Wydarzenie - odliczanie
Fanpage Dołącz do naszej grupy! Discord
Aktualizacja

Aktualizacja 8.30 – Wydarzenie Korsarska szczodrość i furgonetka restartu!

Kolejna aktualizacja już przed nami, a w niej Furgonetki Restartu i sporo innych nowości!


Battle Royale

Co nowego?

Furgonetka restartu

Nie poddawajcie się! Przywróćcie zlikwidowanych towarzyszy do sprawności bojowej dzięki furgonetce restartu. Wskakujcie do gry i zostańcie bohaterami, których potrzebuje wasza drużyna!

Wydarzenie Korsarska szczodrość

Ahoj, szczury lądowe… Wskoczcie do gry i uzbrójcie się podczas wydarzenia Korsarska szczodrość! Codziennie testujcie swoje umiejętności w nowym trybie okresowym i zgarnijcie skarb w postaci nagród za ukończone darmowe wyzwania.

Tryb okresowy: Latające wybuchy

Omówienie
Ten tryb łączy rozrywkowość Potężnych Wybuchów z plecakiem odrzutowym. Wystrzelcie w niebo i zdmuchnijcie pozostałych z powrotem do lobby!

Więcej informacji o trybie

  • W tym trybie dostępne są jedynie bronie wybuchowe.
  • W łupach luzem od czasu do czasu pojawiają się plecaki odrzutowe.
    • Plecaki odrzutowe są dostępne tylko w tym trybie w Battle Royale.
  • Skrócono przerwy w Burzy.
  • Maksymalna rezerwa rakiet wynosi 120.

Bronie i przedmioty

  • Furgonetka i karty restartu
    • W większości ważniejszych miejsc na mapie dodano furgonetki restartu.
    • Zlikwidowani członkowie drużyny pozostawiają swoje karty restartu, które mogą zebrać ich towarzysze z drużyny.
      • Furgonetki i karty restartu są wyłączone w trybie gry solo, w trybach okresowych z dużymi drużynami, oraz we wszystkich trybach z możliwością odradzania się.
      • Karty restartu pozostają w świecie gry przez 90 s po ich upuszczeniu.
      • Czas podnoszenia karty: 0,5 s.
    • Dostarczenie karty restartu do furgonetki przywróci sprawność każdemu członkowi drużyny, którego kartę dostarczono.
      • Zebrane karty restartu może dostarczyć dowolny członek drużyny, niezależnie od tego, kto pierwotnie podniósł kartę.
      • Czas użycia: 10 s.
      • Po użyciu furgonetka restartu zaczyna się odnawiać i nie może zostać użyta przez kolejne 120 s.
    • Zrestartowani członkowie drużyny wracają posiadając:
      • 100 pkt. zdrowia
      • 1 zwykły pistolet
      • 36 lekkich nabojów
      • 100 jedn. drewna
  • Karabin piechoty
    • Zmniejszono obrażenia z 40/42 do 38/40 pkt.
    • Zmniejszono redukcję obrażeń przy maksymalnym dystansie z 26/28 do 32/34.
  • Impulsy obrażeń stopniowych zadawanych przez strzałki pułapek nie będą już powodować powtarzalnych wstrząsów kamery.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd czasami blokujący ładowanie kolejnego strzału do strzelby po zmianie broni bez powtórnego wciśnięcia klawisza strzału.
  • Naprawiono błąd powodujący nieuwzględnianie obrażeń Czepiaka, gdy był on przyczepiony do gracza, który przed wybuchem wsiadł do Kulojazdu.
  • Naprawiono błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie animacji strzału ze snajperki u innych graczy.
  • Naprawiono opóźnienia trajektorii lotu granatów podczas ruchu i obrotu.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający aktywację pułapek, gdy gracz zablokuje pole widzenia pułapki budowlą, która później ulega zniszczeniu.
  • Naprawiono błąd czasami powodujący odtwarzanie odgłosów balonów podczas wsiadania do pojazdu bez aktywnych balonów.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający prawidłowe przeładowanie broni jednostrzałowej w trybie celowania.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zwiększenie prędkości chodzenia dzięki papryce.
  • Naprawiono błąd powodujący utrzymywanie się odgłosów rozkręcania/zwalniania Miniguna po przyśpieszeniu na deskolotce.
  • Naprawiono błąd związany z użyciem tyrolki po skorzystaniu z panelu skokowego, przez co gracz mógł skakać wyżej.
  • Naprawiono błąd powodujący odrzucanie graczy do tyłu przy strzale z pirackiej armaty do góry.
  • Naprawiono błąd powodujący zacinanie się pirackich armat w stanie ciągłego obrotu w poziomie.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlenie efektów Łuku Bum Bum po włączeniu wizualizacji efektów dźwiękowych.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosów sygnalizujących trafienie w pojazd z Łuku Bum Bum.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie zbyt długich efektów śladu strzał z Łuku Bum Bum.
  • Naprawiono błąd czasami powodujący przenikanie strzał z Łuku Bum Bum przez wrogów.
  • Usunięto literówkę w komunikacie likwidacji z Łuku Bum Bum (w jęz. angielskim).

Rozgrywka

  • Wydarzenie Korsarska szczodrość
    • Codziennie od 10 do 15 kwietnia w grze będzie gościć nowy tryb okresowy.
    • Wskakujcie do gry i kończcie darmowe wyzwania z nagrodami.
    • Zwiększono częstotliwość pojawiania się map skarbów na czas trwania wydarzenia:
      • W łupach luzem: zwiększono szansę z 0,25% do 0,5%
      • W skrzyniach: zwiększono szansę z 1,55% do 3,05%
  • Wszystkie proporcje ekranu będą mieć to samo pionowe pole widzenia na komputerach PC i Mac.
    • Niedługo we wszystkich trybach z rywalizacją rozdzielczość ultraszerokich monitorów będzie ograniczona do proporcji 16:9.
  • Dodano osobne ustawienia czułości kontrolera dla trybów budowy i edycji budowli.
  • Przy włączonej opcji Automatycznego sortowania przedmiotów jednorazowych do prawej aktywator lotni jest sortowany do prawej razem z resztą przedmiotów jednorazowych.
  • Umożliwiono przełączanie przedmiotów z paska wyposażenia podczas lotu na lotni.
  • Znaczniki trafień są teraz potwierdzane po stronie serwera.
    • Otrzymaliśmy uwagi, że czasami znaczniki pojawiają się nawet wtedy, gdy strzały nie zadają obrażeń, więc opóźniliśmy ich wyświetlenie do momentu, gdy serwer potwierdzi trafienie.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie animacji reakcji na zranienie u graczy trafionych ze snajperki.
  • Zmieniono sposób naliczania obrażeń Burzy tak, by gracze wchodzący na jej obszar otrzymywali obrażenia po określonym czasie.
    • Pierwsze obrażenia gracze otrzymają 1 sekudę po wejściu w obszar burzy

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący niezamierzoną edycję budowli za plecami graczy po cofnięciu się pod ścianę wzniesioną przez gracza.
  • Gracze, którzy zginęli na skutek upadku w fazie rozgrzewki, nie będą już przyznawać likwidacji graczowi, który spowodował ten upadek.
  • Naprawiono błąd powodujący ukrywanie pułapek pod niektórymi elementami podłogi, które niezupełnie pokrywały się z siatką terenu.
  • Naprawiono błąd pozwalający graczom edytować połączone budowle tak, że unosiły się one w powietrzu zamiast ulegać zniszczeniu.

Rywalizacja w Fortnite

  • Nowy turniej – 13 i 14 kwietnia: otwarty turniej online Fortnite World Cup, tydzień 1 (z pulą nagród w wysokości 1 000 000 USD!)
    • Najlepsi uczestnicy z każdego regionu serwerów zakwalifikują się do finałów Fortnite World Cup w Nowym Jorku. Więcej informacji na temat Fortnite World Cup oraz regulamin turnieju znajdziecie tutaj: https://www.epicgames.com/fortnite/competitive/events/world-cup
    • Tryb gry solo
    • Udział w tym wydarzeniu mogą wziąć tylko gracze, którzy już awansowali do ligi profesjonalnej w trybie Areny.
    • Obowiązuje blokada regionalna – w danym tygodniu otwartego turnieju online gracze mogą uczestniczyć w turnieju kwalifikacyjnym tylko w jednym regionie serwerów.Region, który gracz wybierze przy okazji pierwszego meczu turnieju weekendowego będzie tym, który zostanie przypisany do tego gracza na resztę turnieju.
    • Format:
      • 13 kwietnia – runda 1: wszyscy uprawnieni gracze.
      • 14 kwietnia – runda 2: 3000 najlepszych graczy rundy pierwszej.
  • Nagrody turniejowe są teraz widoczne bezpośrednio w każdej sesji turnieju.
  • Powtórki z serwerów są teraz dostępne w rankingach dla wszystkich graczy na komputerach PC – gracze mogą teraz oglądać powtórki najlepszych graczy z aktywnego serwera. W najbliższej przyszłości wprowadzimy tę możliwość na pozostałych platformach!

Poprawki błędów

  • Zwiększono przejrzystość oznaczenia regionu właśnie przeglądanego turnieju.

Wydajność

  • Dokonano szeregu usprawnień wydajności wczytywania poziomów na konsolach Switch i Xbox One, aby zredukować występowanie rozmytych budynków.
  • Poprawiono wydajność wczytywania tekstur oraz zredukowano narzut pamięci na konsoli Switch.
  • Poprawiono wydajność pułapek.
  • Poprawiono wydajność interfejsu wyzwań.

Poprawki błędów

  • Usunięto przyczynę zacinania się gry w związku z pojawianiem się broni.
  • Usunięto przyczynę zacinania się gry w związku z nagrywaniem powtórek.
  • Wprowadzono poprawkę naprawiającą błąd niewidzialnych bohaterówe po swobodnym spadku.

Efekty dźwiękowe

  • Nowy, szczególny odgłos lotu wrogów.
    • Jest to raczej sygnał ostrzegawczy, który pomoże wam zauważyć przeciwnika spadającego na was z góry.
  • Ściszono zapętlony odgłos budowania podczas wznoszenia budowli.
    • Odgłos ten jest teraz tłumiony przez kroki wrogów oraz strzały.
    • Zapobiega to powstawaniu niepotrzebnego hałasu, gdy gracze stawiają wiele budynków po kolei.
  • Odrobinę pogłośniono kroki poniżej gracza.
  • Pogłośniono odgłosy lądowania wrogów.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący wyciszanie odgłosów kroków wrogów oraz zmiany/przeładowania broni, gdy w pobliżu było ponad 5 graczy.
  • Naprawiono błąd powodujący odtwarzanie niewłaściwego odgłosu uszkodzenia pojazdu przez Łuk Bum Bum.

Interfejs

  • Opcje sterowania pojazdem można teraz ukryć w ustawieniach interfejsu.
  • Dodano minimalną i maksymalną wartość do nakładki wyświetlającej liczbę klatek/s w grze. Dodano również opcję wyświetlania liczby klatek/s na wszystkich obsługiwanych platformach.
  • Aktywacja głosu przyciskiem
    • Opcja jest dostępna w menu na konsolach.
    • Opcja jest domyślnie wyłączona na konsolach.
  • Malowania można teraz stosować do większości rodzajów broni. Przedmioty nie wpadające w istniejące dla malowań kategorie można znaleźć w szafce w jednym polu zawierającym malowania różne.
  • Pasek wytrzymałości pojazdów został dostosowany i wyświetla punkty wytrzymałości pojazdów.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd sprawiający, ze lista znajomych zawsze wyświetlała ikonę powiadomienia w menu głównym.

Powtórki

Poprawki błędów

  • Naprawiono rzadki błąd powodujący zawieszenie się gry przy wczytywaniu efektów podczas oglądania powtórki.

Tryb obserwatora

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie u obserwatorów nieprawidłowych wartości niektórych przedmiotów, np. aktywatorów lotni.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Elementów interfejsu w rodzaju przycisku menu nie można już całkowicie przeciągnąć poza ekran za pomocą zmieniacza układu interfejsu.

Poprawki błędów

  • Poprawiono stabilność gry poprzez naprawienie błędów dotyczących karty graficznej.
  • Naprawiono błąd pozwalający na sterowanie dotykiem podczas gry przy użyciu kontrolera.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający używanie emotek w trybie budowy/edycji.
  • Naprawiono błąd utrudniający przeciąganie/upuszczanie przedmiotów na pasku szybkiego dostępu.
  • Naprawiono błąd powodujący blokowanie się graczy w trybie edycji po szybkim przejściu do edycji i potwierdzeniu jej.
    • Naprawiono również błąd sprawiający, że gracze czasami blokowali się w trybie edycji po szybkim przełączaniu między trybami budowy i edycji.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że trajektorie lotu przedmiotów miotanych były zawsze widoczne podczas lotu na lotni w wersji mobilnej.

Tryb kreatywny

Co nowego?

Wybór wielu obiektów
Przenieście cały narożny domek, lub wręcz całe osiedle! Dzięki opcji wyboru wielu obiektów jest to banalnie łatwe.

Motyw bazy wojskowej
Wzmocnijcie swój fort nowymi, stylowymi budynkami w stylu militarnym. To pierwszy zestaw, który najpierw pojawi się w trybie kreatywnym, a potem w Battle Royale!

Obszar do przejęcia
Upuśćcie przedmiot na określonym obszarze, a zdobędziecie punkt. Wykorzystajcie to urządzenie, by tworzyć najróżniejsze gry w stylu „Przejmij flagę”!

Wyspy

  • Dodano nową wyspę tropikalną
    • Wyspa ta jest symetryczna i przewidziana do gier drużynowych.
  • Dodano nową wyspę przybrzeżną
    • Jest to nowa wersja wyspy tropikalnej, wykorzystująca nowy zestaw wojskowy.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracze obserwujący grę byli uznawani za obecnych na wyspie nawet po jej opuszczeniu.
  • Naprawiono błąd umożliwiający wygenerowanie zakopanego skarbu na wyspach kreatywnych.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że burza nie raniła graczy, gdy była maksymalnie ścieśniona pod koniec sesji.

Rozgrywka

  • Gracze nie mogą już zostać zlikwidowani w centrum kreatywnym ani na placu zabaw.
  • Gracze nie mogą już odradzać się ani zmieniać drużyn w trakcie gry.
  • Ustawienie nieskończonej ilości zasobów obowiązuje teraz tylko podczas gry.
    • Podczas tworzenia ilość zasobów jest zawsze nieskończona, o ile gracz ma uprawnienia do edycji.
  • Dodano opcję włączenia/wyłączenia powierzchni z lawą na bloczkach.
    • Znany problem: zbytnie zwiększenie rozmiaru bloku sprawia, że powierzchnia z lawą przestaje działać.
  • Dodano opcję zmiany punktacji za wykonywanie trików pojazdami podczas gry.
    • Umożliwia to wykorzystanie w grze punktacji mieszanej.
  • Do licznika czasu dodano opcję ustalenia, czy ma on odliczać w górę, czy w dół.
  • Dodano nowe kryteria punktacji na tablicy wyników.
    • Wynik i czas: wynik, czas
    • Wynik i likwidacja: wynik, likwidacje, powalenia, asysty

Poprawki błędów

  • Dostosowano oświetlenie w trybie kreatywnym i na placach zabaw, by wyglądało podobnie, jak w Battle Royale.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracze byli nieśmiertelni przez 5 sek. po odrodzeniu się.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlenie symbolu nieskończoności na ikonach broni po włączeniu nieskończonej amunicji.
  • Naprawiono błąd powodujący zwrócenie postaci gracza w niewłaściwym kierunku na początku gry.
  • Naprawiono błąd powodujący teleportację graczy w niewłaściwe miejsce, jeśli odrodzili się oni w czasie restartu gry.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom odnoszenie obrażeń od burzy.
  • Naprawiono kilka błędów powodujących utrzymywanie się efektów rozgrywki po wejściu na nową wyspę lub po restarcie gry.
    • Przerobiono sposób resetowania efektów gry przy restarcie samej gry.
  • Naprawiono błąd powodujący teleportację graczy w niewłaściwe miejsce pod koniec gry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że paski zdrowia nie podążały poprawnie za modelami.
  • Naprawiono błąd powodujący pojawianie się graczy w niewłaściwych miejscach po likwidacji gracza w momencie rozpoczynania gry.
  • Naprawiono błąd pozwalający graczom odnosić obrażenia od upadku podczas rozpoczynania gry.
  • Naprawiono błąd umożliwiający niszczenie pól lawy przy użyciu budowli graczy.
  • Naprawiono błąd umożliwiający niszczenie pól lawy przy użyciu Infinity Blade.
  • Naprawiono błąd zmniejszający szybkość przeszukiwania podniebnej skrzyni.
  • Naprawiono błąd umożliwiający graczowi po odrodzeniu ranienie innych mimo włączonej nieśmiertelności graczy.
  • Naprawiono błąd powodujący pojawianie się graczy w powietrzu po wejściu do fazy rozgrzewki, gdy wszystkie miejsca startu zostały zniszczone w czasie poprzedniego meczu.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlenie ekranu statystyk po zakończeniu gry w trybie kreatywnym.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracz stawał się niewrażliwy na obrażenia od Burzy, jeżeli po raz pierwszy wjechał na jej teren pojazdem.
  • Naprawiono błąd powodujący nagłą zmianę orientacji kamery podczas swobodnego spadku na wyspach kreatywnych.
  • Naprawiono błąd powodujący pojawianie się gracza w powietrzu w przypadku rozpoczęcia gry w trybie lotu.

Bronie i przedmioty

  • Dodano plecak odrzutowy
    • Legendarna klasa rzadkości.
    • Aby uruchomić plecak odrzutowy, należy nacisnąć przycisk skoku, kiedy postać jest w powietrzu. Zapewnia on dodatkową mobilność.
      • Czas lotu z plecakiem jest ograniczony; potem musi się on naładować ponownie.
        • Plecak odrzutowy ładuje się, gdy nie jest używany.
      • W trakcie lotu gracze nie mogą przejść w tryb celowania.
        • Próba przejścia w tryb celowania na kontrolerze będzie skutkować uruchomieniem plecaka odrzutowego.
    • Znany problem: Ustawienie nieskończonej amunicji nie obejmuje paliwa do plecaka odrzutowego.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który czasem powodował zawieszenie się serwera w sytuacji wielokrotnego niszczenia pojazdów zaraz po ich stworzeniu.
  • Naprawiono błąd umożliwiający niszczenie rekwizytów przy użyciu Infinity Blade podczas gry w trybie likwidacji.

Narzędzia kreatywne i Smartfon

  • Dodano nową funkcję: Wybór wielu obiektów!
    • Pozwala ona na wybieranie kilku rekwizytów i pól budowli i przesuwanie ich wszystkich naraz!
    • Aby przełączyć tryb wyboru, naciśnijcie klawisz R na klawiaturze lub krzyżak w prawo na kontrolerze. W wersji mobilnej dodaliśmy nowy przycisk wyboru wielu obiektów na stronie układu interfejsu.
      • Wybrane rekwizyty i pola budowli będą zaznaczone na zielono.
      • Można również przytrzymać przycisk, aby „zamalować” zaznaczeniem wybrane obiekty.
      • Można wybrać do 20 rekwizytów lub pól budowli naraz.
    • Po wybraniu jednego lub więcej obiektów możecie wycelować na nie i nacisnąć opcję Wytnij lub Kopiuj, aby je przenieść.
      • Pamiętajcie, że wybrane obiekty będą się poruszać razem, więc jeśli razem z rekwizytami wybrano pola budowli, rekwizyty również będą wyrównywane do siatki budowy.

Poprawki błędów

  • Poprawiono zbyt jasny efekt poświaty podczas edycji przy użyciu Smartfona.
  • Naprawiono błąd powodujący desynchronizację rekwizytów między graczami, jeśli edytujący gracz anuluje wycięcie rekwizytu.
  • Naprawiono błąd pozwalający graczom zachować Smartfon po powrocie do centrum.
  • Naprawiono błąd powodujący chwilowe zaniki interfejsu pomocy Smartfona.
  • Naprawiono błąd powodujący znikanie interfejsu Smartfona u gracza zlikwidowanego podczas noszenia krzaka.
  • Usunięto problem związany z efektami holograficznego podglądu Smartfona na urządzeniach mobilnych.
  • Naprawiono błąd powodujący znikanie interfejsu pomocy Smartfona u gracza, który wyposażył przedmiot z ekwipunku kreatywnego.

Gotowce

  • Dodano 6 gotowców w stylu wojskowym.
  • Dodano 8 galerii elementów wojskowych, składającą się z wariantów w kolorach drużyn.
  • Dodano galerię cyfr wojskowych.
  • Dodano galerię standardowych rekwizytów wojskowych.
  • Dodano nową galerię oświetlenia wojskowego, która pozwala graczowi zmieniać kolor świateł.
    • Znany problem: Światła wojskowe tracą kolor drużyny po wyłączeniu.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd sprawiający, że po zniszczeniu jednego elementu dachu z galerii chat rozpadało się ich kilka.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre rekwizyty mebli z gotowca wiejskich sklepów unosiły się w powietrzu.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że budowle graczy niszczyły wszystkie elementy z galerii pól lawy.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że elementy galerii zamku oraz galerii lodowego zbocza pojawiały się nad i pod postacią, jeśli skopiowano je przy włączonym wyrównywaniu do siatki.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że otwarcie skrzyni z Podium z galerii skrzyń i amunicji trwało znacznie dłużej, niż otwarcie zwykłej skrzyni.
  • Naprawiono błąd sprawiający, ze galeria kręgów miała niewidzialny model kolizji, który nie ulegał zniszczeniu razem z nią.
  • Naprawiono błąd sprawiający, ze galeria zamku miała niewidzialny model kolizji, gdy umieszczono ją nad ziemią.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gotowiec wiejskiego zegara zawierał pojemnik z amunicją oraz przedmioty.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że element „Stage_DJ_TurnTables_C” zapewniał drewno zamiast metalu.
  • Naprawiono błąd powodujący przenikanie kilku elementów z gotowca wiejskich sklepów przez podłogę.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że niektóre elementy gotowca wiejskich sklepów unosiły się w powietrzu.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że po zniszczeniu jednego elementu dachu z galerii chat rozpadało się ich kilka.
  • Naprawiono błąd w nazwie galerii rekwizytów w ekwipunku kreatywnym (dotyczy jęz. angielskiego).

Urządzenia

  • Ustawienia urządzeń teraz otwierają się od razu po naciśnięciu przycisku użycia.
  • Obszar przejmowany
    • W trybie edycji upuśćcie przedmiot z ekwipunku na obszarze przejmowanym – w ten sposób określicie przedmiot do przejęcia.
      • W trybie gry wejdźcie w obszar przejmowany i wyrzućcie z ekwipunku „przedmiot do przejęcia”, a zwiększy to was wynik.
    • Ustawiając promień przejmowanego obszaru możecie zmienić jego rozmiar, od 1/16 pola do 5 pól.
    • Ustawiając wartość punktową dostosujecie liczbę punktów za każdy przejęty przedmiot – od 1 do 100 pkt.
  • Przedmioty jednorazowe – galeria
    • Skokskały
      • Pozwalają wykonywać karkołomne skoki przez pewien czas.
    • Grzyby
      • Przywracają 5 pkt. osłony od razu po zjedzeniu.
    • Jabłka
      • Przywracają 5 pkt. zdrowia od razu po zjedzeniu.
    • Banany
      • Przywracają 5 pkt. zdrowia od razu po zjedzeniu.
    • Papryki
      • Po zjedzeniu papryka od razu przywraca 5 pkt. zdrowia, a także zwiększa prędkość ruchu o 20% na 10 sek.
  • Ściszono odgłosy sekwencera muzycznego i przestrzeni raniących o 50%.
  • Dodano opcję celów strzelnicy, pozwalające ustalić widoczność ich pasków zdrowia (lub jej brak).
  • Aktualizacje generatorów stworów
    • Zmieniono nazwę opcji „Promień pojawiania się (od środka)” na „Maksymalna odległość pojawiania się”.
    • Do maksymalnej odległości pojawiania się dodano wartości 1 pola i 1/2 pola.
    • Usunięto przyczynę zawieszania się gry w związku z używaniem tego urządzenia.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlanie przynależności do drużyny na miejscach startu graczy.
  • Naprawiono błąd umożliwiający zachowanie generatorów stworów poza grą.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że pojazdy wydawały odgłos uszkodzenia w pobliżu sekwencera muzycznego.
  • Naprawiono błąd powodujący widoczność generatorów oraz innych urządzeń podczas odliczania do rozpoczęcia gry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że paski zdrowia nachodziły na cele strzelnicy, gdy te się wysuwały.
  • Naprawiono błąd powodujący widoczność w grze strefy sekwencera muzycznego oraz fali, nawet po wyłączeniu opcji widoczności strefy podczas gry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że opcja „Czas dodawany po strąceniu” nie działała w przypadku cele strzelnicy.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że generatory stworów nie przestawały działać w trybie edycji, jeśli umieszczono je na pochylni.
  • Naprawiono błąd pozwalający stworom przechodzić przez granicę wyspy innego gracza.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający działanie ustawień drużyny dla miejsc startu graczy z drużyn 3-16.
  • Naprawiono błąd powodujący brak reakcji na zmianę ustawień zdrowia/osłon w urządzeniach ustawienia drużyny, dopóki wszyscy gracze nie opuścili meczu i nie powrócili.
  • Naprawiono błąd powodujący brak widoczności efektów graficznych trafienia w cele strzelnicy.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że usunięcie obiektów galerii celów usuwało więcej pamięci, niż te obiekty pierwotnie zajmowały.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracze nie otrzymywali broni w trybie lotu, gdy grę rozpoczęto przy pomocy urządzenia ekwipunku i ustawień drużyny.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że generator przedmiotów tworzył bronie od razu, a nie po upływie ustalonego czasu.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że ruchome cele strzelnicy pojawiały się z opóźnieniem, gdy były umieszczane jako kopie.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że ruchome cele strzelnicy po odznaczeniu kopii miały chwilowe duplikaty.

Interfejs i opcje społecznościowe

  • Dodano ustawienie czasu wyświetlania zwycięzcy, pokazujące zwycięzcę po zakończeniu gry.
  • Dodano ustawienie czasu wyświetlania tabeli wyników, określające, jak długo tablica wyników będzie widoczna po zakończeniu gry.
  • Interfejs śledzenia wyników zawiera teraz 3 najwyższe wyniki w grze!

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd uniemożłiwiający korzystanie z przycisków nachodzących na interfejs usuwania błędów w sieci.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie interfejsu w wersji mobilnej podczas zmiany scen gry.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gry zakończone remisem nie były odpowiednio oznaczone w interfejsie.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawne wyświetlanie przycisków opuszczenia trybu kreatywnego i opuszczenia placu zabaw w niektórych językach.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że przyciski opuszczenia trybu kreatywnego i opuszczenia placu zabaw nosiły nazwę „Opuść mecz” w innych miejscach interfejsu.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie paska budowy podczas swobodnego spadku po odrodzeniu się.
  • Naprawiono błąd powodujący pozostawanie elementów interfejsu na ekranie podczas ekranów wczytywania.

Ratowanie Świata

Co nowego?

Kyle z Bombowej Ekipy
Wzmocnijcie pancerz waszego bohatera dzięki nowemu legendarnemu Budowniczemu. Ten bohater to prawdziwa bomba!

Burza beta: Zagubione w tranzycie
Nie zgubcie się… w tranzycie do tej nowej Burzy beta. Odszukajcie ciężarówki z zaopatrzeniem i wyślijcie je z powrotem w drogę!

Misje i systemy

  • Burza beta: Zagubione w tranzycie
    • Straciliśmy ciężarówki z zaopatrzeniem; znajdź je i ponownie wyślij w drogę!
      • Masz 15 minut na odszukanie 5 ciężarówek i aktualizację ich systemów GPS, by mogły odnaleźć drogę. Niektóre z nich są na terenie opanowanym przez wrogów, inne są atakowane lub wymagają uzupełnienia paliwa.
      • Większość terenu pokrywa burza, a strefa bezpieczna się przemieszcza! Uratuj wszystkie ciężarówki i przetrwaj burzę do czasu ewakuacji.
  • Misja „Zlikwiduj i zbierz” wchodzi teraz w skład normalnej rotacji misji i nie jest już burzą beta.
    • Dodano 3 nowe opcje celów dodatkowych:
      • Likwidacje z karabinu snajperskiego
      • Likwidacje bronią białą
      • Likwidacje przy użyciu pułapek
    • Losowe starcia rozpoczynają się teraz wcześniej, a odstępy między nimi uległy skróceniu
    • Gdy burza osiągnie maksymalne skupienie, starcia mocno przybierają na sile.
    • Zwiększono wymaganą liczbę próbek do osiągnięcia celów:
      • Kamienny Las – bez zmian
      • Deskogród – z 15 do 20
      • Dolina Samowitości – z 15 do 25
      • Twine Peaks – z 15 do 30

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący desynchronizację bomby w misjach dostarczenia bomby.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający użycie bomby przez gracza, który dołączył do trwającej misji dostarczenia bomby.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający użycie sterowania misją wystrzelenia rakiety, gdy złożono Bluglut, zanim Ray skończyła mówić.

Interfejs

  • Zdolności posiadające użycia teraz mają kołowy wskaźnik czasu odnowienia wokół nich, oznaczający czas pozostały do przygotowania kolejnego użycia.
  • Zdolności, których nie można użyć z powodu braku energii, będą teraz oznaczane ikoną baterii.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający przy użyciu kontrolera dostęp do informacji o nagrodach na ekranie wyboru bohaterów do ekspedycji.
  • Funkcje tworzenia amunicji i ustawiania wartości minimalnej przycisków suwaków w interfejsie wzywania obrońców nie są już przypisane do tego samego przycisku kontrolera.
  • Naprawiono błąd powodujący blokowanie się przycisku badań w jednym miejscu.
  • Pakiety kart do wyboru z początkowej sekwencji lam będą teraz pokazywać odpowiedni kolor mitycznych bohaterów.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie znacznika 0 pkt. obrażeń przy obiektach ulegających zniszczeniu bez doznawania uszkodzeń.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlenie palety edycji podczas edycji elementu budowli.
  • Naprawiono błąd powodujący wyłączanie efektów środowiskowych burzy, gdy na ekranie wyboru mapy pokazało się okienko menu.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawną aktualizację ilości materiałów podczas samouczka.
  • Ikony interfejsu zakładki obrońców nie będą już nachodzić na inne elementy interfejsu.
  • Przycisk rozpoczęcia w lobby będzie wyglądał na wyłączony, dopóki nie pojawi się misja, którą gracze mogą rozpocząć.
  • Usunięto problem dotyczący sterowania kontrolerem na ekranie podsumowania łupów.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie niewłaściwego sztandaru i poziomu mocy graczy w lobby i/lub menu zarządzania ekipą.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawne wyświetlenie opcji odrodzenia się, jeśli gracz zostanie powalony, gdy przebywa w menu zaproszenia do ekipy.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że zakładka tworzenia przedmiotów pokazywała błędne ilości materiałów.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie opcji odprawienia przy przeglądanych broniach.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie interfejsu profitów podczas przeglądania broni nieumieszczonej w księdze kolekcji.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie błędu typu „za mało PD” podczas odbierania nagród księgi kolekcji.
  • Naprawiono błąd powodujący brak bohatera-dowódcy na ekranie zakładki dowodzenia po powrocie z misji.
  • Usunięto opcję preferowania ulubionych, znacznik księgi kolekcji oraz opcję resetowania znaczników z menu „Więcej” na ekranie zasobów.

Wydajność

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący zacinanie się gry podczas przełączania między zdolnościami i atakami w zwarciu.
  • Naprawiono błąd powodujący zacinanie się graczy podczas wczytywania misji w toku.
  • Naprawiono błąd powodujący zacinanie się graczy podczas wsiadania do EWKI.

Bohaterowie

  • Przedstawiamy Kyle’a z Bombowej Ekipy, nowego legendarnego Budowniczego!
    • Profit standardowy: Bombowy Strój
      • Zwiększa pancerz o 22 pkt.
    • Profit dowódcy: Bombowy Strój +
      • Zwiększa pancerz o 66 pkt.
    • Znajdziecie go w sklepie okolicznościowym od 11 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Dokonano reorganizacji strony załogi Mieciobrodego w księdze kolekcji.
  • Dodano Kyle’a z Bombowej Ekipy do działu pasażerów na gapę w księdze kolekcji.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd sprawiający, że profit Baczcie, Piraci użyty jako profit dowódcy nie był wymieniany jako Baczcie, Piraci +.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający teleportację kul armatnich EWKI przy użyciu gadżetu Teleportera.
  • Naprawiono błąd umożliwiający uszkodzenie Bum-BAZY przy pomocy zdolności „Szarża” i „Uderzenie Burzące” Budowniczego.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający prawidłową aktualizację szczegółów przedmiotów podczas zmian zespołów bohaterów.
  • Naprawiono błąd powodujący nieuwzględnianie profitów dowódcy w obliczeniach statystyk w opisach.
  • Ekran wszystkich statystyk jest teraz prawidłowo aktualizowany po usunięciu profitu bohatera Mocne Pułapki.
  • Naprawiono błąd powodujący przycinanie tekstu opisu zdolności w panelu szczegółów bohatera.
  • Likwidacje przy użyciu Burzy Kunai z Kunaihilacją teraz poprawnie liczą się na potrzeby Kolekcji Kunai. (Sporo tu kunai!)
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Miśtrzowska Moc nie zwiększała obrażeń, a Miśtrzowska Moc + nie zwiększała zasięgu.
  • Poprawiono opis profitu Kokosowy Interes +, który zawierał błędną wartość premii do obrażeń.

Bronie i przedmioty

  • Dwuplujka – steampunkowa strzelba
    • Wystrzeliwuje ze średnią celnością dwie breneki na średni dystans, ale ma mniejszą pojemność magazynka i dłużej się ją przeładowuje.
    • Dostępna w sklepie tygodniowym od 11 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego, do 18 kwietnia, godz. 2:00 czasu polskiego.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie Teleportera trzymanego przez gracza na ekranie zwycięstwa.
  • Dodano brakującą środkową kropkę celownika Kanonady i Zemsty Jacka.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że szósty profit Garłacza i rtęciowego LKM-u powodował zbyt duże zwiększenie obrażeń.
    • W związku z powyższą zmianą można teraz zresetować te bronie.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Baron zapewniał niewłaściwe materiały przy recyklingu.
  • Naprawiono błąd umożliwiający przesuwanie minibossów przy użyciu zdolności Szranki Sir Lancolota.
  • Naprawiono błąd powodujący odbijanie zdolności Szranki Sir Lancolota od kwasowych kałuż wrogów.
  • Naprawiono błąd pozwalający szarżować przez MISIA przy użyciu zdolności Szranki.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zadanie obrażeń przez profit Steampunkowy Szrapnel, jeśli cel główny został zlikwidowany tym samym strzałem.
  • Naprawiono błąd czasami powodujący zwiększenie poziomu energii podczas używania Ataku Wirowego łomotacza parowego.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że Atak Wirowy Łomotacza Parowego nie zadawał obrażeń przy pierwszym i ostatnim ciosie.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie opcji awansu dla stworzonej pułapki Salwa Burtowa.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający blokowanie kul armatnich pułapki Salwa Burtowa przez osłonę super-osłaniacza.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracz-Budowniczy blokował kule armatnie pułapki Salwa Burtowa.
  • Naprawiono błąd powodujący umieszczanie niewłaściwych profitów na drugim i piątym polu Zemsty Jacka.
    • Gracze, których pola zostały opróżnione, otrzymali zwrot wydanych zasobów.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawne działanie silnych ataków.

Rozgrywka

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracze dołączający ponownie do misji w toku nie posiadali żadnych zdolności bohatera, jeżeli zamknięto grę przed wyjściem ze strefy.
  • W strefie jesiennego miasta nie brakuje już ścian ani tekstur.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że kilof 1 poziomu był widoczny podczas filmiku wstępu.
  • Naprawiono błąd powodujący zawieszenie się klienta gry podczas przechodzenia do lobby po dołączeniu do ekipy znajomego, która już jest w strefie.

Wrogowie

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie pasków zdrowia słabych punktów Króla Burzy, gdy nie można ich już uszkodzić.

Efekty dźwiękowe

  • Zaktualizowano odgłos ożywiania gracza przez medbota.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący brak efektów dźwiękowych przy kilkukrotnym podnoszeniu przedmiotu tego samego rodzaju.
  • Naprawiono błąd powodujący zbyt długie odtwarzanie muzyki powalenia.
  • Naprawiono błąd powodujący zacinanie się odgłosu zakończenia dnia, jeśli wynik gracza właśnie się zwiększa.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający poprawne odtwarzanie odgłosów skoku Ninji z perspektywy innych graczy.
  • Ściszono środowiskową muzykę dżungli w Przystani Piratów.

 

Ogólne

Dostępność

Łączenie kont Xbox i Epic

  • Począwszy od11 kwietnia po połączeniu konta Xbox z identyfikatorem Epic połączenie innego konta z daną konsolą nie będzie możliwe.
    • Możesz rozłączyć konta w dowolnym momencie, połączenie kolejnego konta z twoją konsolą będzie jednak niemożliwe.

Społecznościowe

  • Chcecie zrobić sobie przerwę, lecz pozostać w kontakcie? Wypróbujcie nową funkcję przeczekania gry, dostępną już w trybie Battle Royale, a wkrótce także w kampanii Ratowanie Świata!
    • Skorzystajcie z menu na górze panelu społecznościowego, by zmienić opcję uczestnictwa na „Przeczekuje” – wtedy pozostaniecie w ekipie, nie opóźniając sprawdzenia gotowości ani wyboru trybu gry. Na przykład jeśli w ekipie są trzy osoby, a jedna przeczekuje grę, pozostałe dwie mogą wziąć udział w trybie gry w parach.
    • Po tym, jak wasi znajomi rozpoczną mecz, nadal będziecie mogli z nimi rozmawiać przez kanał głosowy ekipy.
    • Po powrocie przestawcie opcję uczestnictwa na „W trakcie gry”, aby móc powrócić do akcji!
  • Członkowie drużyny w trybie Battle Royale i kampanii Ratowanie Świata będą teraz mieć ikony pokazujące stroje noszone przez ich postacie. Ikony te prawdopodobnie pojawią się w kolejnych miejscach w interfejsie, więc dajcie nam znać, co o tym sądzicie!
  • Dodano widżety sygnalizujące mowę, aby lepiej wskazać mówiących członków ekipy.
  • Dodano opcję ustawienia automatycznego przełączania czatu głosowego na kanał gry po rozpoczęciu rozgrywki. Kanał gry zawiera wyłącznie osoby z waszego oddziału Battle Royale, czatu kreatywnego i drużyny kampanii Ratowanie Świata.
  • Zmniejszono rozmiar i częstotliwość komunikatów z informacjami o znajomych, gdy panel społecznościowy jest ukryty. Poprawi to wydajność gry u osób o długich listach znajomych.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd sprawiający, że przycisk „Dodaj znajomych” na konsolach pojawiał się w harmonogramie nawet gdy użytkownik już kliknął przycisk „Dodaj”.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że gracz usuwany z drużyny był jednocześnie usuwany również z meczu Battle Royale.

Rozgrywka

  • Zoptymalizowano łączność sieciową stosowaną przez mechanikę budowania do żądania nowych budowli. Turbo-budowanie będzie zgłaszać żądanie wzniesienia nowych budowli w każdej klatce po opóźnieniu początkowym.
  • Dodano nowy ekran, powiadamiający o niemożności wysłania zgłoszenia.
  • Licznik klatek/s w menu głównym ma teraz lepszą czcionkę i nie nachodzi już na inne elementy interfejsu.

Poprawki błędów

  • Monitory o proporcjach obrazu poniżej 16:9 będą mieć na komputerach PC i Mac takie samo pole widzenia w pionie, jak monitory o proporcjach 16:9 lub wyższych.
  • Próba strzału z broni bez amunicji podczas patrzenia przez lunetę spowoduje teraz przeładowanie.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający aktywację pułapki po edycji/zniszczeniu budowli, która blokowała tę aktywację.
  • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe odtwarzanie odgłosów ładowania broni podczas przyśpieszenia na deskolotce.
  • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe odtwarzanie animacji panelu skokowego podczas jazdy na tyrolce.
  • Renderowanie z użyciem kanwy (ang. canvas rendering) teraz prawidłowo korzysta z buforów jednolitych MPC.
  • Naprawiono błąd powodujący ruchy ust gracza lokalnego nawet wtedy, gdy aktywacja głosu przyciskiem nie była włączona.

Interfejs

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący brak lub zasłonięcie dolnego paska na ekranie zgłaszania graczy.

Wydajność

  • Klient Windows obsługuje teraz wątek RHI, co zwiększy możliwości równoległego renderowania przez procesor i zapewni bardziej jednolitą wydajność w wymagających scenach.
  • Poprawiono wydajność procesora podczas renderowania na wszystkich platformach (w związku z nowymi funkcjami renderowania w UE4.22).
  • Usprawniono aktualizację na konsoli Xbox One, aby zmniejszyć ilość pobieranych danych, zachowując jednocześnie wydajność wejścia/wyjścia.

Poprawki błędów

  • Usunięto przypadki zacinania się gry podczas wczytywania tekstur na konsolach Xbox One.

epicgames.com/fortnite/pl/patch-notes/v8-30