowo Anihilujący (EWKA), a będziecie mogli potraktować wrogów gradem ołowiu – samodzielnie lub z pomocą sojusznika!

Łopata Sześć stóp pod ziemią (Ratowanie Świata)
Pogrzebcie swoje obawy i wykopcie groby dla swych wrogów przy użyciu nowej broni białej! Nawet pustaki zasługują na porządny pogrzeb.

Dolina Samowitości, część 2 (Ratowanie Świata)
Odkryjcie skarby i zbadajcie tajemnice długo wyczekiwanej drugiej części wątku Doliny Samowitości! Połączcie siły z ulubionymi bohaterami i bez zwłoki bierzcie się do dzieła!

OGÓLNE

SPOŁECZNOŚCIOWE

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący blokowanie sterowania kontrolerem podczas wysyłania szeptu do znajomego.
  • Usunięto błąd na konsoli PS4, powodujący zawieszenie się gry, gdy gracz ręcznie opuszczał ekipę, jednocześnie dołączając do innej.

Battle Royale

TRYB OKRESOWY: NAPARZANKA

Omówienie
Dwie duże drużyny walczą o Królewskie Zwycięstwo trybie w pełnym akcji. Wygrywa drużyna, która pierwsza zaliczy 100 likwidacji!

Więcej informacji o trybie

  • Dwie drużyny po 20 graczy.
  • Gracze odradzają się 5 sekund po likwidacji, zachowując swój ekwipunek.
  • Zlikwidowani gracze zostawiają po sobie trochę amunicji losowego rodzaju, a także (również losowo) 120 jedn. drewna, 90 jedn. kamienia lub 60 jedn. metalu.
  • Dostępne są tylko bronie niepospolite lub lepsze.
  • Wygrywa drużyna, która pierwsza zdobędzie 100 likwidacji.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Nowa epicka i legendarna strzelba pompka!
    • 105/110 pkt. maksymalnych obrażeń
    • Można ją znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Teraz strzały ze strzelby zadają obrażenia odpowiadające co najmniej 3 śrucinom, nawet jeśli trafi tylko jedna.
    • Uwaga: Dodatkowe śruciny nie powodują trafień krytycznych.
  • Zmiany maksymalnych obrażeń i spadku obrażeń strzelby pompki
    • Zwiększono maksymalne obrażenia strzelby pompki z 80/85 do 95/100.
      • Strzelby pompki zadają wyższe obrażenia na krótkim dystansie, lecz również szybciej tracą siłę rażenia wraz z odległością. Oznacza to, że będziecie zadawać wyższe obrażenia bliższym celom, a niższe bardziej oddalonym.
  • Dodano śmierdzibomby do zrzutów zaopatrzenia
  • Usunięto dubeltówki z łupów luzem

ROZGRYWKA

  • Zmniejszono prędkość lotu po ponownym rozłożeniu lotni w obsługiwanych trybach.
  • Dodano funkcję pozwalającą na stawianie znaczników mapy bez potrzeby przechodzenia do mapy pełnoekranowej.
    • Teraz wystarczy, że spojrzycie w wybrane miejsce i naciśniecie klawisz postawienia znacznika. Ta czynność będzie domyślnie dostępna tylko w trybie walki.
    • Domyślne przypisania tej czynności to krzyżak w lewo na kontrolerach i środkowy przycisk myszy na komputerach PC i Mac.
    • Na urządzeniach mobilnych ta czynność jest przypisana do opcjonalnego przycisku w zmieniaczu układu interfejsu.
  • Dodano możliwość podnoszenia i odrzucania dynamitu z już zapalonym lontem.
    • Aby odrzucić dynamit z zapalonym lontem, zbliż się do niego i naciśnij przycisk użycia.
  • Zwiększono wysokość eksplozji dynamitu zagrażającej graczom ze 192 do 300 jedn.
    • Zrobiliśmy to, by zapobiec przeskakiwaniu przez graczy nad wybuchami na płaskim terenie bez odnoszenia obrażeń.
  • Wieżyczka strzelnicza
    • Zmieniono kolizję wieżyczki strażniczej, aby ułatwić trafienie w obsługującego nią gracza.
    • Usunięto możliwość naprawy wieżyczki strzelniczej
    • Usunięto błąd sprawiający, że gracze mogli przenikać przez lufy wieżyczki i zacinać się w nich.
    • Zrzuty zaopatrzenia automatycznie się otworzą, jeśli wylądują na wieżyczce strzelniczej.

Poprawki błędów

  • Wieżyczka strzelnicza nie może już strzelać przez własne podłoże.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosu lotu u odrodzonych graczy.
  • Usunięto błąd sprawiający, że efekt Schładzacza nie działał na stopy graczy.

WYDARZENIA

  • Nowy turniej: Laboratorium turniejowe Alchemika
    • Laboratoria turniejowe to turnieje, w ramach których testowane są tryby okresowe. Dzięki Alchemikowi sprawdzimy kilka kolejnych zmian w rozgrywce. Uwaga, mechanika tego turnieju będzie podlegać ciągłym zmianom.
    • Początkowe ustawienia trybu:
      • Limity materiałów: 500 jedn. drewna, 500 jedn. kamienia, 500 jedn. metalu.
      • Tempo zbierania zwiększone o 40%.
      • Daje 50 PZ za likwidację.
      • Gniew Burzy
        • Jeżeli w momencie, gdy burza kończy się zbliżać, przy życiu pozostaje określona liczba graczy, rozpęta się Gniew Burzy. Regularnie zadaje on obrażenia graczom, którzy zadali najmniej obrażeń podczas tego meczu.
          • Krąg 1: 60 pozostałych graczy
          • Krąg 2: 44 pozostałych graczy
          • Krąg 3: 30 pozostałych graczy
          • Krąg 4: 20 pozostałych graczy
          • Krąg 5: 16 pozostałych graczy
          • Krąg 6: 14 pozostałych graczy
          • Krąg 7: 12 pozostałych graczy
          • Krąg 8: 6 pozostałych graczy
          • Krąg 9: 2 pozostałych graczy
          • Teraz na planszy turnieju w zakładce wydarzeń będzie widniał twój najwyższy wynik lub najlepszy znaczek z dowolnej sesji wydarzenia.
          • Znaczki odpowiadają teraz kolorom turniejów na ekranie szczegółów wydarzeń.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący przyznanie usuwanych później punktów podczas rozgrzewki.

WYDAJNOŚĆ

  • Zwiększono wydajność wczytywania poziomów na konsolach Xbox One i Switch (poprawiając czasy wczytywania budynków podczas swobodnego spadku)

DŹWIĘK

  • Zgłośniono odgłos spadania gracza, słyszalny podczas lotu.
  • Ściszono odgłos przegrzewania się wieżyczki strzelniczej.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosu lotni u graczy używających lotni po odrodzeniu się.

SPOŁECZNOŚCIOWE

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd na konsoli Nintendo Switch, czasami powodujący zawieszenie się gry podczas pierwszego logowania.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący znikanie nazw graczy po przewinięciu powtórki.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Dodano znacznik mapy do zmieniacza układu interfejsu.

Ratowanie Świata

MISJE I SYSTEMY

  • Dolina Samowitości, część 2!
    • Nowe zadania, nowy wariant obszaru (miasto duchów) i nowe postacie fabularne!
      • 21 nowych zadań i jedna misja na mapie opowiadają nowy, ekscytujący rozdział historii Doliny Samowitości.
      • Miasto duchów to nowy wariant obszaru. Odwiedźcie stare miasteczka Dzikiego Zachodu, wyludnione i zamienione w lunaparki i studia filmowe. Zobaczycie tu kaniony, stare forty, spa i nie tylko!
      • Poznajcie nowe postacie fabularne w rodzaju burzowego oszołoma, Desiree – asystentki dra Vindermana oraz Carlosa, basisty Wäty Staløwej.
    • Przeżyjcie dramatyczną historię zmagań z burzą, reaktywację Wäty Staløwej oraz podróż w przeszłość Ray!
  • Zmiany w nagrodach z misji i misji alarmowych:
    • Zmieniono ogólne szanse pojawiania się PD schematu/ocaleńca/bohatera, składników, materiałów do ewolucji oraz substancji profitów w ramach nagród za misje, aby lepiej odpowiadały potrzebom graczy na różnych etapach gry.
    • Znacznie zmniejszono szanse pojawienia się materiałów w ramach nagród za misje, szczególnie na wyższych poziomach trudności.
    • Znacznie zwiększono szanse pojawienia się epickiego i legendarnego profitu+ pod koniec Twine Peaks, zmniejszając szansę pojawienia się niepospolitego i rzadkiego profitu+.

Poprawki błędów

  • Usunięto modyfikatory żywiołów z misji mega-alarmowych na początku Deskogrodu, gdyż wrogowie żywiołowi nie pojawiają się na tych poziomach trudności.

INTERFEJS

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że Lars nie zawsze pojawiał się w laboratorium w zakładce badań.
  • Zmieniono proporcje portretów w grze, by były bardziej jednolite.
  • Usunięto błąd sprawiający, że poziom gracza w strefie był błędnie wyświetlany jako 0.
  • Usunięto błąd sprawiający, że po wybraniu kontrolerem opcji sortowania w menu obrońców gra zamiast posortować listę wybierała obrońcę.
  • Usunięto błąd sprawiający, że na strzałkach podglądu ulepszeń na ekranie ulepszeń nie pojawiały się ikony kontrolerów.
  • Usunięto błąd sprawiający, że kontroler tracił priorytet po wyborze „Więcej opcji” na stronie zarządzania schematami.
  • Poprawiono położenie broni na tablicy schematów w zbrojowni.

BOHATEROWIE

  • Dodano legendarną Budowniczą – Airheart
    • Energiczna majsterkowiczka, która faszeruje serce burzy ołowiem.
    • Nowa zdolność: EWKA
      • Egzoszkielet Wartowniczy Kierunkowo Anihilujący można ustawić na należącym do sojusznika elemencie podłogi!
        • Po ustawieniu EWKI może do niej wsiąść każdy sojusznik.
        • Działanie EWKI nie jest ograniczone czasowo – może strzelać, dopóki ma amunicję!
        • Po wyczerpaniu amunicji lub zniszczeniu elementu podłogi, na którym stoi wieżyczka, EWKA zaczyna liczyć czas odnowienia.
        • Będzie w sklepie okolicznościowym od 29 listopada, godz. 1:00 czasu polskiego, do momentu wydania wersji 7.00.
    • Nowe profity:
      • Kampania EWKI – Zwiększa obrażenia EWKI o 24%.
      • Wojna EWKI – Zwiększa obrażenia EWKI o dodatkowe 13% i zmienia ich typ na energetyczne.
  • Dodano legendarnego Żołnierza – Carlosa z Wäty Staløwej
    • Legendarny wariant Szokowca.
    • Dodano do drugiej części wątku fabularnego w Dolinie Samowitości.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Do sklepu tygodniowego dodano łopatę Sześć stóp pod ziemią.
    • Upiorna, zaokrąglona łopata, która wygląda zupełnie tak, jakby służyła do odkopywania okropnych sekretów. Działa jak lżejszy młot dwuręczny, ale zadaje większe obrażenia i ma mniejszą siłę trafienia.
    • Podbicie i Zamach: silny podwójny atak o sporej sile odrzutu, zadający spore obrażenia.
    • Będzie w sklepie od czwartku, 29 listopada, godz. 1:00 czasu polskiego, do czwartku, 6 grudnia, godz. 1:00 czasu polskiego.

https://www.epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v6-31