Fanpage Dołącz do naszej grupy! Discord TeamSpeak
News

Nowości w Fortnite! Co fajnego wpadnie w najbliższym czasie!

Nowości w Fortnite! Co fajnego wpadnie w najbliższym czasie!

Witajcie! Jeżeli wy też byliście ciekawi nad czym aktualnie pracują Developerzy to artykuł w sam raz dla was ;) Zmiany w poniższym artykule dotyczyć będą głownie trybu Battle Royale, chociaż niektóre z nich na pewno wpłyną również na Ratowanie świata. To świetna okazja by zobaczyć czy kierunek obrany przez twórców jest właściwy.

Gra ze znajomymi

Wszyscy uwielbiają grać w Duo czy w Squadach, czasami po jednym takim meczu tracimy kontakt ze znajomymi z którymi bardzo dobrze się nam grało. Wiadomo również, że aktualny sposób wyszukiwania graczy pozostawia wiele do życzenia, dlatego też twórcy biorą pod uwagę ten aspekt. Już w niedługim czasie w znacznie łatwiejszy sposób będziemy mogli znajdować współtowarzyszy z którymi graliśmy, a także importować kontakty z mediów społecznościowych!

Teamkilling

Wiadomo, że aktualny system raportowania graczy którzy zabiją współtowarzyszy w teamie nie jest idealny. Opiera się na zgłoszeniach nie dając przy tym żadnej informacji zwrotnej czy zostały poczynione jakieś kroki w waszej sprawie. Chociaż już od zeszłego tygodnia coraz większa uwaga jest zwracaną właśnie na tą grupę graczy, system należy ulepszyć. Gracze którzy zabijają swoich kolegów zaczynają dostawać już ostrzeżenia oraz bany jednak na tym nie koniec. Trwają pracę nad lepszym modelem analitycznym który pozwoli przeciwdziałać takim przypadkom i zacznie jeszcze lepiej odsiewać takich graczy. Co najważniejsze system ten najprawdopodobniej opierać będzie się na reputacji co zwiększyć może jakoś dobieranych towarzyszy.

Strzelanie

Aktualny system strzelania należy do typowo losowych i zręcznościowych w dużej mierze bazując często na szczęściu gracza, a nie na jego umiejętnościach. Z racji tego faktu system strzelania został gruntownie przebudowany. Aktualnie trwają jego testy wewnętrzne. W systemie tym rozrzut podczas celowania nie powinien być już losowy. Docelowo cała zmiana ma poprawić strzelanie, przy jednoczesnym zachowaniu użyteczności umocnień budowanych w walce. Tempo rozgrywki oraz odległości na których odbywają się starcia nie powinny ulec zmianie. Omawianych zmian będziemy mogli doświadczyć już w grudniu. Zostaną wprowadzane na serwery testowe by móc zyskać wsparcie graczy.

Ekwipunek

Nie wszystkim przypadł do gustu wygląd aktualnego ekwipunku, nie jest on do końca intuicyjny na co spora ilość osób narzeka. Nowy system nad którym obecnie pracują developerzy ma być bardziej przejrzysty i intuicyjny. Ma pozwalać na łatwiejsze zarządzanie i wykonywanie akcji na przedmiotach. Te ostania można będzie przeciągać poza okno ekwipunku. Pojawią się też nowe przyciski do dzielenia przedmiotów oraz upuszczania połowy stosu. Wszystkie te zmiany mają uprzyjemnić nam rozgrywkę i w łatwiejszy sposób wspomóc dzielenie się z towarzyszami

Statystki po grze

Jak wiadomo aktualnie nie dostajemy zbyt wielu informacji zwrotnych o naszych dokonaniach w grze. Twórcy chcą udostępnić nam te ciekawostki po zakończeniu rozgrywki. Będziemy mogli po każdej śmierci lub wygranej obejrzeć ciekawe i zabawne statystyki z ostatniej bitwy. Chcieliście wiedzieć jaki najdłuższy strzał oddaliście w grze, jaki dystans przebyliście, jakie obrażenia zadaliście? To zmiana dla was!

Mapa

Aktualna mapa posiada jeszcze parę pustych przestrzeni które przydałoby się zagospodarować. Dlatego też by wzbogacić rozgrywkę twórcy planują dodać nowe miejsca! Ma być zwiększona różnorodność mapy np. o góry czy bagna. Różnica w okolicach będzie dostrzegalna gołym okiem i sprawi, że w każdym zakątku mapy będziemy mogli poczuć się klimatycznie.

Skiny

Pierwsza próba wprowadzanie skinów do gry zakończyła się sukcesem. Dostaliśmy możliwość zmian tekstu podstawowych rzeczy takich jak model postaci, kilof czy lotnia. Jednak wszyscy chcielibyśmy większą różnorodność opcji. Nowa generacja skinów ma dodać unikalne szczegóły które pozwolą wyróżnić się nam na tle innych postaci oryginalnym wyglądem. Na pewno więcej opcji pojawi się już niedługo w sklepie.

Dźwięk

Nie wszystkie dźwięki w grze są przejrzyste. Gracze zwracali wiele uwag na temat poszczególnym dźwięków oraz ich miksów. Twórcy chcą by odgłosy gry przedstawiały więcej użytecznych oraz taktycznych informacji. Po pierwsze kroki. Aktualnie wszystkie są takie same. Deweloperzy pracują nad systemem unikalnych odgłosów dla każdego z rodzajów terenu dostępnego w grze. Większość z was zauważyła również, że cały team biegając przy sobie może stworzyć sporo hałasu. Dlatego też kroki naszych kolegów z drużyny staną się cichsze byśmy lepiej mogli słyszeć przeciwników. Kolejnym aspektem są dźwięki rozchodzące się w pionie które ciężko rozróżnić. To również ma zostać poprawione. Prace trwają również nad dźwiękami pułapek, odgłosów panelu skokowego oraz odgłosów broni.

Inne projekty

Wydarzenia

Nowe wydarzenie pojawi się już w grudniu dostarczając tymczasowy tryb gry z nową formą rozgrywki.

Optymalizacja

Chociaż wydajność gry w ciągu ostatnich dwóch miesięcy poprawiła się w znaczący sposób, nie jest to jeszcze docelowy efekt który chcieliby uzyskać twórcy. Serwery chociaż zapewniają już dużo większą stabilność niż na początku, nadal posiadają pewne ograniczenia. Pomimo ograniczenia ilości przesyłanych danych do serwera nadal występują problem funkcjami sieciowymi. Z racji tego prace nad tym aspektem będą trwały nadal

Wczytywanie rozgrywki

Aktualnie trwają pracę nad rozszerzona możliwością doczytywania rozgrywki w trakcie gry. Co to dla nas oznacza? Poruszając się po mapie tak na prawdę będziemy poruszali się pewnym obszarze który cały czas doczytuje dalsze pola oraz usuwa te których już nie widzimy. Zmiany te mają spowodować zwiększenie ilości pamięci RAM która zostania wykorzystana do wprowadzenia innych ciekawych rzeczy.

Rejony

Nadal trwa optymalizacja dobierania graczy oraz rozbudowa center danych. Nowe serwery mają powstać na początku nowego roku.

Sterowanie na konsolach

Twórcy pragną by ich system wspomagania celowania był podobny do tego znanego z innych tytułów. Zmiana ta nie zostanie jednak wypuszczona bez gruntowanego przetestowania, by wprowadzić dopracowany produkt.

Ranking i statystki

Wprowadzenie statystyk do gry okazało się mocno zasobożerne po stronie serwera. Nawet te ograniczone z którymi mamy aktualnie do czynienia generują znaczne obciążenie które należy odpowiednio skalować. Domyślnie udostępnionych ma być znacznie więcej statystyk byśmy mogli lepiej porównywać je z innymi graczami oraz patrzeć w czym musimy się jeszcze doskonalić. Aktualnie najlepszy wgląd w statystyki będziemy mieli poprzez niezależne strony takie jak: partybus.gg, stormshield.one/pvp i fortnitetracker.com

Dalsze zmiany

W grze ma pojawić się sporo nowych przedmiotów i broni które spowodują zróżnicowanie rozgrywki. Powstają również pierwsze próby udostępnienia niestandardowych gier oraz możliwości tworzenia turniejów. To również oznacza wprowadzenie trybu obserwatora do gry, jednak więcej informacji na ten temat wpadnie na początku następnego roku. Twórcy dostrzegają również problem graczy konsolowych dlatego skupią się na dostarczeniu im stabilnej rozgrywki w min. 30 klatkach na sekundę. W planach jest również system nagród dla graczy nadawany przez innych uczestników, mają być to medale lub odznaki.


A wy co myślicie o zmianach które są cały czas wprowadzane do gry? Czy tryb Battle Royale podąża w odpowiednim kierunku? Co wy dodalibyście do rozgrywki? Dajcie znać w komentarzach!

Wpadnijcie również na naszego Fan Page na Facebooku, Grupę czy też Discorda !

zvr
Twoja reakcja