Fanpage Dołącz do naszej grupy! Discord
News

Garść informacji o klatkach na PS4

Trochę więcej informacji o 30 FPSach na PS4 i PS4 Pro

Jeżeli uważnie czytaliście zmiany ostatniej aktualizacji najprawdopodobniej mogliście dostrzec informację o tym, że liczba klatek na sekundę na konsolach PlayStation 4 i Pro została ograniczona. Aktualnie maksymalna ilość, wynosi 30 FPS’ów. Wcześniejsze odblokowanie tej liczby było przypadkowe i wkradło się przy wprowadzaniu innych poprawek. Po przeprowadzonych wewnętrznych testach twórcy doszli do wniosku, że konsole na ten moment będą oferowały najlepsze doznania właśnie w 30 klatkach. Oczywiście, prace nieustannie trwają nad zwiększeniem liczby klatek do 60. Nie wiadomo jednak, kiedy będziemy mogli cieszyć się w pełni potencjałem tej liczby. Deweloperzy chcą by w ciągu następnych kilku tygodni limit klatek został zwiększony w lobby i interfejsie użytkownika.

Typowe techniczne informacje:

Jeszcze niedawno podczas uruchamiania, występowały znaczne problem z synchronizacją klatek, co było spowodowane sposobem budowy gry i renderowaniem wątków przez GPU. Digital Foundry zrobił fajne wideo pokazujące opisywany problem. Od momentu naświetlenia go developerzy rozpoczęli prace nad poprawą płynności. Podczas ustalania błędów z synchronizacją twórcy stwierdzili również, że to nie jest ich jedyne zmartwienie. Odkryto kolejną nieprawidłowość z obsługą równoległego renderowania na konsolach, co wprowadzało znaczące opóźnienie i powodowało, że odczucia z gry były nieprzyjemne. Wraz z wypuszczeniem aktualizacji 1.5 nieoczekiwanie wkradł się z nią również „szczęśliwy błąd” który zamaskował wiele problemów z synchronizacją i przepływem danych. Okazało się również, że w niektórych scenach możliwe jest osiągniecie 60 FPS’ów, jednak wprowadzało znaczące różnice w współczynniku klatek przez co nie udało się utrzymać stałej blokady na poziomie 60 dłużej niż przez kilka sekund. Ogólnie rzecz ujmując w trybie Ratowania Świata średnia ilość renderowanych klatek wynosiła około 45, jednak w pewnych momentach mogliśmy dostrzec wahania między 20 a 55. Spadki poniżej 30 FPS’ów były szczególnie odczuwalne i powodowały kolejne problemy z wyświetlaniem. Opisane problemy powodowały to, że telewizory często musiały wyświetlać ten sam obraz dwa razy ponieważ gra była renderowana z zaniżonym poziomem klatek. Sprawiało to również, że gładkie ruchy kamery, zacinały obraz powodowały przeskakiwanie wyświetlanych animacji. Prace trwają cały czas nad poprawą zaistniałego problemu, a także dostarczeniu jak najlepszych wrażeń z gry. Twórcy mają nadzieję, że ustalenie stałego poziomu klatek i zmniejszenie opóźnień w typowej grze, dało wam dużo lepsze doświadczenia w działaniu i szybkości gry. Chcą, aby w najbliższym czasie lobby zyskało nowej płynności. Prace trwają również nad dodaniem do opcji nowych możliwości, jak pokazywanie ilości klatek na sekundę i dodanie innych opcji wyświetlania. Deweloperzy starają się zachować równowagę pomiędzy optymalizacją i płynnością, a uzyskaniem jak najlepszych i spójnych doznań użytkownika podczas gry.

Czy wy również dostrzegliście opisywany problem grając na konsolach? Dajcie znać w komentarzach jak są wasze odczucia ;)!